Ik zit met een ingewikkeld probleem waar ik niet meer uitkom. Enkele weken geleden ben ik vanuit HollandsNieuwe (waar ik heel veel problemen had) overgestapt naar Simyo met nummerbehoud (wat ook alles behalve soepel liep door toedoen van HN).
Nadat mijn nummer geporteerd is, bleken mijn ouders (beide nog wel klant van HN) mij niet meer te kunnen bellen. Zij kregen dan de melding dat mijn nummer niet bestond. Echter kunnen klanten van andere providers (Telfort, Vodafone etc.) mij zonder problemen bereiken. Ook kan ik mijn ouders ook gewoon bellen. Dus het bellen naar HN-nummers lukt wel, maar het gebeld worden niet.
Hierover hebben mijn ouders contact gehad met HN, die zei dat omdat het één enkel nummer betrof en bovendien van Simyo, dat Simyo het maar verder uit moest zoeken. Hierna heb ik contact met Simyo opgenomen, vanalles al geprobeerd, inclusief een netwerk reset (? herstarten van telefoon nadat het nummer tijdelijk niet bruikbaar was). Dit alles zonder resultaat. Mij werd verteld dat het probleem dus echt bij HN lag en ik het daar maar moest regelen. Eenmaal aan de lijn met HN vertellen ze me dat omdat mijn nummer niet meer van hun is en ik geen abonnement heb bij hen, ze niets kunnen doen en Simyo het maar moet uitzoeken.
Conclusie: HN stuurt ons naar Simyo, Simyo stuurt ons naar HN en deze stuurt ons weer terug naar Simyo. Uiteindelijk heeft HN besloten dat ze 'iets' gaan uitzoeken voor mijn ouders. Maar heel eerlijk heb ik daar geen vertrouwen in, want ze waren een van mijn problemen bij hen al ruim 2,5 maanden aan het uitzoeken toen ze tot de conclusie waren dat ze het niet ging lukken. Waarna ik ze ingebreke heb gesteld en contractontbing heb aangevraagd.
Omdat ik nu ook mijn ouders moet bellen en steeds in moet lichten over de situatie, gaan mijn belminuten veel sneller op dan verwacht, vandaar dat ik mijn vraag per forum stel.
Op dit moment komt het er dus op neer dat ik op en neer wordt gestuurd tussen de providers en nog steeds onbereikbaar ben voor mijn ouders (en andere HN-klanten). Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit probleem opgelost te krijgen. Gezien ik klant ben van Simyo, gok ik zo dat Simyo dus verantwoordelijk is voor een goede dienstverlening, waaronder dus bereikbaarheid, en dit wellicht dus op dient te lossen. Ik ben geen klant meer van HN en dat was voor hen genoeg reden om mij niet verder te (kunnen) helpen. Verder heb ik ook geen vertrouwen dat HN het via mijn ouders op gaat lossen. Help, wat moet ik nu?
Beste antwoord door Ernst
Bekijk originele reactie