Skip to main content

.

Mijn zoontje heeft een Simyo Prepaid. Om niet voor onverwachte kosten te staan, heb ik het gebruiken van service nummers uitgezet. Kan hij nu ook niet meer met 0900-8844 (politie) bellen? Of hebben jullie hier een uitzondering op gemaakt in jullie systeem?

NB. Off-topic is het natuurlijk belachelijk dat we voor het bellen naar de politie extra geld kwijt zijn, terwijl 112 gratis is. Hierdoor gaan of mensen minder vaak bellen, of het 112 nummer wordt te vaak gebeld.

Ho M10,

Welkom op het Simyo forum! Het is gewoon mogelijk om naar 0900 nummers te bellen, alleen bellen naar 0909 en 0906 (service/entertainmentnummers) is niet mogelijk. Je zoontje kan gerust naar dit politienummer bellen.

Mocht je in de toekomst vragen hebben dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,

Daisy

Gisteren moest ik het politie nummer bellen ( 0900-8844). In mijn instellingen zijn servicenummers geblokkeerd. Dat werkte dus niet!! Dus bovenstaand antwoord is niet correct.

Gisteren moest ik het politie nummer bellen ( 0900-8844). In mijn instellingen zijn servicenummers geblokkeerd. Dat werkte dus niet!! Dus bovenstaand antwoord is niet correct.

Heb je onderstaande wel aan staan in Mijn Simyo @AlidaV :

Hoi @AlidaV,

Bedankt voor je bericht. Ik help je graag verder!

Ik zie op je aansluiting dat je de optie om te kunnen bellen naar informatienummers niet aan hebt staan. Als je deze optie aanzet via Mijn Simyo, dan zou het bellen naar de politie via 0900-8844 moeten lukken. Houdt er wel rekening mee dat het bellen naar informatienummers kosten met zich mee kunnen brengen.

Super bedankt voor je hulp @J.D.L.🙂

Groetjes,
Roeqajja

Dat is nu net het probleem! Ik heb bellen naar informatienummers uitgezet met een goede reden.

Maar iedereen moet toch de politie kunnen bellen. Het kost inderdaad 2 cent of zo, dat is geen probleem voor mij. Kan er voor dit nummer niet een uitzondering in de systemen opgenomen worden?

Nu moet men dus 112 gaan bellen terwijl het niet nodig is...

Het antwoord van Daisy van 3 jaar geleden klopt dus niet…

Hoi @AlidaV,

Bedankt voor je bericht. Het eerdere antwoord was een verouderd antwoord. Mijn excuses hiervoor.

De politie heeft ervoor gekozen dit telefoonnummer betaald te maken. Simyo is dus verplicht om deze kosten af te dragen aan de politie. Omdat Simyo zijn klanten standaard beschermt tegen het bellen van betaalde servicenummers is dit een optie in je mijn Simyo instellingen die klanten zelf aan- en uit kunnen zetten. Dit is dus ook van toepassing op het betaalde politie nummer en kan helaas geen uitzondering voor worden gemaakt in het systeem. Als je dit betaalde nummer wilt bellen dient dus informatienummers in je mijn Simyo instellingen aan te staan.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Reageer