Skip to main content

.

Gisteren viel mij ineens op dat het WiFiCall symbooltje niet meer in beeld komt.
Uiteraard staat alles wel goed ingesteld.
Internet leverde de volgende oplossing op: Simkaart eruit halen en terugsteken.
Dat leverde inderdaad op dat WifiCall weer werkt(e). Ben even weggeweest en nadat ik thuiskwam was het symbool wederom afwezig. En ik neem aan dat die functionaliteit er dan ook niet is. Dat zou jammer zijn. 
Zijn er meer mensen die hier last van? Zou het kunnen liggen aan de meest recente update naar IOS 13.4.1? Hebben mensen met een Android telefoon hier ook last van? 
Of ligt het aan SImyo? Ik neig naar dit laatste, zeker als meer mensen hier last van hebben. 

Werkt Bellen over WiFi ook niet met prepaid? Dacht dat dit alleen geldt voor Volte.

 

ik heb net de ontvangen prepaid simkaart in de iPhone geplaatst, instellingen gecheckt maar geen VoWifi

VoLTE is een voorwaarde voor VoWiFi. Bellen over WiFi zal dan denk ik niet werken voor prepaid. Maakt niet uit, volgens mij werkt het helemaal niet…..


VoLTE is een voorwaarde voor VoWiFi. Bellen over WiFi zal dan denk ik niet werken voor prepaid. Maakt niet uit, volgens mij werkt het helemaal niet…..

 

Op de site staat het dan wel onduidelijk. 

4G bellen is voor nu alleen mogelijk voor Sim Only klanten en nog niet voor Prepaid.

 

 


 

VoLTE is een voorwaarde voor VoWiFi. Bellen over WiFi zal dan denk ik niet werken voor prepaid. Maakt niet uit, volgens mij werkt het helemaal niet…..

...en daarom hebben we hier inmiddels ook al een heel topic over volgetikt...:rolling_eyes:


 

VoLTE is een voorwaarde voor VoWiFi. Bellen over WiFi zal dan denk ik niet werken voor prepaid. Maakt niet uit, volgens mij werkt het helemaal niet…..

...en daarom hebben we hier inmiddels ook al een heel topic over volgetikt...:rolling_eyes:

Alleen willen de “specialisten” bij simyo er nog niet aan. En ben ik gedoemd tot nog minimaal 30 dagen bij jullie te blijven. Tenzij er vandaag of morgen het verlossende woord uitkomt en ik direct weg mag. Op de community van T-Mobile staat een bericht dat iemand wel VoWiFi daar heeft, sniff. Zolang ik nog mee kan testen/uitproberen/etc blijf ik dat doen en zal ik jullie op de hoogte houden. Heb nu wel weer een esim.

 

Geen WiFiCall meer, al dagen niet meer, opnieuw opstarten, vliegtuigmodus aan/uit, WiFi aan/uit. Het maakt helemaal niets meer uit. Ik ben denk ik uit de VoWiFi-groep gegooid:joy:


Op een ander deel van hun website

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/netwerk/4g/bellen

staat:

 

Ze zeggen dus maar wat?

Het kopje wat je daar opent is gelijk aan het kopje software updates bij de zakelijke site. Ze hebben verkeerd gekopieerd en geplakt lijkt me:thinking:

Beetje slordig...


Alleen willen de “specialisten” bij simyo er nog niet aan. En ben ik gedoemd tot nog minimaal 30 dagen bij jullie te blijven. Tenzij er vandaag of morgen het verlossende woord uitkomt en ik direct weg mag.

 

Tsja als ze niet meer in zichzelf geloven gelooft niemand het meer :grin: .

Valt me tegen dat jij niet eerder weg kan, goed dat ze nog wat proberen (hoop ik dan maar) maar een contract nakomen geldt voor beide partijen...


Alleen willen de “specialisten” bij simyo er nog niet aan. En ben ik gedoemd tot nog minimaal 30 dagen bij jullie te blijven. Tenzij er vandaag of morgen het verlossende woord uitkomt en ik direct weg mag.

 

Tsja als ze niet meer in zichzelf geloven gelooft niemand het meer :grin: .

Valt me tegen dat jij niet eerder weg kan, goed dat ze nog wat proberen (hoop ik dan maar) maar een contract nakomen geldt voor beide partijen...

Ik heb net wel bericht gehad dat dit op korte termijn mag.


Netjes!!


Ik heb zojuist ergens gelezen dat met Simyo Prepaid je niet van 4G in het buitenland kunt genieten, en verder begrijp ik dat WiFiCall afhankelijk is van 4G. Dat betekent dat het geen zin heeft om verder nog iets nuttigs proberen bij te dragen aan deze discussie vanuit mijn huidige locatie… Maar ik blijf meelezen, out of interest!

Waar lees jij dat 4G niet werkt voor Prepaid in het buitenland? Want bij mijn weten is dat helemaal niet waar :sweat_smile:

 


 

 

Op de site staat het dan wel onduidelijk. 

4G bellen is voor nu alleen mogelijk voor Sim Only klanten en nog niet voor Prepaid.

 

 

 


Ik meng me ook even in deze discussie. Ben overgestapt naar Simyo, juist ivm bellen via wifi. Ik gebruik een iPhone 8 plus maar helaas krijg ik het ook niet werkend… Grrr!!

Vraag : hebben jullie op geen enkel wifi netwerk bellen via wifi? Want ik las op het kpn forum wat interessants over caiway. Daar heb ik thuis internet/glasvezel van. Er stond dit: 

Ik heb een reactie vanuit de organisatie. Twee deelnetwerken van Caiway stonden nog niet in onze database voor VoWiFi en deze zijn nu toegevoegd. Wil je eens testen of het nu wel werkt? 

Iemand hier ervaring mee? Want daarna werkte het.

Overigens draait  mijn telefoon op ios 13.6 en staan alle schuifjes “aan”.


Ik meng me ook even in deze discussie. Ben overgestapt naar Simyo, juist ivm bellen via wifi. Ik gebruik een iPhone 8 plus maar helaas krijg ik het ook niet werkend… Grrr!!

Vraag : hebben jullie op geen enkel wifi netwerk bellen via wifi? Want ik las op het kpn forum wat interessants over caiway. Daar heb ik thuis internet/glasvezel van. Er stond dit: 

Ik heb een reactie vanuit de organisatie. Twee deelnetwerken van Caiway stonden nog niet in onze database voor VoWiFi en deze zijn nu toegevoegd. Wil je eens testen of het nu wel werkt? 

Iemand hier ervaring mee? Want daarna werkte het.

Overigens draait  mijn telefoon op ios 13.6 en staan alle schuifjes “aan”.

Ik heb ook Caiway en het heeft in het begin even gewerkt daarna was het afgelopen. Alle andere aanbieders krijg ik wel VoWiFi. Allen T-Mobile, Tele2, Vodafone en KPN. Het is echt iets van Simyo. Ook op niet Caiway-netwerken werkt het absoluut niet.  Ik ga overstappen op KPN, weliswaar duurder dan simyo maar krijg ook meer terug. Visual voicemail, normaal doorschakelen via het schuifje op de iPhone ipv *21 nr. 
@Croschou ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement maar heb toch bedongen dat ik direct weg mag omdat ze VoWiFi niet waar kunnen maken. Ze houden zich er nu alleen niet aan maar morgen wordt dat verder uitgezocht. Ik ga niet nog een maand wachten. Ik word weer op mijn werk verwacht na een tijdje thuiswerken en hier ben ik het echt nodig. 


@louis661 dank je voor je reactie. Ik kies tegenwoordig ook voor maandelijks opzegbaar. Juist om dit soort frustaties minder lang te laten duren. 

Vroeger altijd kpn gehad naar volle tevredenheid maar door aanleg glasvezel weggegaan omdat alle compleet-voordelen vervielen en kpn duur werd tov wat ik kreeg.

Toch nog maar eens heroverwegen om naar kpn of vodafone over te stappen.. Hoewel ik niet zeker weet of vowifi bij mijn man z'n telefoon wel werkt...

Ik werk niet thuis dus ben ook niet zo afhankelijk van goed bereik. Maar anders is het zwart kl..te.


Interessante nieuwe input @Croschou. Ikzelf zit bij ZIGGO.

Eigenlijk was ik niet meer van plan om me hier verder nog mee bezig te houden. Zoals je hebt kunnen lezen, hebben we hier een hele topic over vol getikt. Maar vanuit jouw (en dat van sommige anderen) perspectief snap ik je frustratie goed. Je bent er immers speciaal voor overgestapt.

Bij mij is het tot op de dag van vandaag nog steeds een Russische roulette. Lees: doet ‘ie of doet ‘ie het niet. :rolling_eyes: . En dat is niet afhankelijk van de locatie of situatie.

Simyo biedt de functionaliteit inderdaad wel maar garanderen kunnen ze hem dus blijkbaar niet. Mensen die er speciaal voor zouden willen overstappen, moeten daar misschien eerst nog maar ff over nadenken.


@louis661 dank je voor je reactie. Ik kies tegenwoordig ook voor maandelijks opzegbaar. Juist om dit soort frustaties minder lang te laten duren. 

Vroeger altijd kpn gehad naar volle tevredenheid maar door aanleg glasvezel weggegaan omdat alle compleet-voordelen vervielen en kpn duur werd tov wat ik kreeg.

Toch nog maar eens heroverwegen om naar kpn of vodafone over te stappen.. Hoewel ik niet zeker weet of vowifi bij mijn man z'n telefoon wel werkt...

Ik werk niet thuis dus ben ook niet zo afhankelijk van goed bereik. Maar anders is het zwart kl..te.

Ik werk wel thuis en daar ben ik het niet nodig. Wanneer ik naar het kantoorpand ga met allerlei staalconstructies heb ik geen goed bereik meer en afhankelijk van VoWiFi.

Ook ik ben weggegaan bij KPN vanwege geen voordeel meer maar geen bereik is ook niet wat. Vooral in landelijk gebied is KPN het enige netwerk. 


Interessante nieuwe input @Croschou. Ikzelf zit bij ZIGGO.

Eigenlijk was ik niet meer van plan om me hier verder nog mee bezig te houden. Zoals je hebt kunnen lezen, hebben we hier een hele topic over vol getikt. Maar vanuit jouw (en dat van sommige anderen) perspectief snap ik je frustratie goed. Je bent er immers speciaal voor overgestapt.

Bij mij is het tot op de dag van vandaag nog steeds een Russische roulette. Lees: doet ‘ie of doet ‘ie het niet. :rolling_eyes: . En dat is niet afhankelijk van de locatie of situatie.

Simyo biedt de functionaliteit inderdaad wel maar garanderen kunnen ze hem dus blijkbaar niet. Mensen die er speciaal voor zouden willen overstappen, moeten daar misschien eerst nog maar ff over nadenken.

@de leon bij mij doet ie het na de eerste week helemaal niet meer en we zijn nu alweer 2 maanden verder. Doordat ik thuis werkte had ik er geen last van, maar moet nu regelmatiger naar kantoor en heb nu besloten weg te gaan. 


Hoi mannen,

 

Bedankt voor deze aanvulling, ik heb de vraag uitgezet of het van invloed kan zijn bij welke provider je thuis zit. Tot nu heb ik altijd als reactie gekregen dat het een toestelinstelling is, Simyo als provider heeft hier weinig invloed op. Wellicht dat dit andere inzichten brengt.

 

Groetjes,

Daisy


Hoi mannen,

 

Bedankt voor deze aanvulling, ik heb de vraag uitgezet of het van invloed kan zijn bij welke provider je thuis zit. Tot nu heb ik altijd als reactie gekregen dat het een toestelinstelling is, Simyo als provider heeft hier weinig invloed op. Wellicht dat dit andere inzichten brengt.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi Daisy,

 

Ik ben geporteerd naar KPN en kan je wel melden dat na strubbelingen in het begin ik nu wel volledige VoWiFi heb. Ik denk dat je jullie specialisten toch nog maar eens kort aansporen. 
 

groet,

Louis66/Louis661/Louis662


Hoi Louis,

 

Bedankt voor je reactie, ik zal het zeker even doorgeven!


Oh nee, dit vind ik echt heel vervelend om te lezen. Woon in nieuwbouw wijk, en amper dekking hier, in huis geen enkel streepje bereik. Ben nu sinds een week overgestapt van KPN naar Simyo, en waar ik bij KPN altijd via de wifi kon bellen, kan dat nu niet meer. Instellingen staan goed, restart helpt niet, sim herplaatsen ook niet.

Ik snap niet dat er geadverteerd wordt met wifi bellen als Simyo het niet operationeel krijgt. Gelukkig zit ik nog binnen de herroepingstermijn en ga ik tot mijn spijt maar annuleren. Erg jammer!

Samsung Galaxy S20+


@Nrg50 

Misschien moet het daar nog even “warm lopen” 

Hier werkt het overigens prima, geen enkel probleem.

 


Hoi NRG50,

 

Dit is een lopend project, we zijn bezig met uitzoeken waar het probleem ligt en wat we kunnen doen. 

 

Ik neem aan de je de optie "bellen via wifi" aan hebt staan? Heb je misschien verder ook bijvoorbeeld "bellen via 4G" aan staan? Heb je het toestel al opnieuw opgestart sinds je de optie aan hebt gezet?

 

Groetjes,

Daisy


@Daisy @de leon @Scotsman 

Toen ik gisterenavond eens mijn iPhone 11 Pro Max aantikte, zag ik daar in de linker bovenhoek een scrollende tekst die ik al een héééél erg lange tijd niet meer heb gezien…. Voordat ik te vroeg ging juichen even tot morgen = vandaag gewacht om opnieuw te kijken of de scrollende tekst geen toevalstreffer was…. Neen, dat lijkt deze niet! Ik heb zowaar sinds ogenschijnlijk gisteren 22-11-2020 de tekst ‘KPN WiFiCall’ in beeld staan!!!

 

Echter, misschien toch te vroeg gejuicht...:frowning2: . Nu, dus 5 minuten later, vertoont mijn iPhone weer alleen KPN NL in de linker bovenhoek.

 

Gadverdamme, wat was ik enthousiast, maar nu is dat weer verdwenen.

Dus:

  • Werkt WiFi Call nu wel of niet als de tekst niet in beeld staat?
  • Is Simyo aan het testen en zetten zij de button WiFiCall steeds aan en uit?
  • WiFiCall lijkt instabiel

Aanvullende info:

  • Mijn iPhone is up-to-date met de laatste versie van iOS 14.2
  • Thuis zit ik op het netwerk van Ziggo wat betreft internet en dus WiFi. Wel maak ik gebruik van een eigen WiFi-router en heb ik het WiFi-modem van Ziggo in Bridge staan.

Dit lijkt me het zoveelste bewijs dat het probleem niets met onze iPhones te maken heeft. Zo zie ik hier steevast zodra ik binnen het bereik van mijn huis-WiFi ben de scrollende tekst ‘Three WiFi Call’ staan (Three is mijn provider hier). Dat was ook al zo met mijn vorige iPhone XR, vanaf het moment dat Three WiFi Call werd uitgerold. Ik kan @RicoK ‘s ervaring hierboven niet bevestigen want ik heb begrepen dat Simyo WiFi Call alleen binnen Nederland werkt.


Misschien een tip (die misschien werkt) voor degene waar het Wifi bellen en/of 4G bellen niet werkt.

Ik ben nu ruim een maand overgestapt van KPN naar Simyo. Bij KPN had ik probleemloos Wifi bellen en 4G bellen. Toen de dag kwam dat me abonnement begon bij Simyo plaatste ik de simkaart van Simyo in me telefoon. Ik kon bellen en had 4G internet, maar kon ineens niet meer 4G bellen en Wifi bellen. Alle opties stonden aan op me toestel. 

Wat blijkt nou….het internet toegangspunt van KPN stond nog in me toestel geactiveerd. Doordat Simyo ook op het netwerk van KPN zit werkt deze toegangspunt dus gewoon met 4G internet, maar niet met Wifi bellen en 4G bellen.
Ik heb het toegangspunt verwijderd en een nieuw internettoegangspunt aangemaakt met de gegevens van Simyo.

Zie hier op deze pagina hoe je dat instelt:

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/topic/internet/handmatig-instellen/device

Eenmaal opgeslagen hoefde ik niet eens het toestel opnieuw op te starten en werkte ineens Wifi bellen en 4G bellen.


Reageer