.

Beantwoord

Kunnen jullie het nummer blokkeren wat mij ongewenste sms'jes stuurt?

  • 10 December 2016
  • 30 reacties
  • 1176 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als er een Simyo simkaart in het apparaat zit en het apparaat bevindt zich in Nederland dan zijn deze sms'jes gratis. Of bedoel je dat het apparaat automatisch zelf sms'jes naar Tsjechië stuurt? Die zijn dan niet gratis.
Ik zie mijn antwoord niet terug. Ik schreef:

De smsjes komen uit Tjechie , het land dat de alarmcentrale Jablotron (alarmcentrale) levert.
Reputatie 7
Badge +9
Normaal gesproken zijn ontvangen sms'jes altijd gratis. Tenminste als je in Nederland bent. Of ben je soms in het buitenland?
Dag Caspar,
Elk smsje kost me wel geld, voor de eerste 100 betaal ik abonnement, maar daarna betaal ik dus veel extra.
Ik gebruik deze simkaart in mijn alarmcentrale van Jablotron. Ik kan dus niet zien welk nummer belt, altijd staat het nummer van de centrale 06 053131313 erbij. Ook de systeembeheerder heeft alle instellingen gecontroleerd en deze kloppen.
Dus de centrale is de enige die kan zien welk nummer contact zoekt met mijn simkaart. In de centrale zouden ze dit nummer kunnen blokkeren.
Groeten,
Gert
Reputatie 5
Badge +9
Hoi codiri,

Welkom op 't forum.

Wat vervelend dat je telkens sms-berichten ontvangt vanuit het buitenland. Maak je geen zorgen, wanneer jij niks terugstuurt, kost het je niks. Dit kun je ook zien op je Mijn Simyo bij je verbruik.

Het nummer wat jij geeft is het nummer van de sms-berichtencentrale. Als het goed is, moet jij in je telefoon het nummer zien van de persoon die jou wat stuurt, en niet het nummer van de sms-berichtencentrale. Klopt dat?

Wanneer je het nummer weet van de persoon, kan je kijken of je dit nummer kan blokkeren. Helaas kunnen wij dit niet, maar de meeste telefoons kunnen dit zelf. Laat je me weten of het je is gelukt?

Groetjes,
Caspar

Reageer