.

Beantwoord

Ik heb geen service in het buitenland. Hoe kan dat?

  • 16 December 2017
  • 10 reacties
  • 6827 Bekeken

Badge
Ik gebruik simyo als zeer tevreden klant sinds jaren, ik heb een Iphone 6 S en heb Roaming aan en ook netwerk instellingen staan op automatisch.
Ik ga vanuit mijn woonplaats maastricht naar Belgie en er staat plots geen service. op de telefoon
ik had bereik nodig om te bellen en internetten en het lukt niet om geen service te veranderen
Telefoon uit . aan. en netwerk instellingen controleren en roaming staat aan en vliegtuigmodus stond dus NIET aan. en handmatig netwerk zoeken kon ook al niet gevonden worden. alles er aan gedaan
en er bleef maar staan GEEN service. op het moment dat ik naar Nederland terug rijdt. springt het over op
KPN NL net werk
Overigens toen ik in een restaurant kwam waar free wifi was , had ik wel wifi netwerk, maar als ik de wifi uitschakelde stond er weer geen service in de linkerboven hoek
andere mensen in mijn omgeving hadden wel internet op hun telefoon !!

Wat kan dit zijn ?
icon

Beste antwoord door Asma 17 December 2017, 14:36

Bekijk originele reactie

10 reacties

Je had dus geen werkende verbinding met het buitenlandse netwerk. Alleen wifi werkte.

Bellen in en naar het buitenland staat aan op mijn simyo? Instellingen, netwerkinstellingen.
Internet in buitenland staat aan op mijn simyo? Zelfde tabblad als bovenstaande.

Telefoon...
APN goed ingesteld?

Portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS, soms werkt het 1 soms het ander.
Eu-internet staat uit?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi giesje,

Dit topic hoort hier niet thuis, een moderator zal dit dan ook naar een ander forumdeel verplaatsen.
Je hebt de vraag ook gesteld in https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/vanavond-sluiten-we-eerder-wij-vieren-namelijk-kerst-40903/index1.html#post179259 en bovendien ook nog via een privé bericht aan mij.

Ik snap dat je het probleem opgelost wilt hebben, maar 1 keer je vraag stellen is echt voldoende! Privé bericht is daar zeker niet voor bedoeld, dan krijgen andere forumgebruikers met hetzelfde probleem het antwoord niet te zien.
Badge
Hoi Frans
Ik heb me vergist sorry. ik heb nog niet eerder op het forum iets gemeld en wist niet WAAR ik het moest melden, moet ik nu een nieuw topic aanmaken om mijn probleem voor te leggen

De instellingen staan goed, dat had ik gisteren al gecontroleerd en nu weer

ik weet niet wat het kan zijn, maar ik ben nu weer in Maastricht en heb gewoon bereik van KPN en Wifi
maar in het buitenland ( belgie ) geen service , dat heeft uren en uren geduurd , en we zijn niet meer gewend om niet bereikbaar te zijn.
Ik kan nu niet testen of het toestel in belgie weer geen service heeft omdat ik dus niet in het buitenland ben
weet wel dat andere gasten geen netwerk problemen hadden en toen ik terug kwam bij de grens had ik weer KPN netwerk.
Maar ik ben bang als ik morgen naar Belgie ga dat ik dan weer GEEN SERVICE heb , en ik kom er regelmatig en had dit probleem niet eerder
Ik heb wel 3 G internet erop staan en heb 4 G laten uitschakelen door Simyo ( KPN ) zou dat er mee te maken hebben ?
Ik hoef niet naar de KPN winkel te gaan, want die zullen mij niet helpen en naar Apple store ook niet , want het ligt niet aan de iphone instellingen
Ik vermoed dat mijn SIM Kaartje vernieuwd moet worden ?
bedankt voor jullie reactie
Badge
Ik heb een Iphone 6 S en heb de instellingen goed staan ook bellen en gebeld worden naar en in het buitenland , de roaming aan, internet automatisch zoeken net werk of handmatig geprobeerd
maar helaas geen service, op het moment dat ik de grens over reed met de auto stond er geen service
ik had de telefoon nodig om te bellen en voor navigatie, maar niets werkte ......heel vervelend natuurlijk
dat je het nodig hebt en geen service bereik is. toen ik ter plaatse kwam en de telefoon aan en uit deed
en handmatig zoeken naar netwerk, kreeg ik nog steeds niets. ook na uren lang wachten niet
in een restaurant aan gekomen. heb ik de wifi kunnen vinden openbaar, maar toch nog steeds geen service voor te bellen of gebeld te worden.
heel lastig want ik had bereik nodig , telefoon uit en aan gezet, niets hielp
terug naar Maastricht woonplaats daar kreeg ik direct het KPN netwerk terug bereik .
heb nog lang gezocht naar instellingen maar echt alles staat goed ingesteld en ik heb dit probleem nog niet eerder mee gemaakt.
je zult maar dringend iemand nodig hebben en geen bereik, dan merk je pas hoe afhankelijk we geworden zijn van de telefoon .
misschien had het noodnummer wel gewerkt 112 , dat had ik net niet nodig ,gelukkig
het lag ook niet aan een storing ,landelijk, want andere hadden wel bereik,
zou mijn SIM kaartje dat op 3 G net werk is ingesteld hier mee te maken hebben ?
dat alleen 4 G netwerk werkt in Belgie en dat is bij mij UIT geschakeld
Reputatie 7
Badge +9
Hoi giesje,

Je hoeft geen nieuw topic aan te maken hoor, een moderator zal dit verplaatsen.

Als je instellingen nu goed staan/stonden zoals hierboven door Friesian vermeld, dan kan het de simkaart zijn, een moderator zal dan eerst de buitenlandoptie op je simkaart resetten, helpt dat ook niet dan moet de simkaart misschien vervangen worden. Het wel of niet aanstaan van 4G zal hier geen invloed op mogen hebben.
Als je morgen in België bent en je simkaart doet het nog niet kan je proberen daar een kruisproef te doen, jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere simkaart in die van jou. Zo kunnen we zien waar het probleem ligt.

Hou je ons op de hoogte?
Badge
De instellingen stonden al goed ,
kan een moderator de buitenlandoptie op mijn sim kaart resetten vanaf maandag a.s. ?
of kan ik dat evt. zelf ook doen ?
Door de net werk instellingen te verwijderen en opnieuw in te zetten ?
hoewel ik dat liever niet doe

Ik zal het sim kaartje morgen in een ander toestel steken sim lock vrij om te zien of het daar wel werkt
ik houd je op de hoogte

Bedankt
Reputatie 7
Badge +9
Met een beetje geluk ziet een moderator dit morgen en reset dan je simkaart!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Giesje,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat je geen service had toen je de Nederlandse grens over ging.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - Buitenland' goed aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen op je simkaart gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.

Maak je vooral geen zorgen, het lijkt er namelijk op dat je telefoon geen service kon verkrijgen omdat het overschakelen naar een buitenlands netwerk soms moeizaam gaat. Telefoons hebben soms wat hulp van ons nodig, door handmatig naar een netwerk te zoeken. Op deze manier zoekt je telefoon namelijk naar een lokale verbinding. Laat je mij ons weten of het lukt zo?

Trouwens, ik wil je graag vragen om je vraag in één topic te stellen. Het is namelijk erg onoverzichtelijk voor de moderators, jezelf én de forum users om je dezelfde vraag in verschillende topic's tegen te komen. Om deze reden zal ik je andere topic's ook sluiten met een doorverwijzing naar deze topic.

@Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma
Uh, (niet) bedankt Friesian..... Foeii Asma 😀, bedankt. 😜
Reputatie 6
Badge +5
Jij natuurlijk ook hartstikke bedankt Friesian ;)

Groetjes,
Niels

Reageer