Skip to main content

.

Beantwoord

Kun je bij Simyo gebruik maken van betaalde sms-diensten?

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik had een spelletje gekocht en daarvoor zou ik een sms ontvangen met een activatiecode maar ik heb die sms nooit ontvangen. In mijn verbruiksoverzicht bij Simyo zie ik 'sms naar 3555' staan en dat dat is afgeschreven. Hoe kan ik voorkomen dat ik aan een of andere betaaldienst vastzit? Op payinfo.nl staan bij mijn nummer geen recente transacties (maar die sms naar 3555 is wel afgeschreven) en ik heb op payinfo alle betaaldiensten geblokkeerd. Wat kan ik nog meer doen om onverwachte kosten te voorkomen?

Beste antwoord door Groentjuh

Betaalde SMS-diensten zijn bij Simyo geblokkeerd (zie FAQ). Een SMS sturen kun je, maar het betaald ontvangen van een SMS wordt geblokkeerd.

Bekijk originele reactie

12 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • antwoord
  • 19 februari 2023

Betaalde SMS-diensten zijn bij Simyo geblokkeerd (zie FAQ). Een SMS sturen kun je, maar het betaald ontvangen van een SMS wordt geblokkeerd.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 19 februari 2023
Groentjuh schreef:

Oke, dus als ik het goed begrijp betekent die afschrijving bij mijn verbruiksoverzicht op Simyo dat er alleen een sms verzonden is naar de sms dienst (voor het willen kopen van het spelletje). Verklaart dat dus ook waarom ik geen sms ontvangen had? Betekent dit dat ik nu inderdaad niet vastzit aan een sms dienst en het enige wat ik kwijt ben is €0,10 voor die ene verzonden sms vanuit mijn nummer?

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • 2560 reacties
  • 20 februari 2023

Hoi @Foxwolf,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt!

Het klopt inderdaad dat betaalde sms-diensten vanuit Simyo worden geblokkeerd zoals @Groentjuh inderdaad heeft vermeldt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat je vastzit aan een betaalde sms-dienst :).

Thanks again voor je hulp @Groentjuh! 😄

Groetjes,
Roeqajja

• Beginner
  • 3 reacties
  • 7 februari 2025

Hi, Hoe stel ik in om wel betaalde SMS diesnten te ontvangen?

bijvoorbeeld van het Kadaster 

JanD
Forum|alt.badge.img+6
  • Consultant
  • 780 reacties
  • 7 februari 2025
Otto72 schreef:

Beste ​@Otto72 zie onderstaande link voor uitleg:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

en

5. Gaat het om een betaalde sms-dienst?

Bij Simyo is je simkaart geblokkeerd voor het ontvangen van betaalde sms-diensten. Dit is een dienst die we niet aanbieden. Je kunt wel een sms'je sturen naar een betaalde sms-dienst. Je ontvangt dan alleen geen antwoord terug van de dienst. Voor het ontvangen van zo'n sms betaal je namelijk het meeste geld.

Wat zijn betaalde sms-diensten?

Heb je wel eens naar een televisieprogramma gekeken waarbij je een sms'je kon sturen om te stemmen of om geld te doneren? Of heb je wel eens een ringtone gedownload of informatie opgevraagd over het weer? Dan heb je gebruik gemaakt van een betaalde sms-dienst.

Wil je een lopende sms-dienst stopzetten? Klik dan hier.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4035 reacties
  • 7 februari 2025
JanD schreef:
Otto72 schreef:

Beste ​@Otto72 zie onderstaande link voor uitleg:

https://www.simyo.nl/klantenservice/sms-berichten

Daarvoor kun je dien je contact op te nemen met de klantenservice. Vandaag of maandag komt hier een moderator langs. Hij/Zij zal jou vragen om hem/haar een privébericht te sturen, zodat dat geregeld kan worden.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2364 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi ​@Otto72,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@JanD zegt klopt inderdaad. Het is helaas niet mogelijk om van een betaalde SMS dienst sms'jes te ontvangen. Wel is er eventueel de mogelijkheid om betaalde sms'jes te '’versturen'’. Mocht je dit willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. 

Groetjes,
Amy

• Beginner
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025

Dit is toch absurd, ik mag toch zelf bepalen wat ik met mijn geld doet.

Dat het standaard ter bescherming uit staat snap ik en heb ik ook geen enkel probleem mee.

Maar dat een provider gaat bepalen waar ik mijn geld aan uitgeeft is toch de grootste kolder.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4193 reacties
  • 18 februari 2025

@Otto72 Je mag zelf bepalen wat je met je geld doet, maar het wordt lastig als je met je geld iets wilt kopen dat niet wordt aangeboden! (net als de huidige president van de USA die Groenland wil kopen...) De enige oplossing is elders te zoeken naar een provider die het gewenste product wel levert… 😉

(Ik werk niet voor Simyo maar ben al jaren klant)

• Beginner
  • 3 reacties
  • 18 februari 2025

sorry, dit is een raar vergelijk, heeft toaal geen overeenkomsten.( Scotsman kan je niet serieus nemen )

maar mag ik wel alle telefoonnummers bellen?

of de werkgever die bepaalt waar jij je boodschappen moet doen?

en volgens mij kan je via stichting Gedragscodes mobiele diensten” de betaalde SMS diensten blokkeren.

Daar is een provider niet voor nodig, of gewoon een parameter die in kan stellen.

zou veel logisch zijn.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 4193 reacties
  • 18 februari 2025
Otto72 schreef:

sorry, dit is een raar vergelijk, heeft toaal geen overeenkomsten.( Scotsman kan je niet serieus nemen )

maar mag ik wel alle telefoonnummers bellen?

of de werkgever die bepaalt waar jij je boodschappen moet doen?

en volgens mij kan je via stichting Gedragscodes mobiele diensten” de betaalde SMS diensten blokkeren.

Daar is een provider niet voor nodig, of gewoon een parameter die in kan stellen.

zou veel logisch zijn.

1. In principe mag je alle nummers bellen maar een provider heeft wel de mogelijkheid om bepaalde nummers te blokkeren als er sterke verdenking bestaat dat een nummer voor fraduleuze of criminele activiteiten wordt gebruikt. In zo’n geval kan dus niet naar dat nummer gebeld worden.
  1. Je werkgever bepaalt niet waar je boodschappen doet want hij is niet de leverancier van de artikelen die je koopt. Een andere situatie dus.
  1. Ik ken de stichting die je noemt niet maar als die bepaalde SMS diensten kan blokkeren dan zal dat via de provider moeten. Overigens vind ik ook dat de klant zelf zou moeten kunnen instellen (op Mijn Simyo bijvoorbeeld) of hij wel of niet een groot financieel risico wil nemen door bepaalde betaalde SMS diensten toe te laten. Maar Simyo loopt dan ook een risico want ze moeten dan maar hopen dat de klant de volgende maand de (potentieel) torenhoge rekening betaalt.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2364 reacties
  • 18 februari 2025

Hoi ​@Otto72,

Bedankt voor je reactie. Je mag zeker zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft hoor! 

Op onze website (de link die ​@JanD eerder deelde) geven wij aan dat wij de optie niet aanbieden om betaalde sms'jes te kunnen ontvangen. Wel is er de mogelijkheid om betaalde sms'jes te versturen. Als deze optie wordt ingeschakeld zal je nog steeds geen betaalde sms'jes kunnen ontvangen. Het klopt dus wat ​@Scotsman zegt, wij bieden dit niet aan.

Eerlijk gezegd vind ik het onaardig dat je zegt dat wij ​@Scotsman niet serieus kunnen nemen. Hij maakt een juiste vergelijking en wij waarderen zijn hulp enorm. Hierbij deel ik nog even onze huisregels zodat we elkaar met respect blijven behandelen 😊.

Ik zie dat je mij een privébericht hebt gestuurd om de optie in te schakelen om betaalde sms'jes te kunnen ontvangen, dit is dus niet mogelijk.

Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Amy

Reageer