.

Beantwoord

Hoe lang duurt het proces van nummer portering?

  • 29 June 2012
  • 31 reacties
  • 5525 Bekeken

Badge
Mijn oude Simyo prepaid simkaart is nu inactief. Maar mijn nieuwe Simyo abonnement simkaart heeft nog steeds het tijdelijke nummer. Ik ben dus niet meer bereikbaar op mijn oude / eigen nummer. Is er iets misgegaan?

Vervolg:
Er wordt al aan gewerkt door Sophie van de Simyo klantenservice.
icon

Beste antwoord door Pablo 30 June 2012, 14:14

Bekijk originele reactie

31 reacties

Welkom op het forum dorien,

Volgens onze gegevens is er nog geen nummerbehoud aanvraag ingediend met je nieuwe prepaid aansluiting. Je kunt dit alsnog doen door in te loggen met je prepaid nummer. Vervolgens kun je via het tabblad selfservice kiezen voor de optie 'aanvragen nummerbehoud'. De instructies om over te stappen van een Simyo abonnement naar een Simyo prepaid aansluiting staan https:// https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/abonnement-nummerbehoud-naar-prepaid-1752/.

Groetjes,

Alex
[/quote]

Hallo Alex, ik heb bij het aanvragen van de prepaid simkaart al een keertje het nummerbehoud aangevraagd, en daarbij ook de 8 cijfers van de simkaart opgegeven.
Als Provider toen gekozen voor Simyo (was ook mijn provider van het abonnement), maar nu krijg ik via twitter te horen dat ik KPN moet kiezen. Is het daardoor mis gegaan? Moet het echt opnieuw? En moet ik dan de 8 cijfers van de oude simkaart nu invullen of van de simkaart van het nieuwe tijdelijke nummer? Ben bang dat ik de oude niet meer heb...
Badge +6
Beste Dorien,

Ik heb het nagekeken in ons systeem. Volgens onze gegevens is er geen verzoek voor nummerbehoud binnengekomen.
Ik raad je aan om in te loggen op de persoonlijke pagina van het nieuwe prepaid telefoonnummer. Via het tabblab 'Selfservice' kan je nogmaals nummerbehoud aanvragen.

Voor het aanvragen voor het nummerbehoud van abonnement naar prepaid dien je de volgende stappen te volgen:

Verander het laatste cijfer van het te behouden telefoonnummer 1 omhoog of omlaag.
Belvorm: Abonnement
Serviceprovider: KPN
Simkaartnummer van de simkaart van Simyo.

Wanneer je nummerbehoud hebt aangevraagd graag je NAW gegevens en het juiste te behouden telefoonnummer mailen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email].
De afdeling nummerbehoud gaat je gegevens aanpassen.
[QUOTE=Pablo;10621]Mijn oude Simyo prepaid simkaart is nu inactief. Maar mijn nieuwe Simyo abonnement simkaart heeft nog steeds het tijdelijke nummer. Ik ben dus niet meer bereikbaar op mijn oude / eigen nummer. Is er iets misgegaan?

Ik heb hetzelfde als Pablo. Kreeg een mailtje dat op 26 juli mijn Simyo prepaid nummer geporteerd zou worden naar mijn abonnement. Mijn oude simkaart zou niet meer werken, en dan moest ik mijn nieuwe simkaart in het toestel doen. Zo gezegd zo gedaan. Toevallig kwam ik er vandaag achter dat als ik iemand bel, mijn tijdelijke simyo nummer in zijn display verschijnt. Mijn oude nummer is niet meer bereikbaar.

Dit heeft echt GROTE spoed want ik ben nu de facto niet bereikbaar: niemand kent dat tijdelijke nummer.

Wouter
Badge +6
[QUOTE=wvn;12731]Mijn oude Simyo prepaid simkaart is nu inactief. Maar mijn nieuwe Simyo abonnement simkaart heeft nog steeds het tijdelijke nummer. Ik ben dus niet meer bereikbaar op mijn oude / eigen nummer. Is er iets misgegaan?

Ik heb hetzelfde als Pablo. Kreeg een mailtje dat op 26 juli mijn Simyo prepaid nummer geporteerd zou worden naar mijn abonnement. Mijn oude simkaart zou niet meer werken, en dan moest ik mijn nieuwe simkaart in het toestel doen. Zo gezegd zo gedaan. Toevallig kwam ik er vandaag achter dat als ik iemand bel, mijn tijdelijke simyo nummer in zijn display verschijnt. Mijn oude nummer is niet meer bereikbaar.

Dit heeft echt GROTE spoed want ik ben nu de facto niet bereikbaar: niemand kent dat tijdelijke nummer.

Wouter


Beste Wvn,

Welkom op het forum!
Het telefoonnummer staat goed op het netwerk. Kan je me laten weten of je gebruik kan maken van de aansluiting.
Goedemorgen,

Ik heb vandaag mijn simyo simkaart geactiveerd, alleen werkt nummerbehoud nog niet vanaf hoe laat wordt deze geactiveerd?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi tjai van phan,

Welkom op het Simyo Forum, en bij Simyo:D
Ik heb je vraag ook al in dit topic beantwoord, voor de volledigheid plaats ik het ook nog even hier;)

Het overzetten van het nummer is zo gebeurd. Op het moment dat het signaal wegvalt op de simkaart van je oude provider, plaats je onze simkaart.
Vaak na het herstarten van de telefoon kun je aan de gang:)

Is bij jou ook alles gelukt?

Reageer