Ik ga vanuit mijn woonplaats maastricht naar Belgie en er staat plots geen service. op de telefoon
ik had bereik nodig om te bellen en internetten en het lukt niet om geen service te veranderen
Telefoon uit . aan. en netwerk instellingen controleren en roaming staat aan en vliegtuigmodus stond dus NIET aan. en handmatig netwerk zoeken kon ook al niet gevonden worden. alles er aan gedaan
en er bleef maar staan GEEN service. op het moment dat ik naar Nederland terug rijdt. springt het over op
KPN NL net werk
Overigens toen ik in een restaurant kwam waar free wifi was , had ik wel wifi netwerk, maar als ik de wifi uitschakelde stond er weer geen service in de linkerboven hoek
andere mensen in mijn omgeving hadden wel internet op hun telefoon !!
Wat kan dit zijn ?
Bellen in en naar het buitenland staat aan op mijn simyo? Instellingen, netwerkinstellingen.
Internet in buitenland staat aan op mijn simyo? Zelfde tabblad als bovenstaande.
Telefoon...
APN goed ingesteld?
Portalmmm.nl
Gebruikersnaam KPN
Wachtwoord gprs of GPRS, soms werkt het 1 soms het ander.
Eu-internet staat uit?
Dit topic hoort hier niet thuis, een moderator zal dit dan ook naar een ander forumdeel verplaatsen.
Je hebt de vraag ook gesteld in https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-en-verstoringen-59/vanavond-sluiten-we-eerder-wij-vieren-namelijk-kerst-40903/index1.html#post179259 en bovendien ook nog via een privé bericht aan mij.
Ik snap dat je het probleem opgelost wilt hebben, maar 1 keer je vraag stellen is echt voldoende! Privé bericht is daar zeker niet voor bedoeld, dan krijgen andere forumgebruikers met hetzelfde probleem het antwoord niet te zien.
Ik heb me vergist sorry. ik heb nog niet eerder op het forum iets gemeld en wist niet WAAR ik het moest melden, moet ik nu een nieuw topic aanmaken om mijn probleem voor te leggen
De instellingen staan goed, dat had ik gisteren al gecontroleerd en nu weer
ik weet niet wat het kan zijn, maar ik ben nu weer in Maastricht en heb gewoon bereik van KPN en Wifi
maar in het buitenland ( belgie ) geen service , dat heeft uren en uren geduurd , en we zijn niet meer gewend om niet bereikbaar te zijn.
Ik kan nu niet testen of het toestel in belgie weer geen service heeft omdat ik dus niet in het buitenland ben
weet wel dat andere gasten geen netwerk problemen hadden en toen ik terug kwam bij de grens had ik weer KPN netwerk.
Maar ik ben bang als ik morgen naar Belgie ga dat ik dan weer GEEN SERVICE heb , en ik kom er regelmatig en had dit probleem niet eerder
Ik heb wel 3 G internet erop staan en heb 4 G laten uitschakelen door Simyo ( KPN ) zou dat er mee te maken hebben ?
Ik hoef niet naar de KPN winkel te gaan, want die zullen mij niet helpen en naar Apple store ook niet , want het ligt niet aan de iphone instellingen
Ik vermoed dat mijn SIM Kaartje vernieuwd moet worden ?
bedankt voor jullie reactie
maar helaas geen service, op het moment dat ik de grens over reed met de auto stond er geen service
ik had de telefoon nodig om te bellen en voor navigatie, maar niets werkte ......heel vervelend natuurlijk
dat je het nodig hebt en geen service bereik is. toen ik ter plaatse kwam en de telefoon aan en uit deed
en handmatig zoeken naar netwerk, kreeg ik nog steeds niets. ook na uren lang wachten niet
in een restaurant aan gekomen. heb ik de wifi kunnen vinden openbaar, maar toch nog steeds geen service voor te bellen of gebeld te worden.
heel lastig want ik had bereik nodig , telefoon uit en aan gezet, niets hielp
terug naar Maastricht woonplaats daar kreeg ik direct het KPN netwerk terug bereik .
heb nog lang gezocht naar instellingen maar echt alles staat goed ingesteld en ik heb dit probleem nog niet eerder mee gemaakt.
je zult maar dringend iemand nodig hebben en geen bereik, dan merk je pas hoe afhankelijk we geworden zijn van de telefoon .
misschien had het noodnummer wel gewerkt 112 , dat had ik net niet nodig ,gelukkig
het lag ook niet aan een storing ,landelijk, want andere hadden wel bereik,
zou mijn SIM kaartje dat op 3 G net werk is ingesteld hier mee te maken hebben ?
dat alleen 4 G netwerk werkt in Belgie en dat is bij mij UIT geschakeld
Je hoeft geen nieuw topic aan te maken hoor, een moderator zal dit verplaatsen.
Als je instellingen nu goed staan/stonden zoals hierboven door Friesian vermeld, dan kan het de simkaart zijn, een moderator zal dan eerst de buitenlandoptie op je simkaart resetten, helpt dat ook niet dan moet de simkaart misschien vervangen worden. Het wel of niet aanstaan van 4G zal hier geen invloed op mogen hebben.
Als je morgen in België bent en je simkaart doet het nog niet kan je proberen daar een kruisproef te doen, jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere simkaart in die van jou. Zo kunnen we zien waar het probleem ligt.
Hou je ons op de hoogte?
kan een moderator de buitenlandoptie op mijn sim kaart resetten vanaf maandag a.s. ?
of kan ik dat evt. zelf ook doen ?
Door de net werk instellingen te verwijderen en opnieuw in te zetten ?
hoewel ik dat liever niet doe
Ik zal het sim kaartje morgen in een ander toestel steken sim lock vrij om te zien of het daar wel werkt
ik houd je op de hoogte
Bedankt
Welkom op het Forum!
Ontzettend balen dat je geen service had toen je de Nederlandse grens over ging.
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat de instelling 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - Buitenland' goed aanstaan. Voor de zekerheid heb ik de instellingen op je simkaart gereset. Kun jij je telefoon even uit- en aanzetten? Op deze manier registreert je simkaart zich namelijk met de juiste gegevens op het netwerk.
Maak je vooral geen zorgen, het lijkt er namelijk op dat je telefoon geen service kon verkrijgen omdat het overschakelen naar een buitenlands netwerk soms moeizaam gaat. Telefoons hebben soms wat hulp van ons nodig, door handmatig naar een netwerk te zoeken. Op deze manier zoekt je telefoon namelijk naar een lokale verbinding. Laat je mij ons weten of het lukt zo?
Trouwens, ik wil je graag vragen om je vraag in één topic te stellen. Het is namelijk erg onoverzichtelijk voor de moderators, jezelf én de forum users om je dezelfde vraag in verschillende topic's tegen te komen. Om deze reden zal ik je andere topic's ook sluiten met een doorverwijzing naar deze topic.
@Franswon, bedankt!
Groetjes,
Asma
Groetjes,
Niels
Ik heb precies hetzelfde geen service zodra ik Belgie binnen kom. Gelukkig nog andere sim in het toestel maar kan niet bellen op mn prive nummer en ook niet worden gebeld als ik in het buitenland ben.
Hans
Hoi
Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je geen verbinding hebt in het buitenland.
Heb je al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren en je APN in te stellen? Je kan de stappen hier vinden.
Ook hebben wij eerder een topic gestart met handige tips voor wanneer je geen verbinding hebt in het buitenland.
Mocht het niet geholpen hebben hoor ik het graag.
Groetjes,
Ashley
APN ???
zie er ook niets van staan in die link
NB heb mijn iPhone netwekselectie automatsch uit (al eerder gedaan maar toch nog maar een keer) en een beschikbaar netwerk gekozen
ook dit werkt niet.
in Nederland werkt de mijn NL nummer prima maar eens de grens over een weg is het en GEEN SERVICE
Hoi
Als je op [deze link] klikt kom je uit bij de APN instellingen. Zou je deze stappen kunnen volgen en laten weten of het heeft gewerkt?
Groetjes,
Seren
Beste Seren,
Bedankt voor je bericht en poging om op te lossen, echter APN staat goed exact zoals in link staat. Daar komt bij dat mijn probleem niet DATA/internet is in het buitenland maar ik kan niet bellen of gebeld worden over de grens (zie mijn eerste bericht). Zodra ik de Nederlandse grens over ben staat er geen service. Heb automatisch netwerkselectie uitgezet en een beschikbare aanbieder gekozen maar werkt nog niet sterker nog dan werkt het nummer ook niet meer in Nederland dus weer terug gezet zodat SIMYO weer als netwerk opkomt als ik in Nederland ben.
Heb op dit forum ook gelezen dat soms eSim door Simyo gereset kan worden oid.
Begin er eigenlijk wel genoeg van te krijgen want ben erg vaak in Belgie en heb dan geen NL nummer en kan dan alleen met mn zakelijk (Belgische) nummer bellen
Hoi
Bedankt voor je bericht.
Wij kunnen inderdaad een reset uitvoeren indien je geen service hebt in het buitenland. Dit heb ik zojuist uitgevoerd op je account. Zou je je telefoon nog even voor 15 minuten uit kunnen schakelen zodra je dit leest? Je kunt daarna eventueel opnieuw proberen om handmatig een netwerk te selecteren.
Als dit niet heeft geholpen, dan wil ik je vragen om je simkaart in een andere telefoon uit te testen. Ik hoor graag of dit heeft geholpen en wat het resultaat is!
Groetjes,
Roeqajja
Dank, ik heb toestel uitgezet en zal 15 min wachten. Maandag ben ik weer in Belgie en hoop dat ik dan wel netwerk heb en mn Nederlandse nummer kan gebruiken
Hoi
Bedankt voor je reactie.
Hopelijk heeft geholpen. Mocht dit niet zo zijn neem dan gerust contact met ons op.
Groetjes,
Ashley
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.