.

Beantwoord

Is een geblokkeerde nummer te porteren?

  • 9 June 2015
  • 2 reacties
  • 903 Bekeken

Vlak voor mijn telefoon werd gestolen had ik besloten om eens een andere provider te proberen. Eind juni zou mijn nummer geporteerd worden naar de nieuwe provider. Maar omdat mijn telefoon gestolen is, heb ik de simkaart geblokkeerd. Ik ben nu bang dat het porteren van het nummer ook niet meer lukt.

En hoe zit het als ik een nieuwe simkaart aanvraag? Op zich is het wel fijn om nog even tot het eind van de looptijd mobiel bereikbaar te zijn. Maar ik kan me voorstellen dat als ik een nieuwe simkaart aanvraag, het dan helemaal een onoverzichtelijk rommeltje wordt.
icon

Beste antwoord door Ali 9 June 2015, 13:38

Bekijk originele reactie

2 reacties

Volgens mij heeft de blokkade van je simkaart niets te maken met je aanvraag nummerbehoud. Je aanvraag wordt los behandeld van de blokkade die op je simkaart zit.

Je kan daarom gewoon een vervangende simkaart aanvragen en gebruik maken van deze simkaart totdat je nummer wordt overgenomen middels nummerbehoud. Op deze manier kan je gebruik maken van je aansluiting totdat je nummer wordt overgenomen en zit je geen dag zonder nummer.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi rolandow,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Erg vervelend om te horen dat je toestel gestolen is :(

De blokkade van je nummer en je aanvraag voor nummerbehoud staan los van elkaar. Dit is door Mohammed hierboven correct uitgelegd, bedankt daarvoor!
Bij nummerbehoud wordt namelijk een check gedaan of het nummer overeenkomt met de gegevens dat je hebt opgegeven. Er wordt verder niet gekeken of er een blokkade actief is.

Ik zie dat je aanvraag is goedgekeurd voor 29 juni. Jammer dat je ons gaat verlaten, maar je kan voor de komende weken een vervangende simkaart aanvragen via Mijn Simyo.

Reageer