Skip to main content
Beantwoord

moet ik in Nederland zijn bij activeren / nr overzetten van mijn nieuwe abonnement

• March 21, 2026
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een nieuw abonnement bij Simyo afgesloten. 

Op 22-04-2026 wordt mijn 06 nummer overgezet met nummerbehoud naar dit nieuwe Simyo abonnement.

Vraag:
Op 22-04-2026 verblijf ik in Duitsland.
Vroeger was het zo dat je bij activeren / nr overzetten in Nederland moest zijn. 
In dit geval met verbinding via een Simyo netwerk in Nederland. 
Is dit nu nog noodzakelijk.??

Tot en met maandag 20 april 2026 ben ik nog thuis in Nederland.

Wat is de beste oplossing voor mij.??

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@Jan-van-Bilthoven,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je je zorgen maakt over de activatie van je simkaart tijdens je verblijf in Duitsland! Ik begrijp dat je zeker wilt weten dat alles soepel verloopt.

Goed nieuws: je hoeft niet in Nederland te zijn om je simkaart te activeren of om je nummer over te laten zetten. Je kunt dit ook vanuit Duitsland doen. Het is wel belangrijk dat je een stabiele internetverbinding hebt.

Op de dag dat je nummer wordt overgezet (22-04-2026), log je in op Mijn Simyo, ga je akkoord met je contract en activeer je tegelijkertijd je simkaart. Zodra dit is gedaan, ontvang je je pin- en pukcode per e-mail en kun je direct gebruikmaken van je bundels.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

En ​@JanD bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Sedat

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • March 23, 2026

Beste ​@Jan-van-Bilthoven wacht s.v.p. de reactie van een moderator af binnen dit forum.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • antwoord
  • March 23, 2026

Hoi ​@Jan-van-Bilthoven,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je je zorgen maakt over de activatie van je simkaart tijdens je verblijf in Duitsland! Ik begrijp dat je zeker wilt weten dat alles soepel verloopt.

Goed nieuws: je hoeft niet in Nederland te zijn om je simkaart te activeren of om je nummer over te laten zetten. Je kunt dit ook vanuit Duitsland doen. Het is wel belangrijk dat je een stabiele internetverbinding hebt.

Op de dag dat je nummer wordt overgezet (22-04-2026), log je in op Mijn Simyo, ga je akkoord met je contract en activeer je tegelijkertijd je simkaart. Zodra dit is gedaan, ontvang je je pin- en pukcode per e-mail en kun je direct gebruikmaken van je bundels.

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

En ​@JanD bedankt voor je reactie!

Groetjes,
Sedat