.

Beantwoord

Niet kunnen bellen of gebeld worden

  • 3 April 2013
  • 29 reacties
  • 1242 Bekeken

Hallo,

Voor de tweede keer heb ik nu het probleem gehad dat ik niet kon bellen of gebeld worden. Dit is niet te zien op het telefoonscherm, er lijkt gewoon bereik te zijn. Wanneer ik de telefoon dan uit- en aanzet doet hij het daarna wel weer, en dan krijg ik ook de melding of er gemiste oproepen zijn geweest.

Maar het is wel vervelend, omdat ik er pas achter kom op het moment dat ik iemand probeer te bellen, of wanneer iemand mij dus laat weten mij niet te kunnen bereiken.
De vorige keer bleek ik dus al een paar dagen onbereikbaar te zijn zonder dat ik dit wist.
(Of het ook geldt voor het internetnetwerk weet ik niet, omdat ik dat weinig gebruik.)

Hoe kan dit, en kan het voorkomen worden?

Groetjes
icon

Beste antwoord door Natascha 6 April 2013, 10:06

Bekijk originele reactie

29 reacties

Badge +6
Hallo,

Voor de tweede keer heb ik nu het probleem gehad dat ik niet kon bellen of gebeld worden. Dit is niet te zien op het telefoonscherm, er lijkt gewoon bereik te zijn. Wanneer ik de telefoon dan uit- en aanzet doet hij het daarna wel weer, en dan krijg ik ook de melding of er gemiste oproepen zijn geweest.

Maar het is wel vervelend, omdat ik er pas achter kom op het moment dat ik iemand probeer te bellen, of wanneer iemand mij dus laat weten mij niet te kunnen bereiken.
De vorige keer bleek ik dus al een paar dagen onbereikbaar te zijn zonder dat ik dit wist.
(Of het ook geldt voor het internetnetwerk weet ik niet, omdat ik dat weinig gebruik.)

Hoe kan dit, en kan het voorkomen worden?

Groetjes


Hoi Santje_V,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Je simkaart is niet geblokkeerd in het systeem en op het netwerk.
Heb je toestel al uit/aan gezet om te kijken of dit het probleem verhelpt. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan raad ik je aan je simkaart in een ander simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of dit het probleem verhelpt.
Het klopt dat wanneer ik de telefoon uitzet en daarna weer aan, het probleem verholpen is.
Alleen komt het dus vaker voor, zonder dat ik doorheb dat mijn telefoon al een tijdje niet bereikbaar is. Dat is het meest lastige eraan.

Dus dit probleem kan niet echt voorkomen worden ben ik bang?
Badge
Hallo,

Ook ik herken dit probleem.
Sinds 2 april een abonnement van Simyo. Echter al een week later problemen. Ook ik bleek eergisteren een gemiste oproep te hebben, die ik niet heb bemerkt. Bij het terug bellen, kreeg ik geen kiestoon, ik hoorde niemand, maar er was wel contact. Want de tijd voor de contact momenten liep wel. Andere partij heeft ook geprobeerd te bellen, maar kreeg ook geen contact.
Gisteren heb ik een smsje naar iemand gestuurd. Hij staat bij mij in de vermeld als verzonden, maar andere partij heeft hem niet ontvangen.

Uw oplossing van telefoon aan en uitzetten, vind ik geen optie. De telefoon draag ik met name bij me om bereikbaar te zijn voor mijn kinderen. Het moet niet zo zijn dat ik hele dagen mijn telefoon aan en uit moet zetten omdat er bij het verbinding leggen iets fout gaat. Bij T-mobile was er nooit een probleem.
Andere telefoon is ook geen oplossing. Ik heb dit abonnement omdat ik net een Galaxy S2 aangeschaft heb.

Graag jullie reactie en oplossing.

Met vriendelijke groet,
Ilse Hulshof
Badge +1
Hoi Illi72,

Vervelend dat je niet goed bereikbaar bent! Ik begrijp dat een ander toestel geen oplossing is als je een nieuwe Galaxy S2 hebt. Maar helaas wil ik je toch vragen je simkaart een paar uur in een ander toestel te plaatsen. Op deze manier kunnen wij namelijk nagaan of het aan de simkaart ligt.
Badge
Hallo Esma,

Het is erg lastig om te bepalen of het aan de simkaart ligt. Hij doet het op dit moment wel. Dus als ik hem in een andere telefoon stop en hij doet het voor die paar uur goed, zegt dat nog niets. Dan moet ik waarschijnlijk weer een hele tijd de oude telefoon inzetten en dat werkt ook niet (ggen smartphone). Daarbij bel ik ook weer niet zoveel dat ik het direct zal merken.

Ik kan je wel vertellen dat ik in de afgelopen 5 maanden met dezelfde telefoon en een prepaid kaartje van T-mobile nooit problemen heb gehad. Dus in mijn ogen zal het niet aan de telefoon liggen.

Met vriendelijke groet Ilse
Inderdaad, het lijkt mij ook niet dat het aan de telefoon ligt.
Het komt dus af en toe voor dat er gewoon geen verbinding met het netwerk blijkt te zijn, de telefoon doet het verder dan prima.  (Ik kan er dan ook gewoon mee op internet via de WIFI e.d.)
Badge
Ja Santje hier hetzelfde. Begin van de avond weer....Dochter belde zij hoorde mij wel, ik haar niet. Bij controle thuis met vaste teleffon en mobiel ging het wel weer goed....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Santje_V en Illi72,

Ervaren jullie dit overal of op een bepaalde plek? Ik kan via een postcode check controleren of het een netwerktechnisch probleem is. Willen jullie daarom de postcode van de plek doorgeven?

Groetjes,

Alex
Hoi Santje_V en Illi72,

Ervaren jullie dit overal of op een bepaalde plek? Ik kan via een postcode check controleren of het een netwerktechnisch probleem is. Willen jullie daarom de postcode van de plek doorgeven?

Groetjes,

Alex


De twee keer dat ik het heb meegemaakt was op dezelfde plek. De postcode is 6042.
Badge
Bij mij betrof het verschillende locaties 7102, 7101 en 7334.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Santje_V en Illi72,

Kunnen jullie de volledige postcodes doorgeven? Alleen dan kan ik een postcode check doen.

Groetjes,

Alex
Hoi Santje_V en Illi72,

Kunnen jullie de volledige postcodes doorgeven? Alleen dan kan ik een postcode check doen.

Groetjes,

Alex


6042 HV  :)
Reputatie 5
Badge +10
Santje_V,

Ik heb contact gehad met de technische dienst. Uit de postcode check blijkt dat de dekking voor 2g en 3g goed is. Je kunt wel even proberen om na te gaan of je hetzelfde ervaart wanneer je de netwerkmodus op 3G(umts) zet. Ik ben ook benieuwd of een ander toestel hetzelfde resultaat oplevert.

Groetjes,

Alex
Zonet had ik het probleem weer. Maar dit keer kon ik zelf wel bellen, maar wanneer iemand mij probeerde te bellen hoorde diegene hem 1 keer overgaan waarna er weer geen bereik was.
Dit is een nieuw toestel geweest een paar maanden geleden, dus ik heb ook geen ander toestel.
Ik blijf het wel vreemd vinden.
Overigens heb ik vaak wel wat slechter bereik binnen in dit gebouw, maar dat verklaart niet dat ik dit keer wel kon bellen, maar niet gebeld kon worden.
Badge
Alex, is de postcode check ook op de door mij gegeven postcodes gedaan? Ik ga geen gebruik maken van 3G omdat ik momenteel geen mobiel internet in mijn pakket heb.
Reputatie 5
Badge +10
Zonet had ik het probleem weer. Maar dit keer kon ik zelf wel bellen, maar wanneer iemand mij probeerde te bellen hoorde diegene hem 1 keer overgaan waarna er weer geen bereik was.
Dit is een nieuw toestel geweest een paar maanden geleden, dus ik heb ook geen ander toestel.
Ik blijf het wel vreemd vinden.
Overigens heb ik vaak wel wat slechter bereik binnen in dit gebouw, maar dat verklaart niet dat ik dit keer wel kon bellen, maar niet gebeld kon worden.


Hoi Santje_V,

Ik kan dit helaas niet voor je oplossen, omdat het niet netwerktechnisch gerelateerd is.

Alex, is de postcode check ook op de door mij gegeven postcodes gedaan? Ik ga geen gebruik maken van 3G omdat ik momenteel geen mobiel internet in mijn pakket heb.

Hoi Illi72,

Ik heb nog geen postcode check kunnen doen, omdat ik hiervoor de volledige postcode nodig hebt. Voorbeeld: 1051 AA

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex
De betreffende postcodes zijn 7101AK, 7102CH en 7334BX.
Ik verneem het graag van je
Badge
Hoi Santje_V,

Ik kan dit helaas niet voor je oplossen, omdat het niet netwerktechnisch gerelateerd is.



Alex, hoe kun je dan verklaren dat zodra het kaartje van Simyo er in gaat er problemen ontstaan die men voor die tijd niet had. Ook ik had nooit verbindingsproblemen met hetzelfde toestel en nu in een keer wel. En als ik zo het forum lees, hebben meerdere dat probleem. Het kan dan wel in jou ogen niet netwerktechnisch zijn, maar het heeft wel met de wisseling van SIMkaart te maken.

Groetjes Ilse
Badge +6
Beste Alex
De betreffende postcodes zijn 7101AK, 7102CH en 7334BX.
Ik verneem het graag van je


Hoi Lli72,

Ik heb een postcode check voor je gedaan. De dekking op alle postcodes is goed en er zijn geen storingen of werkzaamheden momenteel.
Badge +6
Alex, hoe kun je dan verklaren dat zodra het kaartje van Simyo er in gaat er problemen ontstaan die men voor die tijd niet had. Ook ik had nooit verbindingsproblemen met hetzelfde toestel en nu in een keer wel. En als ik zo het forum lees, hebben meerdere dat probleem. Het kan dan wel in jou ogen niet netwerktechnisch zijn, maar het heeft wel met de wisseling van SIMkaart te maken.

Groetjes Ilse


Hoi Lli72,

Wanneer een klant probleem ervaart met de simkaart is dit geen netwerktechnisch probleem. Wanneer dit een netwerk probleem zou zijn dan zouden meerdere klanten zich tot ons, Hi of KPN wenden met dit probleem. Het probleem dient gezocht te worden in het toestel of de simkaart. Door de simkaart in een ander toestel te plaatsen kan je er achter komen waar het probleem zit.
Badge
Hoi Lli72,

Ik heb een postcode check voor je gedaan. De dekking op alle postcodes is goed en er zijn geen storingen of werkzaamheden momenteel.


Kan ik hier uit concluderen dat jullie van mening zijn dat het probleem niet bij jullie ligt? Ondanks het feit dat het zich nooit eerder heeft voorgedaan?
Als ik bij mijn verzonden items een sms heb staan, die de ontvanger nooit ontvangen heeft, dan gaat er toch iets fout in het netwerk? Als ik geen contact kan krijgen met de andere kant van de lijn, terwijl die wel mij hoort, dan zit er toch iets niet goed in het netwerk?
En ik ben niet de enige met het probleem.
Ook ik heb dit probleem al vaker gehad. Alleen heb ik er niet echt bij stil gestaan en gedacht dat het netwerk niet bereikbaar was. Dat kan altijd een keer. Maar nu merk ik dat het toch wel vaker zo is dat ik niet bereikbaar ben of dat ik niet kan bellen. En met mijn werk als kraamverzorgende is het toch wel fijn als ik 's nachts naar een bevalling moet dat ik dat ook te weten kom 🙂.
Het helpt even als ik de telefoon inderdaad aan en uit zet alleen heb je niet echt controle of je bereikbaar blijft. Je moet op het netwerk kunnen vertrouwen!!!
Ik heb geen andere telefoon om te proberen of daar hetzelfde probleem optreedt. Maar sinds ik bij simyo zit merk ik dit pas. Voorheen bij Vodafone nooit.

M.v.g Karin
Reputatie 5
Badge +10
Kan ik hier uit concluderen dat jullie van mening zijn dat het probleem niet bij jullie ligt? Ondanks het feit dat het zich nooit eerder heeft voorgedaan?
Als ik bij mijn verzonden items een sms heb staan, die de ontvanger nooit ontvangen heeft, dan gaat er toch iets fout in het netwerk? Als ik geen contact kan krijgen met de andere kant van de lijn, terwijl die wel mij hoort, dan zit er toch iets niet goed in het netwerk?
En ik ben niet de enige met het probleem.


Kan ik hier uit concluderen dat jullie van mening zijn dat het probleem niet bij jullie ligt? Ondanks het feit dat het zich nooit eerder heeft voorgedaan?
Als ik bij mijn verzonden items een sms heb staan, die de ontvanger nooit ontvangen heeft, dan gaat er toch iets fout in het netwerk? Als ik geen contact kan krijgen met de andere kant van de lijn, terwijl die wel mij hoort, dan zit er toch iets niet goed in het netwerk?
En ik ben niet de enige met het probleem.


Hoi Ill72,

Wat de sms betreft lijkt het, aan je omschrijving te lezen, erop dat de sms wel wordt verzonden uit je toestel. Het kan dus zowel op ons netwerk als dat van de ontvanger verkeerd gaan. Wil je daarom eens proberen een sms te verzenden en voor de tekst *0# plaatsen en laten weten wat voor melding je dan krijgt?

Ik wil je toch vragen om eens een ander toestel te proberen. Op die manier kun je controleren of het aan het toestel of aan de simkaart ligt. Dit advies is ook van toepassing op het niet kunnen horen van de andere partij.

Ook ik heb dit probleem al vaker gehad. Alleen heb ik er niet echt bij stil gestaan en gedacht dat het netwerk niet bereikbaar was. Dat kan altijd een keer. Maar nu merk ik dat het toch wel vaker zo is dat ik niet bereikbaar ben of dat ik niet kan bellen. En met mijn werk als kraamverzorgende is het toch wel fijn als ik 's nachts naar een bevalling moet dat ik dat ook te weten kom 🙂.
Het helpt even als ik de telefoon inderdaad aan en uit zet alleen heb je niet echt controle of je bereikbaar blijft. Je moet op het netwerk kunnen vertrouwen!!!
Ik heb geen andere telefoon om te proberen of daar hetzelfde probleem optreedt. Maar sinds ik bij simyo zit merk ik dit pas. Voorheen bij Vodafone nooit.

M.v.g Karin


Welkom op het forum Karin611,

Ik zou graag willen weten of je dit op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken? In het eerste geval wil ik je vragen de postcode van de plek door te geven. Ook ben ik benieuwd naar het type toestel.

Groetjes,

Alex
Ook ik heb dit probleem al vaker gehad. Alleen heb ik er niet echt bij stil gestaan en gedacht dat het netwerk niet bereikbaar was. Dat kan altijd een keer. Maar nu merk ik dat het toch wel vaker zo is dat ik niet bereikbaar ben of dat ik niet kan bellen. En met mijn werk als kraamverzorgende is het toch wel fijn als ik 's nachts naar een bevalling moet dat ik dat ook te weten kom 🙂.
Het helpt even als ik de telefoon inderdaad aan en uit zet alleen heb je niet echt controle of je bereikbaar blijft. Je moet op het netwerk kunnen vertrouwen!!!
Ik heb geen andere telefoon om te proberen of daar hetzelfde probleem optreedt. Maar sinds ik bij simyo zit merk ik dit pas. Voorheen bij Vodafone nooit.

M.v.g Karin


Welkom op het forum Karin611,

Ik zou graag willen weten of je dit op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken? In het eerste geval wil ik je vragen de postcode van de plek door te geven. Ook ben ik benieuwd naar het type toestel.

Groetjes,

Alex
[/quote]

Hoi hoi,

Ik denk dat het vooral gebeurt als ik gewoon thuis ben. Postcode 6088 HC.
Mijn toestel is de samsung galaxy ace.
Ik vind het gewoon apart dat als ik de telefoon in en uit schakel dat hij het dan wel weer even doet.
En nu heb ik de simkaart een keer helemaal verwijdert. Het is gewoon vervelend dat je niet kunt zien dat er geen netwerk is want hij geeft gewoon bereik aan.

m.v.g Karin
Badge +6
Welkom op het forum Karin611,

Ik zou graag willen weten of je dit op een bepaalde plek ervaart of op meerdere plekken? In het eerste geval wil ik je vragen de postcode van de plek door te geven. Ook ben ik benieuwd naar het type toestel.

Groetjes,

Alex


Hoi hoi,

Ik denk dat het vooral gebeurt als ik gewoon thuis ben. Postcode 6088 HC.
Mijn toestel is de samsung galaxy ace.
Ik vind het gewoon apart dat als ik de telefoon in en uit schakel dat hij het dan wel weer even doet.
En nu heb ik de simkaart een keer helemaal verwijdert. Het is gewoon vervelend dat je niet kunt zien dat er geen netwerk is want hij geeft gewoon bereik aan.

m.v.g Karin[/quote]

Hoi Karin611,

Ik heb een postcode check voor je laten doen en dekking is goed op je postcode. Er zijn momenteel geen werkzaamheden of storingen op de postcode. Ik wil je vragen de simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of je hetzelfde probleem ervaart.
Ik verneem graag je bevindingen.

Reageer