Skip to main content
Beantwoord

kosten door sms naar buitenland, wat nu?

  • 18 July 2024
  • 1 reactie
  • 18 Bekeken

Mijn zoon heeft 1 sms naar het buitenland gestuurd ivm een download maar daardoor zijn er een heleboel sms'jes gestuurd met totale kosten van €19,- al had hij niet zo veel geld staan op zijn prepaid simkaart. Het is dus een soort virus geweest. Ik begrijp ook dat het niet mogelijk is sms naar buitenland uit te zetten. Nu is mijn vraag of ik zijn simkaart veilig kan opwaarderen of zullen er dan weer kosten worden afgeschreven? Is het misschien raadzaam om een ander nummer te nemen? Ik hoor het graag.

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Gebruiker12a,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat hij extra kosten heeft gemaakt. 

Het is mogelijk om sms’en naar het buitenland uit te zetten. Dit doe je door bellen in het buitenland ook uit te zetten in zijn mijn Simyo instellingen. Als je dit uitzet en dan opwaardeert moet hij veilig zijn sim kunnen gebruiken.

Om eventuele virussen te verwijderen kan je zijn toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ook hebben wij een blog post met meer informatie over een flubot en hoe je deze verwijderd. 

Wil je mij een privé bericht sturen met daarin zijn telefoonnummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en je e-mailadres? Ik kijk dan graag even mee naar de aansluiting. 

Groetjes,
Ashley

Reageer