.

Beantwoord

M'n telefoon herkent het netwerk niet altijd

  • 29 January 2014
  • 7 reacties
  • 580 Bekeken

Badge
Hoi,

Sinds kort is me opgevallen dat als ik naar buiten ga mijn gsm niet over gaat naar het mobiele net!
Dit is overigens niet elke keer?
Ik heb niets aan de instellingen veranderd, als ik de gsm vervolgens opnieuw opstart gaat hij wel direkt op het net.
Toch vreemd, nu is mijn vraag hoe komt dit?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 January 2014, 10:18

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi maximus,

Wat je omschrijft kan verschillende oorzaken hebben. Ik zie in elk geval dat er in jouw woonplaats gisteren 29 januari, werkzaamheden zijn geweest. Het zóu dus maar zo kunnen zijn dat je problemen vanaf vandaag opgelost zijn 🆒
Als dit niet het geval is, wil ik je vragen om je simkaart eens te testen in een andere telefoon. Op die manier kun je uitsluiten aan welke van de twee het ligt; je simkaart of je telefoon. 1 van de 2 kan namelijk wel eens in de loop van de tijd wat minder van kwaliteit worden.

Kun je ons laten weten of het nu beter gaat, en zo niet, of de wissel wat duidelijkheid verschaft?
Badge
Hoi Ernst,
Dat er  gisteren 29-1 werkzaamheden waren doet natuurlijk niks af van mijn eerdere bevindingen, of ze moeten verband met elkaar hebben! heb vandaag nog geen klachten gehad.
Het testen van de simkaart in een andere gsm is ook geen optie, heb geen andere gsm.:(
Daarbij komt dat wanneer ik opnieuw opstart toch al internet heb. of ik zou al een aantal dagen een andere gsm moeten hebben.
Rijst bij mij wel de vraag hoe lang gaat z'n simkaart mee? Gezien ik deze al een geruime tijd heb.
Mvg 
Hoi maximus,

Wat je omschrijft kan verschillende oorzaken hebben. Ik zie in elk geval dat er in jouw woonplaats gisteren 29 januari, werkzaamheden zijn geweest. Het zóu dus maar zo kunnen zijn dat je problemen vanaf vandaag opgelost zijn 🆒
Als dit niet het geval is, wil ik je vragen om je simkaart eens te testen in een andere telefoon. Op die manier kun je uitsluiten aan welke van de twee het ligt; je simkaart of je telefoon. 1 van de 2 kan namelijk wel eens in de loop van de tijd wat minder van kwaliteit worden.

Kun je ons laten weten of het nu beter gaat, en zo niet, of de wissel wat duidelijkheid verschaft?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi maximus,

Een simkaart kan heel goed een paar jaar mee. In de meeste gevallen, als een simkaart echt stuk is, komt dar doordat ie erg vaak uit de telefoon is gehaald.
Het koper slijt dan, en da's niet goed. Ook als een simkaart echt nooit uit de telefoon gehaald wordt, kan dit effect hebben op de kwaliteit. Er kan namelijk wel wat corrosie optreden in de loop van jaren. Ik zie dat de jouwe 4 jaar oud is en 1 van de 2 oorzaken kunnen erg goed het geval zijn.
Wat óók kan zijn, is dat je telefoon (met alle respect) een beetje 'gammel' is geworden. Ik weet natuurlijk niet hoe oud ie is, maar telefoons worden niet gemaakt om jaren mee te gaan.
Daarom stelde ik voor om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Dit is een standaard check om na te gaan of de simkaart of de telefoon de veroorzaker is.

Je kunt er natuurlijk €5 aan wagen en een vervangende simkaart bestellen.
Badge
Het is niet persoonlijk! maar eindelijk is je antwoord al te belachelijk voor woorden!
We betalen een godsvermogen voor een gsm waar al van uit gegaan wordt dat ie maar +/-2jaar mee gaat.
Mijn gsm is overigens 5maanden oud en hoop toch echt nog enige tijd plezier van hem te hebben.

Ik vermoed dat mijn problemen verband hadden met jullie werkzaamheden. Omdat tot nu toe alles naar behoren doet.
wacht het verder wel even af, bedankt voor je reacties zover

mvg

Hoi maximus,

Een simkaart kan heel goed een paar jaar mee. In de meeste gevallen, als een simkaart echt stuk is, komt dar doordat ie erg vaak uit de telefoon is gehaald.
Het koper slijt dan, en da's niet goed. Ook als een simkaart echt nooit uit de telefoon gehaald wordt, kan dit effect hebben op de kwaliteit. Er kan namelijk wel wat corrosie optreden in de loop van jaren. Ik zie dat de jouwe 4 jaar oud is en 1 van de 2 oorzaken kunnen erg goed het geval zijn.
Wat óók kan zijn, is dat je telefoon (met alle respect) een beetje 'gammel' is geworden. Ik weet natuurlijk niet hoe oud ie is, maar telefoons worden niet gemaakt om jaren mee te gaan.
Daarom stelde ik voor om je simkaart in een andere telefoon te proberen. Dit is een standaard check om na te gaan of de simkaart of de telefoon de veroorzaker is.

Je kunt er natuurlijk €5 aan wagen en een vervangende simkaart bestellen.
Reputatie 7
Badge +9
Het is niet persoonlijk! maar eindelijk is je antwoord al te belachelijk voor woorden!


Pardon? Het antwoord van -Ernst komt bij mij als zeer serieus en goedbedoeld over.

Overigens, ook een 5 maanden oude telefoon kan defect raken. Verder zou ik, mocht het probleem zich weer voordoen, als ik jou was een paar Euros in een nieuwe sim investeren, dan heb je 1 mogelijke oorzaak al vast geëlimineerd. 
Badge
Het was helemaal niet onaardig bedoeld!
Maar alleen dat iedereen er maar van uit gaat dat een gsm maar 2jaar mee gaat! Daar stoor ik me een beetje aan.
Als ik in mijn werk zeg dat een cv ketel gemiddeld 15jaar meegaat raken de meesten mensen in paniek.
Ik heb niemand willen kwetsen.

Mvg
Badge +8
Het was helemaal niet onaardig bedoeld!
Maar alleen dat iedereen er maar van uit gaat dat een gsm maar 2jaar mee gaat! Daar stoor ik me een beetje aan.
Als ik in mijn werk zeg dat een cv ketel gemiddeld 15jaar meegaat raken de meesten mensen in paniek.
Ik heb niemand willen kwetsen.

Mvg


Hoi maximus,

Dat krijg je met geschreven tekst, hè. Dat kan iedereen anders opvatten. Zelfs als je iets zegt, wordt het soms helemaal anders geïnterpreteerd als dat je het bedoeld hebt. Communicatie is ook een vak ;)
Ik denk dat het door dat 'belachelijk' kwam. Maar heel fijn dat je uitlegt dat dat helemaal niet vervelend was bedoeld. :)

Ik ben in ieder geval blij dat alles nu naar behoren werkt. Dat heb ik goed begrepen, toch? ;)

Groetjes,
Charlene

Reageer