Sinds eind November (21/11/2024) verblijf ik in Ecuador. Heb mijn Simyo bundel daarop aangepast. Heb ook een Ecuadoraanse simkaart (fysiek, de NL is een e-sim).
Kreeg een factuur voor ontvangen gesprekken uit het buitenland (uit Nederland in Ecuador, dus), die ik nooit gevoerd heb, en die ook niet in mijn telefoon verschijnen. Heb daar uitgebreid over geWhatsappt met Simyo, maar geen bevredigend antwoord gekregen: hoe is het mogelijk dat ik gesprekken gevoerd (ontvangen) zou hebben als ze niet eens op mijn telefoon staan? Geen van de nummers die ik beantwoord zou hebben staat in mijn contactenlijst (op mijn simkaart dus). In de Whatsapp conversatie kon men mij daar geen opheldering over geven.
Kreeg wel suggesties over wat ik zou kunnen doen om verdere ellende te voorkomen:
- uitzetten van 'bellen in en naar het buitenland' binnen de Mijn Simyo
- voicemail in het buitenland uitschakelen.
Blijft de vraag:waar staan die vermeende gehouden gesprekken (nummers) gebleven? En: als je geen gesprekken aanneemt (beantwoordt) of afluistert (voicemails), kun je daar dan kosten voor moeten betalen?
Ik wil best betalen voor kosten die ik echt heb gemaakt, maar in dit geval, en ook voor de komende maand, is daar absoluut geen spraken van.
Ben benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank.