.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement opzeggen per 4 januari?

  • 26 October 2014
  • 9 reacties
  • 571 Bekeken

Badge
Beste lezer,

Na enkele jaren met veel plezier en tevredenheid Simyoklant te zijn geweest, wil ik mijn abonnement graag opzeggen.
Ik vond de button in MijnSimyo, maar kan daar geen opzegdatum invullen. Ik durfde niet op 'opzeggen' te klikken uit angst dat ik dan over 30 dagen al geen klant meer ben.
Weet iemand
- of ik bij het opzeggen een opzegdatum kan doorgeven?
- of ik ook midden in de maand kan opzeggen, of dat de wijziging altijd op de 1e dag van de maand ingaat?

Veel dank!
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 October 2014, 13:44

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je opzegt is dat voor zover ik weet altijd met ingang van de eerste van de volgende maand. Maar dan moet je wel voor de 25e opzeggen anders zit je de hele maand daarna nog aan Simyo vast. Je kunt dus best midden in de maand opzeggen. Heb je ergens anders een mooie aanbieding gezien?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Beuker,

Wat jammer dat je Simyo gaat verlaten 😞. Scotsman geeft hier het juiste antwoord op je vraag (waarvoor dank!). Omdat je bundels altijd van de eerste tot de laatste dag van de maand lopen, eindigt je contract ook altijd op de eerste of laatste dag van de maand.

In jouw geval kun je dus (als je vóór 25 december opzegt) per 1 januari je contract beëindigen of per 1 februari (als je vóór 25 januari opzegt). Houd er rekening mee dat je nummer dan ook per 1 jan/feb uit de lucht is en niet meer te gebruiken is. :)

Zou je graag het nummer meenemen naar je volgende provider, laat dan je nieuwe provider opzeggen 🙂 Zo weet je 100% zeker dat je nummer niet vervalt en je een ander nummer moet aannemen.

Heb je antwoord op je vraag gekregen? 🙂
Badge
Beiden: dank voor jullie reactie, het is mij helemaal duidelijk. :o

Jammer dat het niet mogelijk is om een paar dagen na de eerste dag van de maand nog een telefoonnummer te hebben, ik switch namelijk pas rond de vierde naar een buitenlands nummer (ik verlaat jullie gedwongen :rolleyes:).
Reputatie 7
Badge +9
Beiden: dank voor jullie reactie, het is mij helemaal duidelijk. :o

Jammer dat het niet mogelijk is om een paar dagen na de eerste dag van de maand nog een telefoonnummer te hebben, ik switch namelijk pas rond de vierde naar een buitenlands nummer (ik verlaat jullie gedwongen :rolleyes:).


Mijn tip als ervaringsdeskundige: Als je naar het buitenland verhuist maar regelmatig nog in Nederland bent dan kun je overwegen je Simyo abonnement gewoon aan te houden en de goedkoopste bundel te kiezen. Kost je maar vier euros per maand. Wil je tijdens je verblijf in NL ook nog goedkoop kunnen internetten, dan neem je voor 1 maand een internetbundeltje erbij (200MB voor vijf euro). Deze constructie bevalt mij prima.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Beuker,

Heb je nog iets aan de tip van Scotsman? Die constructie zou voor mij persoonlijk ook de voorkeur hebben, mocht in me in dezelfde situatie bevinden 🙂!

Misschien is het een goed idee (jammer dat ik hier niet eerder aan heb gedacht) om je abonnement pas in januari op te zeggen en voor januari gewoon een stuk kleinere bundels te nemen. Zo ben je misschien evenveel geld kwijt als dat je 'm door zou laten lopen tot 4 januari.

Is dat een idee?

Bedankt voor je waardevolle toevoeging, Scotsman 🙂
Badge
Goeie! @Scotsman: de goedkoopst mogelijke bundel is volgens mij 100 min/sms à 5 euro per maand?
Ik doe dat in ieder geval voor januari, daarna zie ik wel weer verder.

Wel jammer dat Simyo niet de optie 'nuleuro-abonnement' heeft (ik zag online dat sommige andere providers dat wel aanbieden, terwijl ik altijd dacht dat Simyo 't aller-allerflexibelst is), dat zou ideaal zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Simyo 100 maandelijks opzegbaar is inderdaad 5 euro, een Simyo 100 jaarabonnement is 1 euro minder per maand.
Badge +1
Zou over gaan op prepaid geen oplossing zijn?
Reputatie 5
Badge +11
Dat kan natuurlijk ook, Frans Steffin. Lees je mee, Beuker?

Reageer