.

Beantwoord

Kan mijn nummer dubbel bestaan?

  • 31 May 2016
  • 7 reacties
  • 595 Bekeken

Beste simyo, ik heb een prepaid kaart gekocht voor in een oude telefoon van me om als reserve telefoon en telefoon voor mijn dochter te hebben in noodgevallen. In het begin ben ik al een aantal keer gebeld door onbekende nummers door vage gasten. De telefoon is nu al even niet gebruikt maar vanavond heb ik m weer aangezet omdat ik m morgen eigenlijk nodig heb voor mijn dochtertje. Gelijk weer gebeld door een onbekend nummer, opgenomen en had iemand aan de lijn die nu Richard moest spreken omdat ie nog 100€ van m kreeg...

Niet okay! Hoe lossen we dit op?
icon

Beste antwoord door Angela 1 June 2016, 14:06

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dyanemaniac,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat een lastige situatie! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je steeds gebeld wordt door vreemde mensen.

Allereerst kan ik je gerust stellen. Het is niet mogelijk dat het telefoonnummer dubbel in gebruik is. Ik denk eerder dat meneer Richard zijn telefoonnummer heeft veranderd of abonnement heeft opgezegd. Het nummer gaat een tijdje in de ijskast en wordt daarna opnieuw uitgegeven. Op het moment dat de oude gebruiker dit niet heeft doorgegeven aan de mensen om hem heen, bewust of onbewust, zullen zij denken dat het nummer nog van hem is.

Er zijn 2 dingen die je kunt doen. Allereerst kun je de telefoontjes aannemen en aangeven dat dit nummer niet meer van deze persoon is. De telefoontjes houden naar verloop van tijd vanzelf op.

Ik kan je ook een nieuw nummer geven. Hier zitten alleen wel administratiekosten aan van € 5,-. Als je dit wilt, kan ik er direct voor zorgen dat het nummer gewijzigd wordt. Het enige wat jij dan hoeft te doen is akkoord geven voor de kosten. Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

die 5 euro is akkoord. Hoe gaat het verder in z'n werk?
Hoi Dyanemaniac,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat een lastige situatie! Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je steeds gebeld wordt door vreemde mensen.

Allereerst kan ik je gerust stellen. Het is niet mogelijk dat het telefoonnummer dubbel in gebruik is. Ik denk eerder dat meneer Richard zijn telefoonnummer heeft veranderd of abonnement heeft opgezegd. Het nummer gaat een tijdje in de ijskast en wordt daarna opnieuw uitgegeven. Op het moment dat de oude gebruiker dit niet heeft doorgegeven aan de mensen om hem heen, bewust of onbewust, zullen zij denken dat het nummer nog van hem is.

Er zijn 2 dingen die je kunt doen. Allereerst kun je de telefoontjes aannemen en aangeven dat dit nummer niet meer van deze persoon is. De telefoontjes houden naar verloop van tijd vanzelf op.

Ik kan je ook een nieuw nummer geven. Hier zitten alleen wel administratiekosten aan van € 5,-. Als je dit wilt, kan ik er direct voor zorgen dat het nummer gewijzigd wordt. Het enige wat jij dan hoeft te doen is akkoord geven voor de kosten. Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela


Hoi Angela, die 5 euro is akkoord. hoe gaat het verder in z'n werk?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dyanemaniac,

Dan gaan we dit in orde maken voor je!

Wil jij via een privébericht het nummer van jouw dochter sturen? Omdat dit een openbaar forum is, is het niet verstandig om dit nummer hier te plaatsen. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken. De optie verschijnt vanzelf in het kleine menu wat naar voren komt. Zodra je dit hebt gedaan, zal ik het nummer wijzigen voor je dochter. Als ik dit heb gedaan, stuur ik je een bericht.

Groetjes,
Angela
Hoi Dyanemaniac,

Dan gaan we dit in orde maken voor je!

Wil jij via een privébericht het nummer van jouw dochter sturen? Omdat dit een openbaar forum is, is het niet verstandig om dit nummer hier te plaatsen. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken. De optie verschijnt vanzelf in het kleine menu wat naar voren komt. Zodra je dit hebt gedaan, zal ik het nummer wijzigen voor je dochter. Als ik dit heb gedaan, stuur ik je een bericht.

Groetjes,
Angela


inmiddels gedaan...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dyanemaniac,

Ik heb je privébericht ontvangen 🙂 Hier ga ik zo snel mogelijk mee aan de slag.

Groetjes,
Angela
Hoi Dyanemaniac,

Ik heb je privébericht ontvangen 🙂 Hier ga ik zo snel mogelijk mee aan de slag.

Groetjes,
Angela


Hoi Angela,

en toen kon ik niet meer inloggen met het oude telefoonnummer.... ik ben inmiddels achter wat het nieuwe nummer is en kon hiermee weer inloggen, alleen bij het inloggen op het forum krijg ik dan dat het e-mailadres al in gebruik is en moet ik een ander invullen. ik heb jouw prive berichten dus helaas niet kunnen lezen. ik ga er van uit dat hier niet veel meer informatie in staat dan wat het nieuwe nummer is?

Reageer