.

Beantwoord

Kan ik bellen via Wifi in Europa?

  • 19 January 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Hallo allemaal, ik maak een roadtrip naar een niet-populaire skipiste in Oostenrijk. Na bevestiging kreeg ik te horen dat er daar een zeer slecht signaal zal zijn en dat ik WLAN Calling moet gebruiken. Is deze dienst beschikbaar tijdens roaming in de Europese Unie? Ik zou het zeer op prijs stellen als ik snel een antwoord zou krijgen, zodat ik weet of ik tijdens mijn vakantie de tijd moet nemen om op zoek te gaan naar een lokale, door WLAN bellen ondersteunde simkaart, aangezien mijn andere optie een simkaart van Telekom.DE is. Bedankt iedereen

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 22 January 2024, 12:46

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tgets0v,

Bedankt voor je bericht. Je zou inderdaad gewoon gebruik moeten kunnen maken van bellen via Wifi in Europa. Welk merk en type telefoon gebruik je? Je kan dit namelijk inschakelen via de instellingen van de telefoon zelf 😊.

Ik zoek dan graag even mee waar je deze instelling precies kan vinden.

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tgets0v,

Bedankt voor je bericht. Je zou inderdaad gewoon gebruik moeten kunnen maken van bellen via Wifi in Europa. Welk merk en type telefoon gebruik je? Je kan dit namelijk inschakelen via de instellingen van de telefoon zelf 😊.

Voice over WIFI is een dienst, die alleen in Nederland werkt. Met een buitenlands IP kun je niet verbinden met die dienst.

Bellen via bijvoorbeeld whatsapp en dergelijke kan altijd.

 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @Groentjuh! Dat wist ik inderdaad niet maar je hebt gelijk. 

Excuses voor de verwarring @tgets0v

Groetjes,
Amy

Dankjewel voor het bevestigen! Dat waardeer ik en ik zal het lokale WLAN gebruiken om via WhatsApp te bellen! Bedankt

Reageer