.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn nummer toch behouden?

  • 25 August 2016
  • 2 reacties
  • 138 Bekeken

Badge
Is het mogelijk om je nummer te behouden terwijl je tijdelijk (8 maanden) je contract stopzet bij een sim only abbonement?

Ik ga namelijk 8 maanden naar Engeland en wil graag als ik terug kom hetzelfde nummer en weer mijn sim only abbonement. In de tussentijd wil ik hem stop zetten.
icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 August 2016, 19:48

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Zonder contract kun je je nummer niet behouden. In deze situatie heb je 2 opties:

1: Stel je bundel bij naar het laagste van het laagste en dan betaal je 4 tot 6 euro per maand (afhankelijk van je abonnement) en heb je enkel 200 minuten/smsjes. 32 tot 48 euro kost dat over de hele periode. Het is met een paar klikken in mijn Simyo geregeld! Deze optie is relatief duur, maar vooral gemakkelijk! Je abonnement hoef je bijvoorbeel niet te kunnen beëindigen, want je abonnement loopt op een laag pitje door.

2: Je gaat van Simyo Sim-only terug naar Simyo prepaid. Dan krijg je een nieuwe simkaart en je nummer moet je overnemen naar die Simyo prepaid en betaald dan 5 euro voor die nieuwe prepaid aansluiting. Hiervoor moet je je abonnement dus kunnen beëindigen (bij afkopen is bijna altijd de eerste optie voordeliger!) Omdat je 8 maanden weggaat, moet je deze nieuwe simkaart meenemen. Een prepaid aansluiting is immers maar 6 maanden zonder gebruikt actief. Je moet dus 1 keer smsen of bellen, want anders verloopt je aansluiting en ben je alsnog je nummer kwijt. Aan het einde van de 8 maanden kun je via mijn Simyo de prepaid aansluiting omzetten naar Simyo sim-only. Binnen enkele dagen heb je dan weer sim-only. Het overgebleven beltegoed wordt zelfs verrekend met de eerste factuur. Zoals je kunt lezen: Best veel werk, maar het kost uiteindelijk praktisch niets om je nummer actief te houden. Zolang je die prepaid aansluiting minimaal elke 6 maanden gebruikt, kun je hier jaren een nummer mee actief houden, zonder al te veel kosten.

Dat zijn de 2 opties; Meer zijn er niet echt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JeltevdVaart,

Wat leuk dat je voor 8 maanden naar Engeland toe gaat! Groentjuh heeft helemaal gelijk: je kunt ervoor kiezen om je abonnement op een laag pitje te zetten, of je kunt overstappen op een Prepaid aansluiting. Het is wel de bedoeling dat je nummer 'in de lucht' blijft als je 'm wilt behouden. Als je je aansluiting opzegt, dan vervalt je nummer namelijk ook meteen.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Groentjuh: Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer