Skip to main content

Deze is al vaker hier voorbij gekomen, maar ik heb toch een iets hardnekkiger probleem.

Ik heb een prepaid sim en als ik deze in mijn Samsung Galaxy S8+ en als ik wil bellen (gebeld worden gaat ook niet) krijg ik niet aangemeld op netwerk.

Ik heb hier al een paar keer over gebeld, maar ook met de klantenservice kom ik er niet uit.

Ik heb inmiddels al het volgende gedaan:

  • Sim kaart vervangen
  • Telefoon factory reset
  • Opnieuw opgestart
  • Klantenservice heeft al een aantal keren een reset uitgevoerd
  • Een andere telefoon geprobeerd (oude Galaxy Note) deze werkt wel.

De telefoon heb ik bij KPN gekocht bij mijn toenmalig abonnement (in 1 keer betaald, dus geen simlock of iets dergelijks)

Maar wat nu heel vreemd is, als ik internet aanzet, dan kan ik ineens wel bellen en gebeld worden, alleen kost mij dat best veel geld, ik heb nml geen internet op deze telefoon nodig.

 

Ik heb bellen over 4G ook al uitgezet, maar dat hielp ook niet.

Ik heb dit prepaid telefoon nummer al een behoorlijke tijd, maar nog nooit gebruik van kunnen maken.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt en een oplossing, ik heb het idee dat ik alles al gedaan heb.

 

Update:

Na een tijdje de telefoon niet gebruikt te hebben, kan ik nog steeds niet bellen, maar wanneer ik internet aanzet kan ik nu ook niet bellen, ik krijg niet de melding niet aangemeld, maar als ik een nummer bel, blijft het stil.

4G werkt wel, dus internetten via 4G gaat wel (maar dat wil ik uiteraard niet, maar voor de test even geprobeerd) (mijn wifi stond uit)

Bellen via 4G werkt wel, dan kan ik gewoon bellen met de telefoon.

 


Hi @PDJ,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je deze foutmelding steeds te horen krijgt!

Als je simkaart wel werkt in een andere telefoon, dan kunnen wij uitsluiten dat het probleem niet aan de simkaart ligt. Wat je misschien nog zou kunnen doen is een andere simkaart in je telefoon uit testen om te kijken of deze wel werkt in je telefoon. Ik kan dan met onze technische dienst kijken of wij je hier mee verder kunnen helpen.

Ik hoor graag van je wat het resultaat is!

Groetjes,
Roeqajja


Dit had ik nog niet op het lijstje gezet, maar al wel uitgeprobeerd.

Ik heb de telefoon getest met een T-Mobile sim, en daar deed ie het prima op.

Ik heb nu ook een duo sim op mijn Odido abonnement en met de duo sim doet ie het ook goed. 

Het gekke is dat 4G het dus wel doet, alleen het bellen niet.

Ik moest vanmorgen een telefoontje voeren, en als ik dan internet activeer en bellen via 4G aanzet kan ik bellen, maar dan gebruik ik ook meteen (duur) data.


Hoi @PDJ,

Bedankt voor je reactie. Wat onhandig dat je niet kan bellen! 

Zojuist heb ik met de Netwerk Specialist contact opgenomen en geven zij aan dat hier eigenlijk geen verklaarbare reden voor is. Zou je kunnen proberen om het internet op de simkaart in te schakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen? Je kan dan via de instellingen van het toestel zelf de '’mobiele gegevens'’ uitschakelen. Zo kan je hopelijk voorkomen dat er zo min mogelijk data wordt verbruikt. Ook kan je bij de toegangspunt een foutieve APN invullen (bijvoorbeeld met een typfout) waardoor een geen internet kan worden verbruikt ondanks dat het internet op de simkaart aanstaat. 

Ik hoor graag of het met deze instelling lukt om te bellen! 

Groetjes,
Amy


Reageer