Skip to main content

.

Vraag

Gefactureerde gesprekken verschijnen niet in mijn telefoon?


Sinds eind November (21/11/2024) verblijf ik in Ecuador. Heb mijn Simyo bundel daarop aangepast. Heb ook een Ecuadoraanse simkaart (fysiek, de NL is een e-sim).

Kreeg een factuur voor ontvangen gesprekken uit het buitenland (uit Nederland in Ecuador, dus), die ik nooit gevoerd heb, en die ook niet in mijn telefoon verschijnen. Heb daar uitgebreid over geWhatsappt met Simyo, maar geen bevredigend antwoord gekregen: hoe is het mogelijk dat ik gesprekken gevoerd (ontvangen) zou hebben als ze niet eens op mijn telefoon staan? Geen van de nummers die ik beantwoord zou hebben staat in mijn contactenlijst (op mijn simkaart dus). In de Whatsapp conversatie kon men mij daar geen opheldering over geven.

Kreeg wel suggesties over wat ik zou kunnen doen om verdere ellende te voorkomen:

  • uitzetten van 'bellen in en naar het buitenland' binnen de Mijn Simyo
  • voicemail in het buitenland uitschakelen.

Blijft de vraag:waar staan die vermeende gehouden gesprekken (nummers) gebleven? En: als je geen gesprekken aanneemt (beantwoordt) of afluistert (voicemails), kun je daar dan kosten voor moeten betalen?

 

Ik wil best betalen voor kosten die ik echt heb gemaakt, maar in dit geval, en ook voor de komende maand, is daar absoluut geen spraken van.

Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank.

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

15 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • 4034 reacties
  • 3 februari 2025
FloresEC schreef:

Blijft de vraag:waar staan die vermeende gehouden gesprekken (nummers) gebleven? En: als je geen gesprekken aanneemt (beantwoordt) of afluistert (voicemails), kun je daar dan kosten voor moeten betalen?

Ik geloof dat er een (mijn inziens) hele kromme mogelijkheid bestaat dat wanneer je gebeld wordt en dat naar jouw voicemail geschakeld wordt (bij bijvoorbeeld geen bereik), dat dan ook roamingkosten worden berekend.

In dat geval zie je dat dan niet als oproep gemist, echter zou je volgens mij dan nog wel een SMSje moeten ontvangen.


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 3 februari 2025

Dank je wel voor je reactie. Denk idd dat het een heel kromme mogelijkheid is. In NL ontvang ik vaak gesprekken van mij onbekende nummers, en die beantwoord ik NOOIT. Ik zoek eerst uit wie mij dan gebeld zou hebben. In Ecuador beantwoord ik per definitie geen inkomende gesprekken vanuit NL omdat dat heel duur is! 

Ik heb nooit een smsje voor geen van de gefactureerde gesprekken gekregen. En die nummers staan dus ook niet op mijn telefoon!

Het is toch raar dat je moet betalen voor gesprekken van jou onbekende nummers die je niet eens beantwoord hebt? Het is gewoon niet logisch!!! Er zit ook een gesprek van een mobiel nummer in voor ruim 30 euro!! Alle andere gesprekken duren meestal niet langer dan zes seconden en kosten € 2,54!!

Waar ik het meest in teleurgesteld ben, is dat de medewerkers van Simyo mij geen bevredigend antwoord kunnen geven. Het enige dat ze zeggen is: het staat geregistreerd op je sim-kaart, dus je moet betalen. Maar, als het op mijn sim-kaart geregistreerd is, waarom kan ik dat dan niet zien? 

Ik begin te denken aan 'belazerd worden’ …. Zit erover te denken om hulp in te roepen van bijvoorbeeld Radar … die hebben toch heel capabele mensen in dienst die dit soort afwijkingen kunnen uitzoeken.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi ​@FloresEC,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hierover informeert. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de negatieve ervaring die je hebt gehad met onze klantenservice. Het is spijtig te horen dat ze je niet goed hebben kunnen informeren, ik kan me voorstellen dat dit enorm frustrerend was. Omdat ik je goed wil informeren heb ik deze informatie naar onze technische afdeling doorgezet. Zodra ik een terugkoppeling heb zal ik deze in dit topic plaatsen. Mocht blijken dat de kosten onjuist gefactureerd zijn, zullen wij deze natuurlijk voor je vergoeden.

Ik kom hier dus nog op terug. Mocht je in de tussentijd vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes,
Seren


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 7 februari 2025

Beste Seren,

Bedankt voor je reactie. Ik wacht rustig af. 
Met vriendelijke groeten 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 7 februari 2025
FloresEC schreef:

Beste Seren,

Bedankt voor je reactie. Ik wacht rustig af. 
Met vriendelijke groeten 

Graag gedaan en ik hoop hier zo snel mogelijk op terug te komen. Bedankt voor je geduld!


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 19 februari 2025

Beste Seren,

Gisteren kreeg ik weer een factuur van Simyo, met opnieuw 'Kosten buiten mijn bundels’, waar wederom nummers van gesprekken opstaan die niet in mijn telefoon terug te vinden zijn, die ik in het buitenland ontvangen zou hebben. Het betreft de factuur voor gesprekken in de maand januari, waarvoor ik eind februari gedebiteerd zal worden.

Opvallend is toch wel dat de meeste gesprekken tussen de 6 en 8 seconden duren … wat kun je daar nou voor voicemessage in achterlaten? ik blijf het ‘verdacht’ vinden. 

Graag hoor ik of je mijn situatie al aan de Technische afdeling hebt doorgestuurd.

Met vriendelijke groeten,

FloresEC


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 20 februari 2025
FloresEC schreef:

Beste Seren,

Gisteren kreeg ik weer een factuur van Simyo, met opnieuw 'Kosten buiten mijn bundels’, waar wederom nummers van gesprekken opstaan die niet in mijn telefoon terug te vinden zijn, die ik in het buitenland ontvangen zou hebben. Het betreft de factuur voor gesprekken in de maand januari, waarvoor ik eind februari gedebiteerd zal worden.

Opvallend is toch wel dat de meeste gesprekken tussen de 6 en 8 seconden duren … wat kun je daar nou voor voicemessage in achterlaten? ik blijf het ‘verdacht’ vinden. 

Graag hoor ik of je mijn situatie al aan de Technische afdeling hebt doorgestuurd.

Met vriendelijke groeten,

FloresEC

Ik heb gevraagd om een update en kom hier uiterlijk morgen op terug!


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 21 februari 2025

En het blijft ook voor de maand februari doorgaan, dit keer mobiele nummers die ik in het buitenland beantwoord zou hebben, weer van die 6 seconde gesprekken, die niet in mijn contactenlijst staan en (dus) ook niet op mijn telefoon 


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 24 februari 2025

Vandaag weer nieuw zgn ontvangen gesprekken! Van 3 seconden en mobiele nummers die niet op mij telf staan! Zou nu toch wel snel een antwoord willen hebben!


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 24 februari 2025

Hoi ​@FloresEC,

Bedankt voor je geduld. Het heeft iets langer geduurd, mijn excuses daarvoor. Ik heb dit zoals beloofd doorgezet naar onze technische afdeling. Zij geven aan dat er inkomende gesprekken zijn (waar kosten aan verbonden zijn), maar geen voicemail. Dit komt ook overeen met wat jij aangeeft. Ze staan ook niet in de voicemailbox. Ze hebben geadviseerd dat ik deze case doorzet naar onze netwerkspecialisten. Ik heb dit inmiddels gedaan, maar ik kan op dit moment niet zeggen hoe lang het gaat duren voordat ik hier een terugkoppeling van krijg. Doorgaans duurt dit 7 werkdagen, maar dit kan ik niet beloven. Ik zal dit in ieder geval in de gaten houden en je voorzien van updates over de status van deze case.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes,
Seren


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025

Zijn ze er nog niet uit wat er aan de hand is? 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 5 maart 2025
FloresEC schreef:

Zijn ze er nog niet uit wat er aan de hand is? 

Ik heb je een aantal dagen geleden een privébericht gestuurd. Ik zie graag je reactie tegemoet!


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025

Sorry, waar kan ik dat privébericht vinden?


  • auteur
  • Beginner
  • 8 reacties
  • 5 maart 2025

Nogmaals sorry, heb het gevonden.alvast vriendelijk bedankt!!!


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1692 reacties
  • 6 maart 2025
FloresEC schreef:

Nogmaals sorry, heb het gevonden.alvast vriendelijk bedankt!!!

Graag gedaan! 


Reageer