.

Beantwoord

Ik krijgt alleen noodoproepen te zien. Wat kan ik doen?

  • 23 January 2015
  • 4 reacties
  • 3204 Bekeken

De telefoon van mijn dochter geeft de melding 'alleen noodoproepen'. Aan- en uitzetten helpt niet, in andere telefoon werkt simkaart wel gewoon. Simkaart is geactiveerd. Ze gebruikt deze simkaart nu een paar maanden, de melding is er al een tijdje (hoelang weet ik niet, ze kan wel appen, dus viel het niet eerder op).
Wat kan ik nog meer proberen om dit te herstellen?
icon

Beste antwoord door Ali 26 January 2015, 13:29

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi teckeltje,

Het kan zijn dat de telefoon een simlock heeft en dat je kan proberen om deze eraf te halen. Ik meen dat na een jaar de provider dat gratis doet.

Ik denk als je naar een telecom winkel gaat dat ze je daar ook wel kunnen helpen.

Het kan ook zijn dat de simkaart lezer op de telefoon stuk is, maar die kans acht ik kleiner. 
De telefoon is simlockvrij (het is mijn oude telefoon, eerder nooit dit probleem gehad). Het enige wat ik kan bedenken is dat het activeren van de simkaart misschien is mislukt. Wat kan ik daar nu nog aan doen?
Dit kun je zien op je MijnSimyo pagina.. Staat het daar correct zal ik even een moderator afwachten, die kunnen verder kijken.. 

Aangezien de simkaart wel in een andere telefoon werkt heb ik wel de vraag of je het ook andersom al eens heb geprobeerd.. Dus een andere sim in de bewuste telefoon doen. Mocht die het dan ook niet doen kan Martijn best wel eens gelijk hebben met een defecte lezer. 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi teckeltje,

Welkom op het forum.

Vervelend om te horen dat de simkaart van je dochter niet werkt.

Je hebt de simkaart al uitgetest in een andere telefoon. Als de simkaart het doet, dan kan je er vanuit gaan deze verder in orde is. Het probleem zou dan aan het toestel liggen.

De aansluiting staat verder goed op het netwerk. Alle instellingen staan correct ingesteld. Ik heb even gekeken wanneer er voor het laatst verbruik is geweest. Dat was op 3 december 2014. Verder zie ik dat er gistermiddag nog een sms verstuurd is.

Is het probleem inmiddels opgelost of was dat een testbericht vanuit het andere toestel?

Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op het netwerk. Je mag het toestel van je dochter even uit en weer aanzetten. Mocht het nodig zijn dan kan je handmatig het netwerk van KPN selecteren.


Laat ons weten of de simkaart weer werkt?

Reageer