.

Beantwoord

Kan ik mijn HTC 10 gebruiken met 3G of moet ik 4G hebben?

  • 30 November 2016
  • 10 reacties
  • 213 Bekeken

Badge
Ik heb een samsung S3. Deze werkt alleen op 3G. Vandaar mijn abon bij simyo. Nu wil ik een HTC 10 kopen. Kan ik de nieuwe HTC 10 gebruiken op mijn simyo 3G abonnement.

Of moet ik mijn abonnemnet naar een 4 G abonnemnet overzetten?

Volgens de specificaties kan HTC 10 ook 3G ontvangen. Alleen ik weet niet welke frequenties daarvoor nodig zijn van Simoy of onder welke frequenties de HTC10 wel werkt.

Graag advies voordat ik de HTC 10 koop.

Dank alvast

gr
RLiu
icon

Beste antwoord door franswon 30 November 2016, 21:58

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo RLiu,

Als je een Europese versie van de HTC 10 koopt is deze sowieso geschikt voor de 3G en 4G banden van KPN (dus Simyo) De exacte frequenties per provider vind je hier http://www.robertwebbe.nl/2015/03/welke-frequenties-gebruiken-de-mobiele.html
Met Aziatische importtoestellen is het goed oppassen geblazen!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RLui,

Welkom op 't forum.

Wat goed dat je eerst even informeert voordat je een nieuw toestel aanschaft. Slim!

Zoals franswon al zegt, ligt het er aan waar je je toestel koopt. Koop je je HTC gewoon in Nederland, dan hoef je je geen zorgen te maken. In dat geval kan je gewoon gebruikmaken van 3G bij Simyo. Als jij ons laat weten in welk land jij je HTC wilt kopen, dan kunnen wij je meer vertellen!

@franswon bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Badge
Casper en Franswon dank voor jullie reactie. Ik heb nog een paar vraagjes:

- ik wil het toestel online kopen bijv http://www.eglobalcentral.nl/htc-10-32gb-4g-lte-sim-free-grijs-nl.html?gclid=CL-C1dGY09ACFcUYGwod7QYKvg
Er staat .nl achter hun website maar er wordt veel in engels geconverseerd. Ik kan ook geen fysiek adres ontdekken op de site. Dus vraag ik me af: is het wel een Ned online webshop?

- de andere online shop is: https://www.onedigitals.nl/pages/about-us
Een van oorsprong Australisch shop die vanaf 2016 op de Ned markt een groep winkels heeft geopend. Er staat ook .nl achter de website adres. Ze zeggen het volgende:
Al onze producten zijn gegarandeerd:
• Echte 100%
• Gloednieuw
• Geschikt voor gebruik in Nederland.
• GSM-netwerk Unlocked en
• juiste frequentie (dat wil zeggen, 3G en LTE)

- iemand goede of slechte ervaringen met deze 2 online shops?

- toen ik de S3 kocht 4 jaar geleden bij een fysiek winkel van Phonehouse met een goede kortingsactie, toen bleek dat het toestel een Pools toestel was. Het was een parallel import toestel (grijze import). Dat hebben we ontdekt doordat we een bepaalde update nooit kregen omdat het geen Ned toestel is. Dus toen werd ik al genept in de winkel.

- Hoe weet ik dat ik een Europees model in handen heb? Via een fysieke winkel kreeg ik al geen Ned model laat staan via een online shop.

- veel online shops hanteren wel .nl achter hun naam maar de producten komen toch ergens anders vandaan en dat is moeilijk te controleren. Er zijn mooie acties en je zou gek zijn om niet daarvan te profiteren. Maar als consument wil je toch kijken of de actie wel geen "kat in de zak" is. Maar hoe weet je dat?

Lange reactie.

groet
RLiu
Reputatie 7
Badge +9
Veel online winkels hebben parallel import en zijn daardoor goedkoper, mijn S5 Duos was niet rechtstreeks in Nederland verkrijgbaar en komt ook uit Polen, ik krijg wel alle updates. Met bovenstaande winkels heb ik geen ervaring.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RLui,

Net zoals Caspar vind ik het echt heel goed dat je zoveel research doet voordat je een nieuwe telefoon aanschaft! Wat naar dat een telefoon die jij bij Phonehouse hebt aangeschaft uiteindelijk Pools bleek te zijn, waardoor je bepaalde updates mis liep! 😞 Kon je daarmee niet terug naar de winkel?

Wat de webwinkels betreft: ik heb daar persoonlijk geen ervaringen mee! Misschien dat een andere Forum user je daar meer over kan vertellen?

Over het algemeen geldt dat als je een telefoon koopt bij betrouwbare Nederlandse winkels, je er vanuit kunt gaan dat de toestellen in orde zijn. Eventueel is het ook een optie om online reviews te lezen! Dat doe ik ook altijd als ik iets ga kopen van een webwinkel die ik nog niet zo goed ken. Is dat een optie?

@ Franswon, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Badge
Ik ben zeker terug gegaan naar de winkel. Laat me het zo zeggen. Phonehouse was niet blij dat ze mij moesten vergoeden. Maar goed dat is zoveel jaren terug.
Ik heb al e.e.a uitgezocht op de web maar zoals ik al aangaf. Hoe weet je of webwinkels met .nl erachter geen paralellel import verkopen?
Anyway, iedereen bedankt voor reactie.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi RLiu,

Vrijwel alle webwinkels verkopen parallelle import mobiele telefoons, daarom zijn ook de prijzen laag, soms krijg je een link voor een NL handleiding maar dat ook niet altijd.
De extensie .nl heeft in dit verband geen enkele waarde.

Vrijwel alle webshops hebben een contact optie op de site, daar kan je gericht je vraag stellen.
ik heb altijd (vanaf dat ik Android gebruik) telefoons uit parallelle import, nooit problemen met updates.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RLui,

Ik sluit me aan bij Franswon. Een .nl-webadres betekent niet zo heel veel in deze context. Een aanrader is dus vooral om reviews te lezen, en uit te gaan van webwinkels die groot en betrouwbaar zijn.

Hou je ons op de hoogte van je telefoonkeuze?

@ Franswon, dankjewel voor je input!

Groetjes,
Jihane
Badge
dank voor jullie verhaal...
Ik ga op onderzoek....

vr gr

RLiu
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RLiu,

Graag gedaan. Als je meer weet, horen we graag van je!

Groetjes,
Caspar

Reageer