.

Beantwoord

Hoezo is mijn telefoon (regelmatig) niet bereikbaar ?

  • 6 January 2015
  • 12 reacties
  • 5992 Bekeken

Hallo,

Ik heb nu bijna een jaar een abonnement bij jullie. Mij is opgevallen dat mijn telefoon vaak in eerste instantie niet bereikbaar is. Degene die mij belt krijgt dan de boodschap te horen 'Deze telefoon is niet bereikbaar'. Wanneer deze persoon vervolgens direct nog een keer naar mijn nummer belt, dan gaat de telefoon wel over en krijgen we wel verbinding. Dit gebeurt ook wanneer ik met mijn vaste aansluiting naar mijn mobiele telefoon bel.  Ik zag op het forum dat meerdere personen een vergelijkbare situatie hebben maar kon niet echt een oplossing ontdekken.. Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Ali 7 January 2015, 13:05

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Bert.v,

Vervelend om te horen dat je problemen ondervindt met je aansluiting.

Ik heb even je aansluiting bekeken, maar alles staat correct ingesteld.

Heb je de instellingen van je toestel gecontroleerd? Het kan namelijk zijn dat je de 'niet storen functie' hebt aanstaan op je toestel. Vooral bij iPhone's komt het voor dat bellers de melding krijgen dat de persoon in gesprek is.

Ik heb ook contact opgenomen met de netwerkspecialisten. De dekking van het 3G netwerk in je woonplaats is niet optimaal. Er is wel voldoende dekking met het 2G netwerk. Ik raad je aan om op je toestel de netwerkmodus vast te zetten op GSM.

Voor de zekerheid zou je de simkaart ook in een ander toestel willen plaatsen om na te gaan of het probleem verholpen is?
Hallo Ali,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn telefoon nu ingesteld op alleen GSM en zal in de gaten houden of het nu niet meer voorkomt. Maar wat ik vreemd vind is dat wanneer ik direct nog een keer naar mijn mobiele telefoonnummer bel (nadat hij bij de eerste keer aangaf dat 'Deze telefoon niet bereikbaar is'), hij dan wel overgaat en wel verbinding kan maken... Wat kan daar de reden van zijn? Ik heb in de tussentijd dan immers geen instelling veranderd of ben niet van locatie verplaatst..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Bert.v,

Goed dat je het op 2G (GSM) wil proberen. Het is inderdaad vreemd dat het de tweede keer wel lukt om verbinding te krijgen zonder problemen. Ik heb zojuist je simkaart opnieuw aangemeld bij het netwerk. Om dit te voltooien dien je voor 15 minuten je simkaart uit je telefoon te halen, terwijl de telefoon uit staat.

Mocht dit er niet voor hebben gezorgd dat je gesprekken in één keer ontvangt, bel dan naar ##002#. Dit zorgt ervoor dat er eventuele doorschakelingen van je aansluiting worden gehaald. Als we dan toch vreemde nummers aan het bellen zijn, kun je voor de zekerheid ook even bellen naar 12339 (voicemail uit) en 12331 (voicemail aan). Dit zou ook moeten helpen 🙂. Zo hoef je je telefoon niet op GSM te laten staan.

Laat je me weten of het heeft geholpen, Bert.v?
Hallo Tiury,

Ik heb gisteren de stappen gevolgd zoals u ze heeft beschreven. Ik heb ook naar ##02# gebeld en de voicemail uit en weer aan gezet. Nu probeerde ik vanmiddag weer te bellen naar het mobiele nummer maar kreeg weer hetzelfde probleem: Eerst werd gezegd dat de telefoon niet bereikbaar was en toen ik daarna direct nog een keer probeerde ging de telefoon wel weer over... Het is dus jammer genoeg niet opgelost door het volgen van jouw suggesties. Hopelijk kunt u mij verder helpen.
Hallo Tiury,

Ik heb gisteren de stappen gevolgd zoals u ze heeft beschreven. Ik heb ook naar ##02# gebeld en de voicemail uit en weer aan gezet. Nu probeerde ik vanmiddag weer te bellen naar het mobiele nummer maar kreeg weer hetzelfde probleem: Eerst werd gezegd dat de telefoon niet bereikbaar was en toen ik daarna direct nog een keer probeerde ging de telefoon wel weer over... Het is dus jammer genoeg niet opgelost door het volgen van jouw suggesties. Hopelijk kunt u mij verder helpen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Bert.v,

Vervelend dat het nog niet opgelost is.

Al je netwerkinstellingen staat correct, het is vreemd om te horen dat je niet direct telefoontjes binnen krijgt. Het lijkt erop dat het toch om een toestelinstelling gaat.

Als het goed is maakt je gebruik van een HTC toestel, mij is verteld dat ook deze toestellen een niet-storen functie hebben. Als deze is ingeschakeld krijgen bellers je pas na een 2e of een 3e poging je te pakken.

Via de volgende stappen kan je deze optie uitschakelen op je toestel.

Geef je aan ons door of alles weer werkt?
Hallo Ali,

Ik heb inderdaad een HTC toestel (Desire 300). Op dit toestel kan ik de 'niet storen' functie zoals in het stappenplan beschreven en zoals jij die beschrijft niet terugvinden.. Vandaag had ik nog wel twee keer hetzelfde probleem: de eerste keer ben ik niet bereikbaar en direct daarna gaat de telefoon wel over..
Ook ik heb hetzelfde probleem. Heb het zojuist in het forum geplaatst.
Als dit niet opgelost kan worden zal ik helaas op zoek moeten naar een andere provider. Het continue" in gesprek zijn" is erg vervelend.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Heb het zojuist in het forum geplaatst.
Als dit niet opgelost kan worden zal ik helaas op zoek moeten naar een andere provider. Het continue" in gesprek zijn" is erg vervelend.


Ik zie trouwens op het forum dat er best veel mensen zijn met een vergelijkbaar probleem.. Ik zie alleen in geen van die topics of het probleem nu daadwerkelijk opgelost is en hoe dat dan gedaan is..
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Bert.v,

Jammer om te lezen dat de doorgegeven tips nog niet hebben geholpen. Ik zie dat –Ali instellingen heeft gestuurd voor de HTC Desire 610. Soms zijn de instellingen hetzelfde. Ik zie helaas zo geen instellingen specifiek voor de HTC Desire 300.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom jij niet gelijk bereikbaar bent. -Ali en Tiury vragen het een en ander, zodat we bepaalde opties kunnen uitsluiten. Ook geven we je tips om te kijken of dit het probleem verhelpt. Soms kan je netwerkverbinding zwak zijn, heeft het er mee te maken dat je simkaart niet goed staat aangemeld, is het een doorschakeling of een instelling in je toestel.

Ik zie dat –Ali in zijn eerste reactie heeft gevraagd of je je simkaart in een ander toestel wilt testen. Deze test is belangrijk om je verder te kunnen helpen.

Laat je weten wat er gebeurt in een ander toestel?

Groetjes,
Naomi



Hoi lies63,

Ik heb je vraag beantwoord in je eigen topic. Om het overzichtelijk te houden is het goed om je vraag inderdaad op een plaats te stellen. Wil je in je eigen topic reageren 🙂 Zo kunnen we je beter verder helpen.
Hallo Naomi,

Ik ben niet in de gelegenheid om langere tijd mijn sim-kaart in een andere telefoon te plaatsen. De slechts korte tijd dat het wel kon was mijn nummer wel bereikbaar. Ik heb het idee dat het probleem zich vooral voordoet wanneer ik langere tijd (lees een aantal uur) niet actief ben geweest op het mobiele netwerk. Ondertussen heb ik nog steeds het probleem dat ik slecht bereikbaar ben, wat in mijn ogen echt te lang duurt.. Is het een oplossing om een nieuwe sim kaart toe te sturen en te proberen of dat wel goed gaat?

Groet,
Bert
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Bert.v,

We zouden je een vervangende simkaart kunnen sturen, maar dat mag enkel maar als we weten dat je huidige simkaart niet goed meer is.
En om dát uit te vinden dien je die kruistest te doen.
Wat je wél kunt doen is zelf een vervangende simkaart bestellen op Mijn Simyo. Dit kost je dan €5, maar je weet dan wel of het daar aan lag.

Reageer