.

Beantwoord

Niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden

  • 12 November 2012
  • 5 reacties
  • 537 Bekeken

Beste,

Ik zit in het buitenland dus ik kan niet bellen naar de klantenservice. Email duurt elke keer een week voordat er antwoord komt, en dan ook nog een antwoord waar ik niet veel aan heb. Dus ik hoop dat het zo misschien gaat lukken. Email contact ging onder referentie nummer: #276538

Ik heb mijn simyo abbo laten omzetten naar prepaid (met nummer behoud). Dit omdat ik in Belgie woon & studeer. Ik heb het prepaid nummer nodig voor bankzaken & digid.

Ik kan alleen niet bellen en/of ontvangen. Het ligt niet aan de telefoon, want met andere simkaart doet deze het wel, plus deze telefoon deed het ook nog vorige maand toen ik nog op mijn simyo abbonoment zat.

De telefoon geeft ook aan dat er ontvangst is, maar als je belt krijg je geen gehoor. Plus wat het belangrijkste is dat ik ook geen smsjes (tan codes etc van de bank) kan ontvangen.


Dus misschien ligt het aan de optie: "Bellen in en naar het buitenland" in 'mijn simyo'. Deze had ik tijdens mijn abbo al ingeschakeld, maar het kan zijn dat deze weer is uitgeschakeld tijdens omzetten naar prepaid!? Dit kan ik alleen niet zien: als ik inlog in mijn simyo. En ik probeer die instelling te wijzigen krijg ik deze popup:
http://i275.photobucket.com/albums/jj290/dumbl3/FORUM/simyo.png

Ofwel ik kan deze instelling niet wijzigen... Deze pop-up krijg ik overigens bij alle 'instellingen' die ik wil wijzigen.

[size=2]Kunnen jullie mijn aub zo snel mogelijk helpen dit probleem op te lossen?[/size]


Mvg,

Luuk

[size=2]Kunnen jullie mijn aub zo snel mogelijk helpen dit probleem op te lossen?[/size]
icon

Beste antwoord door Natascha 13 November 2012, 15:15

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Beste Luuk89,

Welkom op het forum!
Ik heb de optie 'Bellen in en naar buitenland' opnieuw voor je geactiveerd op je aansluiting. Je dient je toestel uit/aan te zetten.
Mocht het toestel niet automatisch het juiste netwerk vinden dan dien je handmatig te zoeken naar het juiste netwerk.
Ok, hij doet het nu.

Nog drievraagjes:
Hoe het zit met die popup van voicemail.  Waarom ik die krijg als ik op de optie 'bellen in en naar het buitenland' klik..

Hoe moet ik mijn prepaid opwaarderen? Volgens de faq kan dat via 'mijn simyo', maar hoe dan? Ik zie het nergens staan.. 

En dan als laatste, als ik niet opwaardeer vervalt dan mijn mobiele nummer na een bepaalde tijd? En hoelang is dat?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi luuk89,

Ik ga je eerste punt doorgeven aan techniek. Ik ging er vanuit dat dit verholpen was. Je kunt je beltegoed opwaarderen door in te loggen op je persoonlijke pagina. Vervolgens kun je opwaarderen via het tabblad 'opwaarderen'.

Je beltegoed en/of telefoonnummer is onbeperkt houdbaar, mits je 1 keer in de 6 maanden een uitgaande verbinding hebt.

Groetjes,

Alex
U kunt dan ook misschien doorgeven aan techniek dat ik geen tabblad 'opwaarderen'  heb. Bekijk screenshot:
http://i275.photobucket.com/albums/jj290/dumbl3/FORUM/simyo4.png
Reputatie 2
Badge +1
Hey luuk89,

Onze IT afdeling heeft dit inmiddels aangepast. Als je nu inlogt op jouw persoonlijke pagina, zou je direct de optie moeten zien om op te waarderen.

Reageer