Skip to main content

.

Geachte heer/mevrouw,



Ik ben een nieuwe klant van Simyo en probeer al dagen lang mijn voicemail aan te zetten zodat ik een welkomstbericht kan inspreken. Als ik 12331 bel, krijg ik steeds te horen dat mijn voicemail wordt aangezet, hetgeen enige minuten kan duren, waarna de verbinding wordt verbroken. Ik ben inmiddels al ruim een week, ipv een paar minuten, verder en nog steeds krijg ik dezelfde melding te horen. Heb in een eerdere post van iemand anders op jullie forum gelezen dat ik de telefoon uit en aan moet zetten. Ook dat heb ik tevergeefs geprobeerd. Ik vind het heel erg vervelend dat zoiets simpels niet kan/lukt. Wat mij echter nog veel meer stoort, is dat ik jullie op 9 september jl. ook hierover heb gemaild en tot op heden nog geen reactie heb ontvangen, terwijl jullie aangeven dat jullie binnen 3 dagen reageren. Voordat ik klant werd bij jullie, heb ik een maand geleden ook per mail een vraag gesteld. Daar heb ik nooit antwoord op gekregen, maar besloot jullie toch het voordeel van de twijfel te geven. Door de gehele gang van zaken begin ik er spijt van te krijgen dat ik bij jullie een nieuw nummer heb aangevraagd. Ik ben benieuwd of en binnen hoeveel tijd mijn simpele vraag via het forum wordt beantwoord.
Geachte.....



Mijn advies, wacht nu geduldig af dan komt het antwoord het allersnelst van een moderator.



Groet,

Friesian



Mijn reactie heb je nu al, goede service toch, lijkt me. 🆒
Hoi Nalini, welkom op het Simyo forum!



Hier dan de door Friesian reeds aangekondigde moderator :o



Ik heb je vraag even verplaatst naar het subforum Bellen. Volgens mij kunnen andere forumgebruikers met eenzelfde vraag zo makkelijker jouw vraag en mijn antwoord vinden.



Om je voicemail aan te zetten bel je inderdaad met 12331, net zoals je 12339 belt om het uit te zetten. Om het in te stellen bel je 1233, het algemene voicemailnummer.

Voor de volledigheid plaats ik hier nog even alle menu opties waaruit je kan kiezen als je 1233 belt:



Optie 1:Begroetingen



• Beluisteren (1)

• Nieuwe begroeting inspreken(2)

• Begroetingenlijst (3)



Optie 2: Instellingen

• Toegangscode instellen(1)

• Datum/ tijd(2)

• Ontvangst sms(3)

• Meer instellingen(4)

• Sms bij gemiste oproep(5)

• Herinnerings sms bij voicemail(6)



Optie 3: Berichten

• Berichten beluisteren(1)

• Inspreken van bericht met voicemail-direct



Optie 9: Taal

• Nederlands(1)

• Engels (2)





Heb ik je vraag zo duidelijk beantwoord voor je?
Beste Simyo, net als bij Nalini lukt het niet om mijn voicemail aan te zetten. Jullie antwoord helpt niet erg, want, zoals Nalini ook al schrijft, het bellen van 12331 heeft geen enkel effect. Ook als ik 12331 bel, krijg ik steeds te horen dat mijn voicemail wordt aangezet, hetgeen enige minuten kan duren, waarna de verbinding wordt verbroken. En ook bij mij geeft enkele minuten wachten, nog langer wachten, een uur wachten, nog eens proberen, enzovoorts enzovoorts geen resultaat.



Graag een echte oplossing!
Hoi JoosJo,



Welkom op het forum. :)



Wat vervelend dat het activeren van je voicemail niet direct werkt.



Je voicemail product ontbrak op je aansluiting. Ik heb dit nu toegevoegd. Herstart eerst je toestel, zodat je telefoon zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Kun je nu nogmaals proberen om je voicemail te activeren, door te bellen naar 12331?



Kun je me laten weten of het werkt?
Hallo Ruud, voicemail doet t nu, dank je wel!
Hoi JoosJo,



Wat goed dat het inmiddels is gelukt om je voicemail aan te zetten 🙂 Ik ben blij dat Ruud heeft achterhaald waarom het niet lukte.



Mocht je nog verdere vragen hebben, weet je ons te vinden!
Beste moderators,



Ik heb exact hetzelfde probleem:

als ik 12331 bel krijg ik de melding dat de voicemail over een paar minuten ingeschakeld wordt; maar dat gebeurd uiteindelijk nooit. Ik heb dit verschillende keren geprobeerd over de afgelopen weken, maar steeds met hetzelfde resultaat: geen voicemail. Kunnen jullie mij hier ook bij helpen?



Alvast bedankt!



Maarten
Ook hier hetzelfde probleem. Is er dan ergens op de website een link die je aan moet zetten om dat "product" te activeren? Of kunnen jullie dat alleen? In het laatste geval zou ik willen vragen of jullie hem voor mij ook aan zouden kunnen zetten, bvd!

Mirthe
Hoi MaartenE en memirthe,



Wat leuk dat jullie je vraag hier stellen.:D



Normaliter is de oplossing om je voicemail aan te zetten, heel gemakkelijk door naar 12331 te bellen. Werkt die niet direct, kun je het proberen op te lossen door eerst 12339 te bellen en vervolgens 12331:) Je meldt de optie voicemail dan eerst af en vervolgens weer aan.



Ik heb nu jullie gegevens nagelopen en de optie voor jullie gereset. Kunnen jullie proberen om je voicemail nu aan te zetten?
Hoi Ruud,



Het werkt nu. Hartstikke bedankt! :D



Groeten,

Maarten
Hoi MaartenE,



Top dat het nu werkt! Graag gedaan.



Als je nog vragen aan ons hebt, dan weet je ons te vinden 😉
Bovenstaande probleem heb ik ook a het tig keer geprobeerd te hebben. Kan Ruud mij ook helpen . Bvd
Hoi Paj,



Wat vervelend dat je je voicemail niet meteen aan de praat kreeg 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je voicemail-optie op systeemniveau uit stond. Dat kan gekomen zijn omdat het héél vroeger nog mogelijk was om te schakelen met je voicemailoptie via Mijn Simyo. Het ziet ernaar uit dat jij deze optie in 2007 hebt uitgeschakeld. Die optie is nu op Mijn Simyo niet meer actief - je kunt immers gewoon je voicemail uit- en aanzetten via 12331 (aan) en 12339 (uit). Maar als hij op netwerkniveau uit staat, dan werken deze nummers niet zoals de bedoeling is.



Ik zie ook dat je hebt gebeld met de klantenservice. Mijn collega heeft dit toen doorgezet naar de technische afdeling en zij hebben jouw voicemailoptie weer aangezet 🙂 Fijn! Ik ga er vanuit dat alles nu werkt, maar als dat niet zo is, dan kun je gerust aan de bel trekken.



Laat je het me weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Jihane

Zelfde probleem hier. Probeer het via whatsapp al anderhalve week te laten fixen, maar krijg daar alleen het standaard riedeltje over hoe je de voicemail normaal gesproken instelt en dat werkt dus niet. Zelfs als ik deze oplossing voorkauw, gebeurt er niks. Waardeloze service voor iemand die al jarenlang klant is. Graag snel een oplossing.


Hoi @lindalunetten,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het niet lukt om je voicemail in te schakelen! Ik help je hier graag mee verder.

Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten hierover, het proces hiervoor is namelijk inmiddels veranderd. Zij geven aan dat je waarschijnlijk geen voicemailbox hebt. Ik heb meegekregen dat er hier een case voor aangemaakt moet worden om dit weer toe te voegen.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens? Dan maken wij graag de case voor je aan, ik laat je het dan weten als dit is opgelost 😊.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer