.

Beantwoord

Ik ontvang meer dan 20 dezelfde sms-jes, wat kan ik hieraan doen?

  • 10 October 2014
  • 7 reacties
  • 560 Bekeken

Als ik een sms-je van iemand ontvang, krijg ik hem wel meer dan 20 keer. Ik heb er hier op het forum al over gelezen, maar nog niet echt een oplossing gevonden. Ik heb de sim-kaart al eens overgezet in een ander toestel en weer terug, terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar niets lijkt te helpen. Zijn er nog andere opties?
icon

Beste antwoord door franswon 11 October 2014, 23:02

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik heb vandaag al 23 sms-jes van simyo ontvangen dat mijn internetbundel voor de helft gebruikt is. Een keer lijkt me toch voldoende!!
Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum van Simyo Anibella en paulsprink!,

De SMS wordt niet als ontvangen gerapporteerd door je toestel, daarom blijf je deze steeds ontvangen, erg lastig.
De oplossing is je SIM-kaart even in een ander toestel te plaatsen, deze zal de SMS ontvangen en een bericht (onzichtbaar voor jullie) naar de centrale sturen dat de SMS is aangekomen.
Nadat de SMS op het andere toestel is ontvangen kan je de SIM-kaart weer in je eigen toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Laten jullie even weten of het gelukt is?

@Anibella, wil je het nog een keer proberen en iets langer wachten nadat de SMS op het andere toestel is ontvangen?
lijkt me toch overdreven om een ander toestel te kopen om  de kaart over te zetten!
Reputatie 7
Badge +9
lijkt me toch overdreven om een ander toestel te kopen om  de kaart over te zetten!

Je hebt vast wel een kennis/vriend/aardige buurman/familielid (doorhalen wat niet van toepassing is) van wie je een mobiel even mag lenen? 
Welkom op het forum van Simyo Anibella en paulsprink!,

De SMS wordt niet als ontvangen gerapporteerd door je toestel, daarom blijf je deze steeds ontvangen, erg lastig.
De oplossing is je SIM-kaart even in een ander toestel te plaatsen, deze zal de SMS ontvangen en een bericht (onzichtbaar voor jullie) naar de centrale sturen dat de SMS is aangekomen.
Nadat de SMS op het andere toestel is ontvangen kan je de SIM-kaart weer in je eigen toestel plaatsen en zou het probleem verholpen moeten zijn.

Laten jullie even weten of het gelukt is?

@Anibella, wil je het nog een keer proberen en iets langer wachten nadat de SMS op het andere toestel is ontvangen?


Ik heb dat al eens geprobeerd, maar het probleem blijft helaas.
Ik heb dat al eens geprobeerd, maar het probleem blijft helaas..........ik krijg op dat andere toestel dan het oude sms-je binnen, die verwijder ik dan. Dat sms-je krijg ik niet meer terug. Maar als ik een nieuw sms-je ontvang op mijn eigen toestel, herhaalt het zich opnieuw. Gek word ik ervan!
Badge +6
Ik heb vandaag al 23 sms-jes van simyo ontvangen dat mijn internetbundel voor de helft gebruikt is. Een keer lijkt me toch voldoende!!

Hoi paulsprink, welkom op het forum van Simyo!

Ik wil je aanraden om ook de raad van franswon (bedankt daarvoor! :)) op te volgen om je simkaart even in een andere telefoon te plaatsen en daarop het sms'je te ontvangen.

Ik heb dat al eens geprobeerd, maar het probleem blijft helaas..........ik krijg op dat andere toestel dan het oude sms-je binnen, die verwijder ik dan. Dat sms-je krijg ik niet meer terug. Maar als ik een nieuw sms-je ontvang op mijn eigen toestel, herhaalt het zich opnieuw. Gek word ik ervan!

Hoi Anibella, welkom op het forum van Simyo!

Wanneer het is opgelost voor dat ene sms'je wanneer je je simkaart in een andere telefoon stopt, maar het weer opnieuw begint in je telefoon wanneer je een nieuw sms'je ontvangt, dan is er toch iets aan de hand met je telefoon die niet het signaal aan het netwerk geeft dat de sms is ontvangen, waardoor je de sms blijft ontvangen.

Ik zou je daarom willen aanraden om hierover contact op te nemen met de fabrikant van je telefoon.

@franswon & Scotsman, bedankt voor het meedenken!

Reageer