.

Beantwoord

Niet bereikbaar, hoe kan dit?

  • 10 August 2015
  • 2 reacties
  • 1542 Bekeken

Hallo,

Ik maak al geruime tijd gebruik van Simyo.
Nu is het zo dat ik sinds een aantal maanden niet altijd bereikbaar ben. Degene die mij probeert te bellen krijgt dan te horen dat het nummer niet bereikbaar is.
Bij mij gaat de telefoon niet over en enkele uren laten krijg ik een bericht van voicemail dat ik gebeld ben door iemand.(dit gebeurt overigens ook niet altijd, soms krijg ik helemaal geen melding)
Ook kan ik niet altijd bellen. Volgens de gegevens op de telefoon ben ik wel aan het bellen alleen hoor ik geen toon van overgaan en gaat de telefoon bij degene die ik probeer te bellen niet over.
De ene keer ben ik wel bereikbaar een andere keer niet hoe kan dit? En kan dit a.u.b. z.s.m. verholpen worden?

Met vriendelijke groet,
Anouck
icon

Beste antwoord door Ali 11 August 2015, 15:37

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Anouck,

Welkom op het forum van Simyo.
Ik zal je helpen, het probleem op een goede wijze ter verhelpen.

Het probleem die jij omschrijft, komt vaker voor, en heeft in de meeste gevallen te maken dat je simkaart geen of onvoldoende aansluiting heeft op het netwerk van KPN.
Meestal als mensen (waarschijnlijk ook jij) hun mobiele telefoon/smartphone bijna nooit uit doen, en je simkaart in feite naast het netwerk gaat lopen.

Wat moet je nu doen, om te zorgen dat het probleem wordt opgelost, nou dat ga ik je vertellen door middel van onderstaand stappenplan:

1 > Zet je mobiele telefoon/smartphone helemaal uit.
2 > Haal de simkaart voor 5 a 10 minuten uit het toestel, zodat je goed wordt afgemeld op het netwerk.
3 > Doe na 5 a 10 minuten, je simkaart weer terug in je toestel.
4 > Zet vervolgens je mobiele telefoon/smartphone weer aan.
5 > Voer vervolgens je pincode in, en laat je simkaart even goed aanmelden op het KPN netwerk.
6 > Bel na 5 minuten met een andere telefoon jezelf even op of laat iemand je een sms sturen.

Als het goed is, zou je nu weer goed bereikbaar moeten zijn (gebeld worden/ sms ontvangen), en daarnaast ook zelf probleemloos moeten kunnen bellen, sms'en en internetten.

Mocht deze oplossing niet werken, dan zou een moderator je simkaart kunnen resetten, waardoor hij compleet opnieuw op het netwerk wordt gezet.
Maar de kans is groot, dat je met mijn oplossing geholpen bent.

Om te zorgen dat je altijd goed bereikbaar bent, doe dan het volgende:
Zet je mobiele telefoon/smartphone 2 keer per week (bijvoorbeeld een hele nacht) helemaal uit, en zet hem na een nacht of 15 minuten weer aan.
Dan meld je simkaart zich weer helemaal opnieuw aan op het KPN netwerk, en krijgt dan eventueel ook updates.

Hoop je hierbij geholpen te hebben.
Laat even weten of alles goed werkt, zodat ook een moderator weet of hij nog een reset moet uitvoeren.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Anouck,


Wat vervelend dat je dit ervaart met je aansluiting.

Dat je op sommige momenten even niet bereikbaar bent, kan veel verschillende oorzaken hebben. Het is inderdaad wel heel vervelend dat je daardoor gesprekken mist.

Heb je dit op één locatie of op meerdere? Als dit op één locatie is, ontvang ik graag de volledige postcode daarvan. Daarnaast wil ik je vragen om de simkaart in een ander toestel te proberen, daar kunnen we ook informatie uit halen.
Zou je willen aangeven welke type telefoon je op dit moment gebruikt.

Hebben de tips van MichD je geholpen?


@MichD, bedankt voor je hulp.

Reageer