.

Beantwoord

klacht wordt niet opgepakt, wat nu?

  • 28 March 2024
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

1 september 2023 vertrok ik op reis, eerst 2 maanden door Europa en per 1 november voor 10 maanden buiten de EU. Ik heb een sim-only abonnement bij Simyo en wil op mijn huidige telefoonnummer bereikbaar blijven, maar vanaf 1 november niet meer vast zitten aan abonnementskosten gedurende de periode dat ik buiten de EU verblijf. Op advies van een Simyo medewerker heb ik op voorhand een prepaid Simyo simkaart aangeschaft en mee op reis genomen, zodat ik per 1 novemver het telefoonnummer van mijn Simyo abonnement kan overzetten naar een Simyo prepaid, d.m.v. een aanvraag tot nummerbehoud via de website van Simyo.

 

Nadat ik online de aanvraag tot nummerbehoud had ingediend, vroeg ik via de Simyo chatfunctie wat de volgende stappen zijn in het overzetten van het nummer van mijn huidige abonnement naar mijn nieuwe prepaid kaart. De Simyo medewerkers las mijn vraag echter verkeerd en annuleerde zonder overleg mijn aanvraag, waardoor mijn prepaid simkaart onbruikbaar werd. 

 

Sindsdien heb ik vele malen via de chatfunctie en e-mail gevraagd om een oplossing, maar mijn vraag wordt soms wekenlang genegeerd en als ik een reactie krijg bevat deze excuses voor het probleem en het lange wachten, maar tot op heden geen oplossing voor het probleem. Ondertussen betaal ik nog iedere maand voor een abonnement die ik niet kan gebruiken omdat ik buiten de EU ben.

 

Wat ik wil:

 

Ik wil mijn huidige nummer behouden maar geen abonnementskosten betalen voor de periode van dat ik buiten de EU verblijf (1-11-'23 t/m 31-8-'23). Ik wil dat Simyo een oplossing biedt gezien de fout die zij maakten, namelijk het onbruikbaar maken van de Simyo prepaid kaart waar mijn abonnement op overgezet moest worden.

 

Ik wil dat Simyo een mogelijkheid biedt dat ik mijn huidige nummer behoud maar geen abonnementskosten betaal voor de periode dat ik buiten de EU verblijf. En ik wil dat zij mij de abonnementskosten die ik heb betaald sinds November terug betalen, of inhouden van mijn abonnement vanaf wanneer ik weer in de EU ben. 

icon

Beste antwoord door Amy 29 March 2024, 12:57

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ElineSimyo,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Jammer om te zien dat je hier al zo lang mee bezig bent! Onze oprechte excuses voor het ongemak. 

Als ik het goed begrijp zou je op dit moment dus gebruik willen maken van een prepaid aansluiting met nummerbehoud om eigenlijk jouw Sim Only zo te kunnen pauzeren/bevriezen. Echter zie ik dat je in oktober vorig jaar dit nummerbehoud verzoek hebt geannuleerd door middel van simyo.nl/annuleren. Waarom dit destijds is geannuleerd is mij niet helemaal duidelijk. Als je van Sim Only naar een Prepaid wilt dan noemen we dit een interne overstap en kan het nummer vaak al binnen 1 week overgezet worden op de prepaid simkaart, dit gebeurd automatisch. 

Ik vind het jammer om te zien dat dit niet helemaal goed is verlopen. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik graag of ik nog iets voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Amy

Reageer