.

Beantwoord

Kan het paraplu effect van een T-Mobile mast het KPN bereik beperken?

  • 19 February 2015
  • 9 reacties
  • 490 Bekeken

Badge +1
Hoi,

Bovenop de flat van mijn moeder staat een T-Mobile / Tele2 mast, kan de straling het bereik van Simyo (KPN) beperken? Met Tele2 was het bereik daar ook matig.

Ik heb dit geprobeerd met een Xperia Tipo, Xperia M2 en Gallaxy Apollo. Op alle andere plekken heb ik wel bereik.

Kan het trouwens dat ik geen internet heb als ik mijn telefoon op 3G zet ipv 4G. Ik heb een 3G abbo

Groet,

Wouter
icon

Beste antwoord door Ernst 20 February 2015, 13:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi wouteran,

Ik heb jouw topic verplaatst naar het subforum Bellen. Van een verstoring of iets dergelijks is hier geen sprake.

Waar je mee te maken hebt als je bij je moeder minder bereik hebt heeft niets te maken met het 'paraplu effect'.
Het paraplu effect zou zijn als jij pal onder een KPN antenne gaat staan en dan juist geen KPN netwerk hebt. Het signaal van zo'n antenne volgt een boog die vergeleken wordt met de boog van een paraplu. Dat buigt een beetje af naar beneden en niet recht naar beneden.
Jij kunt als Simyo klant dus geen last hebben van een paraplu effect van een T-Mobile antenne.

Wat wél kan is dat je op die plek gewoon wat minder bereik hebt. Misschien zit er veel staal in het gebouw, of ben je net wat te ver van een KPN antenne verwijderd?

Jouw Sony Xperia M2 kan op 3G en op 4G. Loop de instellingen even door aan de hand van onze nieuwe toestelhulp tool.
Het zou kunnen dat die niet helemaal goed staan.

Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?
Badge +1
bij mijn moeder heb ik wifi. Het betreft met name het bellen.

Wifi bereik is ook slecht daar. het huis is van begin deze eeuw.

Zou het kunnen dat 6 meter van het raam te ver naar binnen is? Bij grote supermarkt is het bereik ook erg slecht
Badge +8
Hoi Wouteran,

Over de Wifi kan ik je niks vertellen, helaas. Dat gaat niet via je simkaart.
Heb je voor mij de postcode van je moeder? Dan kan ik die nakijken. Dan weten we meer :)

Groetjes,
Charlene
Badge +1
xxxx zijn de cijfers van de postcode
Badge +1
Als je de hele postcode nodig hebt, mag ik je dan dm'en?
Badge +8
Uiteraard, wouteran.

Sorry dat ik het zo openbaar vroeg. Daar heb je een punt ;)
Je mag me een privébericht sturen, en dan ga ik het meteen opzoeken.

Groetjes,
Charlene

P.S. Ik heb de cijfers ook maar weggehaald voor als je het niet zo prettig vond.
Badge +8
Hoi wouteran,

Bedankt voor je privébericht 🙂 Ik heb de postcode nagekeken, maar daar zijn geen werkzaamheden of storingen bekend.
Het zou dan dus inderdaad de constructie van de woning kunnen zijn, die het signaal tegenhoudt. Als je aangeeft dat het met een andere provider ook matig was, en dat het dichter bij het raam beter is, dan kom ik ook bij die conclusie uit.
Een oplossing daarvoor heb ik helaas niet.

Kun je op je eigen adres wel goed bellen?

Groetjes,
Charlene
Badge +1
Kun je op je eigen adres wel goed bellen?


op mijn eigen adres heb ik prima bereik. Bedankt voor je antwoord. Ik kreeg trouwens weer geen mail bij een reactie.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Wouteran,
op mijn eigen adres heb ik prima bereik.

Dat is fijn om te horen! Dankjewel voor de terugkoppeling:D

Ik kreeg trouwens weer geen mail bij een reactie.
Heb je jezelf wel geabonneerd op dit topic?

Reageer