.

Beantwoord

niet geregistreerd op netwerk?


Ik ben sinds vanmorgen niet meer in staat te bellen of te SMS-en met mijn Simyo SIM kaart.

Ik gebruik een Samsung S4 en ik zie als ik probeer te bellen: "not registered on network". Ik heb de telefoon al een paar keer uit en aan gezet en dit maakt niets uit. In de status van de SIM kaart / dekking staan gewoon alle streepjes weergegeven.

Mijn laatste rekening is gewoon betaald via automatische afschrijving en als ik inlog op Mijn Simyo zie ik dat ik nog veel belminuten over heb.

Ik zit thuis in Amsterdam en heb altijd prima dekking hier.

Bellen naar de klantenservice lukt dus ook niet.

Wat is hier aan de hand? Ik heb heel dringend mijn telefoon nodig!
icon

Beste antwoord door Ernst 12 May 2014, 16:20

Bekijk originele reactie

13 reacties

Badge +3
Hoi surfmobiel,

Probeer je telefoon eens volledig uit te schakelen, daarna een minuut of 15 á 20 wachten. Hierna je telefoon weer opstarten en kijken of je ook weer "service" hebt. Controleer even of er niet staat: "Alleen noodoproepen"?

Werkt het hierna nog niet, kijk dan eens in je instellingen bij netwerk. Misschien staat die instelling op handmatig, en is het zo dat je perongeluk naar een ander netwerk gewisseld hebt. Eens proberen om die optie op automatisch te plaatsen, en dan te kijken of hij KPN NL selecteert. Werkt het met de optie automatisch juist niet, probeer dan handmatig te kiezen voor "KPN NL". 

Ik hoop dat ik je zo kan helpen!

Groetjes, Mike.
Ik heb mijn telefoon al een tijdje uit gehad en weer aan, maakt niets uit. Ik krijg wel service, staat op "simyo", de instelling staat op automatisch en dit gaat altijd goed.

Ik ben nu een dag verder en nog steeds "not registered on network".

Wat kan ik nog doen? Ik ben nu wel steeds meer geneigd over te gaan stappen naar b.v. Robin inclusief internet. Ik kan nu niet eens 1200 bellen voor de klantenservice :( 
Badge +3
Hoi surfmobiel,

Als je niet eens de klantenservice op 1200 kunt bereiken is er toch wel iets heel vreemds aan de hand met jouw telefoon (of simkaart).
Heb je toevallig een telefoon welke je kunt testen om te kijken of het in deze telefoon wel lukt 1200 te bellen?

Kun je me laten weten of dit succesvol is?

Groetjes, Mike.
Ik heb een duo sim telefoon. De andere sim werkt wel (Vodafone). Ik zal ze eens proberen om te wisselen, de simkaarten... misschien dat dat uitmaakt. Blijf het heel apart vinden!
Sorry zie dat advies al werd gegeven.


Groet,
Friesian
Wisselen van positie van sim kaart maakt niet uit. Ik heb nog een oude Nokia telefoon die ik als backup heb, en heb daar de sim kaart in gestopt. Als ik dan KPN selecteer dan krijg ik: "no network access" :(

Ben ik soms afgesloten? Zo ja waarom? In Mijn Simyo staat: "221 van de300 min/sms" en ik heb mijn vorige rekening gewoon betaald via automatische incasso.

Dit begint wel heel vervelend te worden, vandaag had ik een afspraak die ik moest verzetten en ik kon die persoon niet bellen...

Wat kan ik nou nog doen? 1200 bellen kan dus niet.
Hallo surfmobiel.

Misschien dat je een nieuwe simkaart nodig hebt, of dat er bij simyo een reset nodig is.
Je kunt beter ff w88 op een reactie van een moderator. 

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi surfmobiel, welkom op het Simyo forum!

In je gegevens zie ik dat je hierover al gebeld hebt vanmorgen. Er is nu ook een vervangende simkaart naar jou onderweg, aangezien je huidige het klaarblijkelijk niet doet.
Als deze was geblokkeerd namelijk, had je altijd nog 1200 moeten kunnen bellen.

Laat je over een paar dagen weten of je nieuwe simkaart het wel gewoon doen?


mmatheeuwsen en Friesian; dank jullie voor het meedenken!
Ha dat heb je kunnen zien dat ik gebeld heb. Ja ik heb inderdaad een vervangende simkaart aangeboden gekregen, omdat het in een andere telefoon hetzelfde verhaal was en andere simkaartjes wel werken. Even afwachten dus. Ik laat het hier weten.
Het blijkt nu dat een ander netwerk mijn nummer heeft overgenomen. Dit is naar aanleiding van een aanvraag die ik had gedaan ongeveer een maand geleden, maar die toen (dacht ik) had geannuleerd. Blijkt nu dat het laatste niet het geval is. Morgen even met de betreffende persoon bellen (met iemand anders' telefoon) om dat proberen op te lossen. Hopelijk kan het nog worden geannuleerd en nummer worden vrijgegeven. Geen probleem bij Simyo dus.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi surfmobiel,

In je gegevens zie ik dat je hier gisteren ook over gebeld hebt en een en ander is geloof ik al uitgelegd.
Je nummer is overgezet naar de andere provider inderdaad. Hadden wij van het forum ook niet gezien...

Zijn de stappen die je moet ondernemen je duidelijk?
Vandaag anderhalf uur aan de telefoon gehangen met Vodafone (via een internet telefoondienst, wel duur maarja, moest even gebeuren). Heb denk ik wel 8 personen gesproken die me steeds doorverbonden. In stond op een gegeven moment een dikke 30 minuten in de wacht en toen heb ik het maar opgegeven en weer opnieuw gebeld. Uiteindelijk bij de persoon terecht gekomen die ik vorige maand gesproken had over het nieuwe abonnement, en die zei zich er erg over te verbazen dat het doorgang had gevonden zonder dat ik ergens voor getekend had. Hij is er achteraan gegaan en gaat het abonnement alsnog annuleren.

Wat betreft het terug halen van het nummer, ik moet dan maandag het nummer bij een Vodafone winkel op een prepaid abonnement over laten zetten en vervolgens kan ik het weer terug naar Simyo laten gaan. Wat een enorm gedoe, en waarschijnlijk gaat het dus nog wel even duren voor mijn nummer weer bruikbaar is!
Badge +6
Hoi surfmobiel,

Wat vervelend dat het zo'n gedoe is geweest om überhaupt erachter te komen wat er is gebeurd :(

Daarnaast heb ik net even contact opgenomen met Vodafone, omdat ik erg verbaasd was dat je eerst een prepaid zou moeten aanschaffen, voordat wij je nummer over kunnen overnemen: dit hoeft niet.

Oftewel je kan nu al een nieuwe Sim Only bij ons bestellen met nummerbehoud zonder eerst je nummer over te zetten op een prepaid kaart.

Ik hoor graag van je of het is gelukt of dat we je wellicht nog ergens mee kunnen helpen 🙂

Reageer