.

Beantwoord

Jaarlijks 2 maanden in Nederland. Welk abonnement kan ik nemen?

  • 25 July 2022
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Wij zijn jaarlijks 2 maanden in Nederland op een camping zonder internet. Nu hebben we beiden een Simyo prepaid abonnement waar we de bundel voor internet bij aanschaffen. Is een maand abonnement bij sim only makkelijker. Hoe zit het met nummerbehoud als we na 10 maanden weer terug zijn. We willen niet steeds iedereen moeten inlichten over een nieuw nummer. Wat zijn de overstapkosten. Allemaal vragen waar ik graag een antwoord op wil. Bvd Jos

icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 July 2022, 23:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Er zijn drie manieren:

  1. De huidige manier: Prepaid nemen en houden. De databundels zijn relatief duur vergeleken met sim-only, maar de kosten om actief te houden zijn laag. 1 SMSje per 6 maanden, dus kost het actief houden in de 10 maanden dat je niet in Nederland bent slechts 1 SMSje of 1 keer opwaarderen op halverwege de 10 maanden om dat beltegoed dan in die 2 maanden (gedeeltelijk of geheel) te gebruiken.
     
  2. Wisselen tussen prepaid en sim-only en weer terug. Je kunt gemakkelijk overstappen tussen prepaid en sim-only. Dat is in Mijn Simyo enkele stappen doorlopen en één werkdag later heb je sim-only met dezelfde simkaart en telefoonnummer. Overgebleven prepaid beltegoed wordt verrekend met de eerste factuur/facturen. Bundels gaan altijd op de eerste van de maand in, dus mogelijk past dat niet altijd goed met de vakantie. Het is dus mogelijk dat je 3 i.p.v 2 maanden aan sim-only betaald. Bij het overstappen dient de looptijd van 1 maand gekozen te worden, want anders kun je na 2 maanden niet meer terug naar prepaid.

    Het lastigere is het overstappen van sim-only naar prepaid. Daarvoor is geen mooie overstap optie, zoals bij sim-only naar prepaid. Om dit dus te doen moet een gehele nieuwe bestelling met nummerbehoud gedaan worden. Simyo stuurt dan ook een nieuwe simkaart op naar een adres in Nederland. Je hebt een maand opzegtermijn, dus halverwege de vakantie moet je dit eigenlijk wel op gaan pakken. Op de dag van het nummerbehoud naar prepaid dient de simkaart gewisseld te worden. Prepaid moet om 10 maanden actief te blijven nog steeds 1 keer tijdens die maanden gebruikt of opgewaardeerd worden net als bij methode 1.

    De bundels zijn veel goedkoper, maar het terug overstappen is wel stukken lastiger.
     
  3. Sim-only nemen en houden. Het is mogelijk om sim-only te gebruiken, echter moet je dan elke maand natuurlijk de abonnementskosten betalen. Deze zijn minimaal 5 euro per maand (dat is het goedkoopste abonnement). De maanden dat je in Nederland bent kan je de bundels ophogen en na deze maanden kan je de bundels weer minimaliseren.

Daar komt overigens bij dat prepaid nadat de bundel op is en het beltegoed op is, uiteindelijk stopt en terecht komt op 0 euro beltegoed (kan tijdelijk eerst de min in duiken!). Bij sim-only ga je nadat de bundel op is, per MB betalen.

Welke optie het beste en/of goedkoopste is ligt natuurlijk aan hoeveel MBs tijdens die 2 maanden verbruikt wordt, maar met deze informatie weet je de opties en kun je waarschijnlijk een redelijke berekening maken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ansnobel,

Bedankt voor je bericht.

Ik lees dat @Groentjuh je heel goed heeft geïnformeerd over de mogelijkheden. Hier heb ik echt niks meer aan toe te voegen, thanks @Groentjuh! Het is nu echt aan jou om een keuze te maken 😊. Succes!

Groetjes,
Seren

Badge

Hallo Groentjuh (hoe verzin je het), hartelijk bedankt voor de info. Het is helemaal duidelijk. Ik denk dat prepaid voor ons toch de beste optie is. Groeten Jos

Reputatie 7

@Groentjuh Chapeau! Hier neem ik mijn petje voor af. Echt, weer volledig en perfect geformuleerd.

Reputatie 7
Badge +6

@Groentjuh Chapeau! Hier neem ik mijn petje voor af. Echt, weer volledig en perfect geformuleerd.

Helemaal mee eens! 

Reageer