.

Beantwoord

Kan ik met oude Nokia 2330 classic blijven bellen nu 4G eraan komt?

  • 5 October 2023
  • 10 reacties
  • 400 Bekeken

Bel met Simyo prepaid met oude Nokia 2330 classic. Nu 2G & 3G er uitgaat, 4G komt eraan, vraag ik me af of ik kan blijven bellen met de Nokia. Ben oud, wil geen smartphone !
Moet ik een nieuwe telefoon kopen? Hebben die allemaal 4G? Graag een begrijpelijke oplossing!
Robert belt ouderwets.

icon

Beste antwoord door Amy 5 October 2023, 11:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Robert belt ouderwets,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je geen behoefte hebt aan een smartphone. De smartphones beschikken vrijwel allemaal over 4G inderdaad! 

Voorlopig zullen wij nog gebruik maken van het 2G netwerk, als ik het goed heb tot 2025. Houdt er wel rekening mee dat dit een hele trage verbinding is en je wellicht een slechtere verbinding kan ervaren tijdens het bellen bijvoorbeeld. 

Hopelijk heb ik hiermee jouw vraag beantwoord 😊.

Groetjes,
Amy

Dank Amy.

Maar als het dan 2025 is, wat voor ‘n telefoontje kan/moet ik dan kopen? Daarmee wil ik ALLEEN bellen, SMSen ontvangen.
Camera niet nodig.
En wil dan ook weer een prepaid abonnement bij Simyo. Dat met hetzelfde telefoonnummer en zo mogelijk dezelfde simkaart.
Of vraag ik het onmogelijke?

Groet,
Robert belt ouderwets

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Robert belt ouderwets,

Bedankt voor je reactie. Je kan uiteraard jouw 06-nummer en simkaart behouden. Dit is een kwestie van de simkaart verplaatsen in een andere telefoon. Wel kan het zo zijn dat de simkaart die je nu hebt tegen die tijd wat verouderd is waardoor je ook een slechtere verbinding zou kunnen hebben tijdens het bellen. We kunnen dan gratis een nieuwe simkaart naar je opsturen.

Er zullen vast genoeg simpelere smartphones zijn waar je mee overweg kan! Als ik een persoonlijke tip mag geven zou ik daarvoor naar een wat grotere telefoonwinkel gaan of bijvoorbeeld een mediamarkt. Daar kunnen ze je vast en zeker helpen met jouw wensen 😊. 

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groetjes,
Amy

@Robert belt ouderwets, Welke dumbphone, zoals ze dat noemen je in 2025 het beste kan aanschaffen is koffiedik kijken, de eerste vraag is al, zijn ze nog te koop, de tweede is het wat je dan zelf wil, een ruim jaar is lang in telefoon land.

 

Op dit moment is de Nokia 105 een goede simpele kanshebber als ik het moest kiezen, rond de 30 euro te koop, of iets luxer de Nokia 8210 4g.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @Doornekamp33! 


Allen
,
Na de laatste aanbevelingen, van door mij ONGEWENSTE smartphones, ben ik weer geheel het spoor bijster. ‘k Denk er goed aan te doen 2025 af te wachten en dan kijken of er ook gewone 4G telefoons te koop zijn. Telefoons waar je goed mee kan BELLEN en SMSen. Toeters & bellen zoals camera & radio zijn ongewenst. Internet heb & kan ik uitstekend op/met mijn iMAC-computer.
Groet!
Robert belt ouderwets.

Reputatie 3
Badge

Misschien is een telefoon van het merk Fysic iets voor je. Die zijn bedoeld voor mensen die zoals jij alleen een telefoon willen om mee te bellen en SMs’en. 

Kijk op website www.fysic.nl. Ze hebben drie toestellen die geschikt zijn voor de “toekomst” met alleen 4G.

Reputatie 7
Badge +9

Ik weet dat Nokia nog een hele reeks aan zogenaamde “Feature phones” heeft, waarvan diverse 4G hebben.

Ik denk ook dat Simyo richting het einde van 2025 vast ook wel een blog gaat maken voor de feature-phone gebruikers en senioren met toestellen, die zij voor die groep aanraden.

@Amy, staat dat alvast op de agenda voor eind 2025? 😉Zo niet, kan je dat alvast op de ideeĂ«nmuur hangen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Robert belt ouderwets,

Bedankt voor je reactie. Dat lijkt me een goed plan. Mocht je tegen die tijd nog hulp of tips kunnen gebruiken van ons neem dan gerust weer contact op 😊.

Alvast een prettig weekend!

Groetjes,
Amy

@Robert belt ouderwets , de Nokia 105 en de 8210 4g zijn beide geen smart toestellen, enige wat er aan luxe buiten bellen en sms’n zit op de 105 een zaklamp en de 8210 een camera, maar dat hoef je niet te gebruiken.

Voor alle niet smart Nokia toestellen, https://www.nokia.com/phones/nl_nl/feature-phones

Reageer