.

Beantwoord

Ik heb een slechte verbinding op de snelweg. Wat nu?

  • 15 November 2016
  • 3 reacties
  • 252 Bekeken

Badge
Beste mensen,

De laatste tijd, als ik (met name) op de snelweg zit en op meerdere plaatsen in het midden vh land (zeker ook bij Amersfoort) valt mijn telefoonverbinding vaak weg.
Het is nu zelfs vaak zo erg dat ik in een gesprek van rond de 30 min, wel 2-3x opnieuw moet bellen. Dit is erg vervelend, maar ook geen reclame voor jullie, want mijn gesprekspartners vragen wel geregeld: via welk netwerk bel je?!
Wat kunnen jullie hierin betekenen, of is er misschien iets aan te passen qua instelling vh toestel, maar hopelijk sturen jullie me niet met een zgn 'kluitje in het riet', want ik heb een goede Samsung J5 (dus niet gelijk: ligt aan je telefoon...!) De laatste tijd valt het me meer op dan pakweg een halfjaar terug.

Nu neem ik er even de tijd voor om te reageren, maar dit speelt dus al langere tijd...

Ik hoop een goed antwoord/aanwijzing/aanpassing te krijgen!

Hartelijke groet,

GH
icon

Beste antwoord door franswon 15 November 2016, 20:01

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi GerH,

Op de dekkingskaart van KPN zie ik nogal wat witte vlekken in de buurt van Amersfoort. Zeker vanuit een rijdende auto, die regelmatig van mast moet wisselen, kan dat tot wegvallen van het signaal leiden. Ook bij o.a. Vodafone zie ik die witte vlekken, het gebied zal zich daar niet lenen tot het plaatsen van masten (natuurgebied). Je kunt proberen om je toestel in dat gebied naar GSM terug te zetten in plaats van 3G of 4G.

Ik hoop dat dit verbetering geeft.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi GerH,

Wat leuk dat je hier nieuw bent! Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat je slecht netwerk hebt onderweg in de auto. Ik snap heel goed dat dit helemaal niet handig voor je is als je (handsfree :P) in gesprek bent. Wat franswon zegt klopt helemaal. Als je onderweg bent dan schakelt je telefoon over naar verschillende zendmasten. Als de dekking daar al niet toereikend is, dan kan het voorkomen dat een gesprek wordt afgebroken. Ik sta hierom ook helemaal achter zijn advies! Kun jij je netwerkmodus op je telefoon aanpassen naar 2G? Dit kan via Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Nadat jij je netwerkmodus hebt aangepast, kun jij je telefoon even uit- en aanzetten.

Laat je ons weten of het lukt zo?

@ franswon, bedankt voor je advies!

Groetjes,
Asma
Als je toestel de mogelijkheid heeft bij netwerk modus om deze op 2G/3G/4G in te stellen dan lijkt mij het probleem ook verholpen toch? Hij schakelt dat automatisch naar het, op dat moment, sterkste signaal.

NB: Ook op 2G zijn er witte vlekken te zien. Dat zijn die natuurgebieden waar Franswon al over schreef.

Reageer