.

Vraag

Kan je de contacten uitzonderen bij verbergen van je ID?

  • 9 May 2024
  • 5 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Is er een app waarmee je de contacten kan uitzonderen bij verbergen van je ID/nummer?

-

Toen ik nummerherkenning uitschakelde op mijn telefoon kon ik mijn vrouw niet meer

bellen omdat zij "onbekende bellers blokkeren" heeft aanstaan. Zij wil zomin mogelijk

door bijv. energie-wederverkopers worden gebeld, en ook niet door anonieme bellers.

Ook hebben ze haar al vaker telefonisch geprobeerd op te lichten vanuit het buitenland.

Zij heeft "Stop met mij te bellen" geïnstalleerd, om inkomende gesprekken te managen

en alle inkomende buitenlandse nummers te blokkeren, behalve die uit de contacten.

In die app kan ze helaas niet regelen dat ik met een onbekend nummer mag inbellen.

 

Is er misschien een app die, terwijl nummer verbergen is ingeschakeld, toch toelaat dat de

nummers uit de contactlijst WEL gebeld mogen worden? Ik wil liever niet werken met een

witte lijst, zoals "Stop met mij te bellen" eventueel mogelijk zou maken. Wij hebben Android.

 


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Als je nummer verborgen is kan die app toch niet zien dat jij dat bent. 

Reputatie 1
Badge

@RobbyTown 

Ik heb geen idee wat technisch mogelijk is. Wat je zegt lijkt wel logisch.

Maar misschien is er een workaround patch, of een app die in de geheime

data kan zien wie er belt, zodat uitzonderingen kunnen worden gemaakt.

Het houdt natuurlijk op als uit de verzonden contact data zelfs door de

provider (of FBI ) niet kan worden herleidt welk nummer er belt. 🙄

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Hans113,

Bedankt voor je bericht.

Pfoe, ik ben hier totaal niet bekend mee! Ik durf je niet te zeggen of er nog een speciale app hiervoor is. Hopelijk weten de andere forumleden hier iets meer over. 🙂

Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 3
Badge +2

@Hans113 als die app er zou zijn dan schiet het doel van ID verbergen voorbij aangezien het dan min of meer zichtbaar is. Politie kan inderdaad onbekende bellers achterhalen (werkt niet altijd en werkt net even wat anders dan een app).

 

Wat betreft onbekende bellers als energie verkopers of andere verkopers (zelf hier trouwens geen last van gelukkig) dat is iets van vroeger die bellen tegenwoordig met 06 nummer uit (dan worden minder snel geblokkeerd ivm voorbeeld zoals jij aangeeft) zie hier een mooi voorbeeld: https://community.odido.nl/diensten-en-services-563/gebeld-door-t-mobile-telefoonnummer-340562

 

Als je last gevallen word. Een provider zoals Simyo kan dat wel onbekende bellers achterhalen zit vaak wel enige voorwaarde aan dat verschilt per provider meer info: 

https://www.androidplanet.nl/tips/tip-anonieme-bellers-achterhalen/

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Hans113,

Hopelijk heb je wat aan de informatie die @RobbyTown heeft gedeeld (heel erg bedankt trouwens!). 

Groetjes,
Seren

Reageer