.

Beantwoord

Ik kan al dagen niet bellen of gebeld worden. Wat nu?

  • 28 May 2018
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Kan niet bellen of gebeld worden.
icon

Beste antwoord door Niels 29 May 2018, 13:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Kun je iets meer informatie geven. Heb je SimOnly of Prepaid? Ben je in Nederland of in het buitenland?
Heb je zelf al zaken gecontroleerd, en zo ja welke?

Kortom, iets meer informatie graag.
IK heb sim only en ben gewoon thuis.
Heb mijn toestel 5min uitgeschakeld en de simkaart erop nieuw ingedaan.
Dit heeft niets opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +6
Wat gebeurt er als je je simkaart in een ander werkend en simlockvrij toestel doet?
Reputatie 6
Badge +5
Hi Greetje 57,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je al zo'n lange tijd niet bereikbaar bent! Ik zie inderdaad dat je de afgelopen dagen geen telefoongesprekken hebt gevoerd. De verbinding met mobiel internet lijkt wel naar behoren te werken, kan je dit bevestigen?

Ik kan niks vreemds ontdekken als ik je aansluiting erbij pak. Heb je recentelijk een nieuwe telefoon gekocht? Goed dat je zelf ook al het een en ander hebt uitgeprobeerd met betrekking tot de simkaart. Zou je, zoals Ron H ook al vraagt, kunnen kijken of je met je kaartje in een ander toestel wel bereikbaar bent? Daarnaast heb ik een reset op de simkaart uitgevoerd, waardoor deze zich opnieuw aan kan melden op het mobiele netwerk. Zet je toestel een kwartier uit om deze reset te voltooien. Ik hoor graag of deze maatregelen invloed hebben :)

Bedankt voor de reacties en het meedenken, wimj12 en Ron H!

Groetjes,
Niels
Helaas heeft het niet geholpen.
heb ook geen nieuw toestel. En helaas geen oud toestel om het uit te proberen.
wat nu.
ook geen data verkeer, alleen WiFi.
ik heb net mijn simkaartje in een toch nog oude gevonden telefoon gedaan.
En wat schets mijn verbazing kon ik toen wel bellen..
kaartje weer terug maar helaas.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Greetje 57,

ik heb net mijn simkaartje in een toch nog oude gevonden telefoon gedaan.
En wat schets mijn verbazing kon ik toen wel bellen..
kaartje weer terug maar helaas.


Het is dus toch gelukt om je simkaart te testen in een andere telefoon. Omdat je simkaart het wel doet in een andere telefoon kunnen we uitsluiten dat het aan je simkaart ligt. Er gaat dus iets mis in je telefoon waardoor je niet kunt bellen. Dat is niet fijn natuurlijk!

Ik raad je aan om met je telefoon naar de winkel te gaan waar deze vandaan komt. Als je nog garantie hebt dan kun je jouw telefoon, dan kun je deze bijvoorbeeld laten maken en tijdelijk je simkaart in de oude telefoon te gebruiken.

Hou je ons op de hoogte? :)

Groetjes,
Thomas

Reageer