Beantwoord
Ik heb geen service in het buitenland. Hoe kan dat?
Ik gebruik simyo als zeer tevreden klant sinds jaren, ik heb een Iphone 6 S en heb Roaming aan en ook netwerk instellingen staan op automatisch.
Ik ga vanuit mijn woonplaats maastricht naar Belgie en er staat plots geen service. op de telefoon
ik had bereik nodig om te bellen en internetten en het lukt niet om geen service te veranderen
Telefoon uit . aan. en netwerk instellingen controleren en roaming staat aan en vliegtuigmodus stond dus NIET aan. en handmatig netwerk zoeken kon ook al niet gevonden worden. alles er aan gedaan
en er bleef maar staan GEEN service. op het moment dat ik naar Nederland terug rijdt. springt het over op
KPN NL net werk
Overigens toen ik in een restaurant kwam waar free wifi was , had ik wel wifi netwerk, maar als ik de wifi uitschakelde stond er weer geen service in de linkerboven hoek
andere mensen in mijn omgeving hadden wel internet op hun telefoon !!
Wat kan dit zijn ?
Ik ga vanuit mijn woonplaats maastricht naar Belgie en er staat plots geen service. op de telefoon
ik had bereik nodig om te bellen en internetten en het lukt niet om geen service te veranderen
Telefoon uit . aan. en netwerk instellingen controleren en roaming staat aan en vliegtuigmodus stond dus NIET aan. en handmatig netwerk zoeken kon ook al niet gevonden worden. alles er aan gedaan
en er bleef maar staan GEEN service. op het moment dat ik naar Nederland terug rijdt. springt het over op
KPN NL net werk
Overigens toen ik in een restaurant kwam waar free wifi was , had ik wel wifi netwerk, maar als ik de wifi uitschakelde stond er weer geen service in de linkerboven hoek
andere mensen in mijn omgeving hadden wel internet op hun telefoon !!
Wat kan dit zijn ?
Beste antwoord door Asma
Hoi Giesje,
Welkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je geen service had toen je de Nederlandse grens over ging.
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - Buitenland' goed aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen op je simkaart gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.
Maak je vooral geen zorgen, het lijkt er namelijk op dat je telefoon geen service kon verkrijgen omdat het overschakelen naar een buitenlands netwerk soms moeizaam gaat. Telefoons hebben soms wat hulp van ons nodig, door handmatig naar een netwerk te zoeken. Op deze manier zoekt je telefoon namelijk naar een lokale verbinding. Laat je mij ons weten of het lukt zo?
Trouwens, ik wil je graag vragen om je vraag in één topic te stellen. Het is namelijk erg onoverzichtelijk voor de moderators, jezelf én de forum users om je dezelfde vraag in verschillende topic's tegen te komen. Om deze reden zal ik je andere topic's ook sluiten met een doorverwijzing naar deze topic.
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Bekijk originele reactieWelkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je geen service had toen je de Nederlandse grens over ging.
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - Buitenland' goed aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen op je simkaart gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.
Maak je vooral geen zorgen, het lijkt er namelijk op dat je telefoon geen service kon verkrijgen omdat het overschakelen naar een buitenlands netwerk soms moeizaam gaat. Telefoons hebben soms wat hulp van ons nodig, door handmatig naar een netwerk te zoeken. Op deze manier zoekt je telefoon namelijk naar een lokale verbinding. Laat je mij ons weten of het lukt zo?
Trouwens, ik wil je graag vragen om je vraag in één topic te stellen. Het is namelijk erg onoverzichtelijk voor de moderators, jezelf én de forum users om je dezelfde vraag in verschillende topic's tegen te komen. Om deze reden zal ik je andere topic's ook sluiten met een doorverwijzing naar deze topic.
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.