Skip to main content
Beantwoord

Kunnen de onterechte sms'jes worden vergoed?

• May 14, 2026
  • 1 reactie
  • 7 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste Simyo, op de verbruikspagina van mijn moeder (dit account) zie ik dat er op 10 mei 2026 onterecht twee keer € 0,10 in rekening is gebracht voor een sms naar het KPN-centralenummer 316530990. Mijn moeder kan zelf helemaal niet sms'en en dit betreft een automatische achtergrond-update van de simkaart. Zouden jullie deze onterechte kosten kunnen crediteren? Daarnaast wil mijn moeder graag een volledige lijst zien met al haar afschrijvingen om te controleren of dit niet vaker is gebeurd. Met vriendelijke groeten, Martijn

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@overstapp.pay2simonlyluktniet,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is. Gebruikt je moeder een smartphone? Heeft ze recent een app gedownload op haar telefoon of per ongeluk op een vreemde link geklikt? Ook kunnen game apps dit veroorzaken of Google verificatie. Hierdoor kan het soms zijn dat er automatisch sms'jes worden verstuurd door de telefoon. Als ik het nummer 316530990 opzoek dan komt er niet uit dat dit een nummer van KPN is. Waar heb je dit zien staan? Dan kijk ik even mee! 

Voor zover ik kan zien zijn er niet eerder sms'jes in rekening gebracht. Dit kan ze zelf ook altijd terugzien als ze inlogt in haar Mijn Simyo account onder het kopje '’Verbruik'’.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag wat er mogelijk is wat betreft de kosten van de sms'jes.

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • May 15, 2026

Hoi ​@overstapp.pay2simonlyluktniet,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit verwarrend is. Gebruikt je moeder een smartphone? Heeft ze recent een app gedownload op haar telefoon of per ongeluk op een vreemde link geklikt? Ook kunnen game apps dit veroorzaken of Google verificatie. Hierdoor kan het soms zijn dat er automatisch sms'jes worden verstuurd door de telefoon. Als ik het nummer 316530990 opzoek dan komt er niet uit dat dit een nummer van KPN is. Waar heb je dit zien staan? Dan kijk ik even mee! 

Voor zover ik kan zien zijn er niet eerder sms'jes in rekening gebracht. Dit kan ze zelf ook altijd terugzien als ze inlogt in haar Mijn Simyo account onder het kopje '’Verbruik'’.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met de persoonlijke gegevens die bij de aansluiting horen? Dan kijk ik graag wat er mogelijk is wat betreft de kosten van de sms'jes.

Groetjes,
Amy