Is dit een probleem dat bij meerdere voorkomt?
Ik heb dat wel eens op een zakelijk lijn gehad. Dat zal waarschijnlijk een scammer zijn geweest, die jouw mobiele nummer heeft gespoefd om daarmee mensen te bellen en die te scammen. Daar worden regelmatig normale mobiele Nederlandse nummer voor gebruikt om zo meer vertrouwen te wekken bij de eventuele slachtoffers van deze scammers.
Simyo kan er niets aan doen als een scammer jouw nummer spoeft.
Meestal houd het vanzelf op. Mocht dat niet zo zijn dan kun je een nieuw nummer overwegen. Dat kost 5 euro.
Hoi @Karel vd B,
Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je bijna dagelijks gebeld wordt door onbekende nummers!
Dit lijkt mij inderdaad een geval van spoofing. Dit houdt inderdaad meestal vanzelf op. Als provider kunnen wij hier helaas niks aan doen, maar je kunt gerust een nieuw nummer aanvragen mocht je hier toch last van blijven hebben. Je kunt mij hiervoor een privébericht sturen met je huidige 06-nummer en persoonlijke gegevens.
Groetjes,
Roeqajja