Skip to main content

.

Ik heb zojuist een E-sim gekocht om te bellen. Ik heb twee nummers, nog mijn buitenlandse nummer en nu mijn nieuwe Nederlandse nummer van de E-sim. 
Hoe bepaal ik met welk nummer ik bel? Ik wil er graag zeker van zijn dat ik met mijn E-sim bel

Dat ligt aan jouw toestel. Waarschijnlijk kun je ergens instellen welke simkaart voor bellen wordt gebruikt en soms ook welke simkaarten actief zijn.

Hoi @Martine1997,

Bedankt voor je bericht. 

Het is inderdaad toestel afhankelijk zoals @Groentjuh al aangaf. Bedankt voor je hulp! 😊

Hier kan je de stappen terugvinden voor het schakelen tussen / instellen van je sim lijnen voor Apple en hier voor Android.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Dankjewel @Groentjuh en @Ashley voor het meedenken! 😄

Ik heb een iPhone 11 en iOs-versie 16.3.1

Ik heb op de link gekeken maar ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Er staat aangegeven dat je de ‘standaardtelefoonlijn’ hebt, gaat dat om de sim die je het meest gebruikt of gaat dat om de sim waarmee je wil bellen?

Hoe kan ik instellen dat ik mijn E-sim enkel gebruik voor bellen? Of waar kan ik zien dat het zo misschien al is ingesteld?

Bij de "Standaardtelefoonlijn” selecteer je de simkaart, waarmee je wilt bellen.

Hoi @Martine1997,

Bedankt voor je bericht.

Zoals @Groentjuh aangeeft kies je bij ‘standaard telefoonlijn’ voor de sim waarmee je wilt bellen in dit geval je esim. Bedankt @Groentjuh😊

Stel onder mobiel netwerk in welke sim je wilt gebruiken voor mobiele data. Zet hier ook de optie 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' uit. Zo voorkom je dat er internet wordt gebruikt met beiden sims.

Groetjes,
Ashley

Reageer