.

Beantwoord

Waarom worden er veel MB's verbruikt zonder aanleiding?

  • 23 April 2024
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

Goedemiddag, 

ik heb sinds kort vaker verbruik van 59mb per minuut. Nu heb ik al gelezen dat de tijden hiervan niet kloppen, wat op zich ook jammer is want dan zegt dat dus eigenlijk niets. Het komt nl. vaak voor dat het om tijden gaat als ik in de auto zit en niets aan heb.
De instelling van updates heb ik al aangepast, hoewel daar ook al een limiet op stond is die nu volledig van de bundel af. Mijn verbruik buitenshuis is echt niet gewijzigd. Ik heb nu zelfs vaak dat ik de bundel niet aan zet terwijl deze eerst standaard aanstond. En toch is het verbruik dus hoog op de schaarse momenten dat ik de bundel aanzet buitenshuis, meestal puur voor whatsapp (geen automatisch download van foto’s en video’s) en evt. kaarten, die ik als het kan vooraf thuis op de wifi al laadt. 
 

Ik weet dat jullie niet kunnen en mogen zien welke app dit doet. Ik hoop dat jullie wel een gouden (instellingen) tip hebben voor mij. Ik heb een iphoneX. 
 

Alvast heel erg bedankt. 
 

Groeten Tjitske

icon

Beste antwoord door Amy 26 April 2024, 09:28

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Je kunt in de iPhone exact zien welke app wat verbruikt heeft, je moet alleen de teller de eerste van de maand op nul zetten. 

Hallo Ron, bedankt voor je snelle reactie!
 

Ik heb volgens mij gevonden wat je bedoelt (mobiel netwerk > stel gegevens opnieuw in). Die gegevens kon ik indd. eerder niets mee omdat het om een totaal ging. Ik zal het proberen. 

Groeten Tjitske

Reputatie 7
Badge +6

Ja klopt inderdaad het staat helemaal onderaan
succes

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tjits83,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vindt. Ik zie dat je van @Ron H al een goeie tip hebt gekregen, bedankt Ron! 

Om het beste uit je bundel te halen deel ik graag nog de volgende pagina met je: Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Het kan echter altijd voorkomen dat er onbewust internet wordt verbruikt zolang de internetoptie in Mijn Simyo aanstaat oftewel aanstaat op de simkaart. Voor nu zie ik dat je nog netjes binnen de bundel zit voor deze maand en op 1 mei wordt jouw internetbundel weer aangevuld. Ook is er gratis 3 GB geactiveerd vanwege jouw Simyaardag. Veel plezier ermee! 

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy, het is indd een bruikbare tip. Ik heb indd mijn extra tegoed ivm de simyaardag al gekregen.
Hoe kan dit terwijl dit altijd vanaf 1 mei inging en er nu ook beschreven stond dat het per de 1e van de volgende maand in zou gaan? Gaat dit dan mee naar mei terwijl het overgebleven tegoed van april wel ‘verdwijnt’ per 1 mei? 
 

groeten Tjitske

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Tjits83,

Bedankt voor je reactie. Bedoel je de extra MB's vanwege de simyaardag? Deze worden automatisch geactiveerd in de periode dat je bij ons een abonnement bent gestart. 

Groetjes,
Amy

Hallo Amy, bedankt voor je reactie. 
 

Daar ben ik mij van bewust. Normaliter is dit dan ook per 1 mei. Volgens mij is er iets mis gegaan want ik heb nu denk ik al drie keer de extra bundel gekregen (naast vandaag nl. eerder deze week ook al twee keer). 
 

Groeten Tjitske

Reageer