.

Beantwoord

Kan ik mijn abonnement opzeggen en nummer behouden?

  • 4 March 2015
  • 4 reacties
  • 1657 Bekeken

Hallo,

ik heb voor de telefoon van mijn zoon een andere provider gevonden. hij wilt echter zijn nummer behouden. Kan dit zonder extra kosten ? En moet via de nieuwe provider geregeld worden ?

Mvg, Sjaak
icon

Beste antwoord door MichD 4 March 2015, 18:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Sjaak,

Hier antwoord op je gestelde vragen:

Vraag 1>  Bij alle mobiele providers is nummerbehoud gratis, hier betaal je dus niets voor.

Vraag 2>  Als je overstapt van Simyo naar een andere aanbieder, dan kun je jouw huidige Simyo nummer meenemen.
                   Vraag hiervoor nummerbehoud aan bij je NIEUWE aanbieder, bijvoorbeeld KPN of Vodafone.
                   Je nieuwe aanbieder zorgt er dan voor dat je telefoonnummer wordt overgezet.
                   Je hoeft niet zelf je abonnement of prepaid op te zeggen bij Simyo, dat wordt geregeld door je nieuwe aanbieder.

LET OP! betreft het een abonnement, dan heb je bij Simyo een opzegtermijn van 1 maand, is het een prepaid van Simyo dan kan nummerbehoud al vaak binnen 7 dagen geregeld zijn.

Hoop je hierbij voldoende geholpen te hebben.
Een volgende vraag komt er dan bij mij op : nu betaal ik via mijn rekening en staat het abonnement op mijn naam. Als mijn zoon nu zelf een abonnement neemt en nummerbehoud wilt, wordt mijn abonnement dan automatisch stopgezet ?

Mvg, Sjaak
Reputatie 4
Badge +8
Beste Sjaak,

Als het abonnement op jouw naam staat, dan kan alleen jij nummerbehoud aanvragen bij de nieuwe provider.
Aangezien de nieuwe provider de aanvraag moet doen met jouw eigen gegevens, gezien dat gecontroleerd wordt bij Simyo.
Dit om te voorkomen, dat iemand die kwaad wil doen, met het nummer van bijvoorbeeld zijn ex kan overstappen naar een andere provider, terwijl zijn ex daar helemaal niet van af weet.

Dit geldt niet als je een prepaid kaart hebt, dan wordt alleen het simkaartnummer en telefoonnummer gecontroleerd.

Je zoon zou dus zelf een nieuw abonnement moeten afsluiten bij de andere provider, tenzij hij minderjarig is.
In dat geval dien jij zorg te dragen voor de overstap naar de nieuwe provider, zoals ik hierboven heb omschreven.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi SjaakvdWelk, welkom op het Simyo forum!

Zo te zien heeft MichD je al een heel eind de juiste richting in geholpen! Op de laatste vraag en antwoord wil ik nog wel even ingaan. De beveiliging en de controle waar MichD het over heeft is niet meer aan de orde bij de meeste providers. De tenaamstelling hoeft bij je nieuwe provider niet overeen te komen. Het is gebleken dat hier toch knap lastig misbruik van gemaakt kan worden, dus deze beveiliging is niet meer nodig 😉.

Bedankt voor alle antwoorden MichD, je hebt SjaakvdWelk goed geholpen, toch Sjaak?

Reageer