.

Beantwoord

gehackt

  • 25 December 2013
  • 4 reacties
  • 1247 Bekeken

Er is met mijn telefoon gebeld met een onbekend nummer om 01.18 uur s'nachts toen ik lag te slapen , er is totaal 5 uur gebeld , ik weet niet door wie en ik weet niet waarheen , waarschijnlijk is mijn telefoon gehackt , wie weet wat ik moet doen , wifi was aan bleutooth was uit ik heb een HTC telefoon
icon

Beste antwoord door Charlene 27 December 2013, 13:38

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik krijg op geen enkele manier contact met simyo, tewijl dit op het moment wel erg wensbaar is .
Weet nu niet hoe ik het hacken moet tegen gaan , nummerblokkeren gaat niet aangezien er staat onbekend
Wie kan mij helpen
Reputatie 7
Badge +9
Dat je telefoon gehackt is lijkt me onwaarschijnlijk. Iemand moet terwijl je lag te slapen met jouw telefoon hebben gebeld.
Simyo is inderdaad onbereikbaar op dit moment. Helaas. Vrijdag zijn ze er weer. Misschien dat het Twitter team van Simyo nog wel aanwezig is, zou je kunnen proberen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan zelf alleen het volgende advies geven:
Als je een vermoeden hebt, dat je toestel echt gehackt is, haal de simkaart eruit en verwijder alle instellingen voor je draadloze netwerken. Door dat te doen, kan je toestel geen verbinden maken met het internet of je op kosten jagen door te bellen of SMSen. Ik zou daarna ook gewoon het toestel uitzetten (eventueel de accu eruit halen). Dat alles voorkomt verdere schade/kosten.

Simyo biedt niet echt veel ondersteuning voor toestellen, dus is het belangrijk dat je ondersteuning zoekt om een eventueel virus/malware van het toestel te verwijderen. Hou je gebruik in Mijn Simyo in de gaten. Het verbruik, wat daar staat, kan helpen met het oplossen van het probleem.

Helaas is Simyo, zoals Scotsman al zei, kerstmis aan het vieren. Vrijdag is het webcare team weer online.
Badge +8
Er is met mijn telefoon gebeld met een onbekend nummer om 01.18 uur s'nachts toen ik lag te slapen , er is totaal 5 uur gebeld , ik weet niet door wie en ik weet niet waarheen , waarschijnlijk is mijn telefoon gehackt , wie weet wat ik moet doen , wifi was aan bleutooth was uit ik heb een HTC telefoon

Hoi pruimboom,

Ik heb je verbruik van December en van November bekeken. Daar zie ik nergens op dat tijdstip zo'n lang gesprek. Heb jij die gegevens uit je toestel? Want zo'n lang gesprek is niet geregistreerd via je simkaart, en hebben we dus ook niet in rekening gebracht. Gelukkig maar 🙂 Toch ben ik wel benieuwd hoe jij dat idee hebt gekregen.
Je kunt je verbruik bekijken op Mijn Simyo. Ook van de afgelopen maanden. En wat Scotsman al aangeeft, dat je gehackt zou zijn is erg onwaarschijnlijk. Mocht je in de toekomst weer in paniek raken dat er iets met je aansluiting gaande is: je kunt op Mijn Simyo je simkaart blokkeren vanwege verlies/diefstal. Dan kan er geen verbruik op de aansluiting plaatsvinden. Die blokkade kunnen we wel alleen bij de klantenservice weer verwijderen. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

Groetjes, Charlene

Reageer