Skip to main content

.

Hallo Forum 

Tijdens het ontvangen van de factuur valt het mij op dat ik SMS berichten ontvang van een onbekende ( 3 X ) en dat daarvoor € 0,25 in rekening wordt gebracht maar heb nooit iets ontvangen dan alleen een SMS bericht dat er boete moest worden betaald en dat er een gerecht deurwaarde is aangesteld om het bedrag te komen innen als ik niet méteen betaal. Nu krijg ik deze ook van de politie en de belastingdienst en stuur deze dan door naar de site van oplichting. Maar Nu moet ik ineens betalen voor het krijgen van deze SMS ( allemaal van 007263377 naar Rusland, zone 4 ) a. hoe kan ik dit nummer als ongewenst laten registreren en de kosten ongedaan krijgen gemaakt. 

met vriendelijke afwachtende groet Marcel 

Je schrijft dat je de berichten doorstuurt. Die worden dus verzonden en dat wordt in rekening gebracht. Het betreffende nummer kun je zelf blokkeren op je mobiel.

Hoi @marcel lenoire,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier contact over opneemt!

Zoals @Summer2 aangaf kan je het nummer via je toestel zelf blokkeren. Bedankt voor je hulp! 😊

Ik zie dat de kosten gaan om verstuurde sms’jes en niet ontvangen sms’jes. Heb je de sms’jes doorgestuurd per sms of gereageerd op de sms’jes?

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Groetjes,
Ashley

Beste Topic deelnemers, 

Het probleem moet worden gezocht bij de aanschaf van apps waarbij er een partij is die kosten in rekening brengt. Omdat ik op de datum’s geen apps heb aangeschaft maar ze wel zou hebben kunnen gekeken en meteen weer verwijderd. Mijn apps worden alleen gekocht via de appstore van Apple en zijn dus toch niet zorgen vrij. Het waren geen verstuurde SMSjes en geen ontvangen SMSjes maar wel in rekening gebracht. De kosten die deze partijen in rekening hebben gebracht worden e eenmalig ] door Simyo vergoed met de aanbeveling om niet meer via Simyo bij de appStore te bestellen maar via mijn thuisnetwerk. Dat is er gelukkig en hoop jullie meer duidelijkheid te hebben verschaft inzake deze case.

Groetjes Marcel 

Hoi @marcel lenoire,

Bedankt voor je reactie.

Fijn om te horen dat is opgelost via de klantenservice! Hopelijk ontvang je geen kosten meer voor dit soort sms’jes. 

Groetjes,
Ashley

Reageer