.

Beantwoord

Geen mobiel netwerk beschikbaar

  • 11 August 2012
  • 9 reacties
  • 1369 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hallo,

Wegens omstandigheden heb ik mijn simkaart pas kunnen activeren nadat het nummer van mijn oude provider naar Simyo is overgezet. In de mail werd al aangegeven dat ik hierdoor tijdelijk onbereikbaar kan zijn, maar hoelang duurt dit en wat kan ik eraan doen om dit te verhelpen? Op mijn simyo staat namelijk aangegeven dat mijn abonnement al is ingegaan, maar ik kan nog niet bellen/smsen of internetten.

Graag hulp,

Met vriendelijk groet,
IVT
icon

Beste antwoord door Natascha 13 August 2012, 12:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +6
Beste IVT,

Welkom op het forum!
Je simkaart is geactiveerd op het netwerk. Kan je me laten weten van welk merk toestel je gebruik maakt.
Beste Natascha,

Ik maak gebruik van de samsung galaxy gio.
Als ik wil bellen komt er te staan mobiel netwerk niet beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
IVT
Reputatie 5
Badge +10
Hoi IVT,

Is het toestel een simlock vrij toestel? Je simkaart is in ieder geval geactiveerd. Wat voor melding krijg je als je handmatig voor het KPN netwerk kiest? Indien je een foutmelding krijgt, wil ik je vragen een ander simlock vrij toestel te proberen. Graag hoor ik van je wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Alex
Ik heb hetzelfde probleem. Gisteren mijn simkaart geactiveerd met het nieuwe nummer. Vandaag ging mijn abonnement in en mijn oude nummer zou overgezet zijn per vandaag. En krijg ook geen mobiel netwerk beschikbaar. Best vervelend want ik ga morgenochtend op vakantie en ben voor velen dan slechts mobiel bereikbaar en nu dus niet.

Wie kan me hierbij helpen?
Groetjes,
Marion
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum marionvollenberg,

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer succesvol over gezet per 20/8. Ook zie ik dat je inmiddels gebruik hebt kunnen maken van de aansluiting. Mocht je naar het buitenland op vakantie gaan en je wilt gebruik maken van je aansluiting, moet je nog wel de optie 'bellen in/naar het buitenland' aan zetten. Ik zie dat deze optie nog uit staat.

Groetjes,

Alex
sinds vanavond kan ik opeens niet meer bellen/sms-en omdat er geen netwerk is. wat is er aan de hand.
Badge +6
Beste Johanellen,

Welkom op het forum!
Ik heb je aansluiting bekeken in het systeem. Je simkaart is actief op het netwerk.
Ik raad je aan om je toestel uit/aan te zetten. Mocht dit het probleem niet verhelpen dan raad ik je aan je simlock vrij toestel te plaatsen en te kijken of je hetzelfde probleem ervaart.
Natascha, de oplossing bleek inderdaad simpel te zijn. uit en weer aan en hij deed het weer. heb je enig idee waar zoiets vandaan komt? gewoon nieuwsgierig.
in ieder geval bedankt voor de vlotte reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi johanellen,

Het hebben van geen bereik kan meerdere oorzaken hebben. Het kan te maken hebben met de zendmast, het weer, netwerk of je telefoonnummer. Vaak is het opnieuw opstarten van je telefoon een oplossing hiervoor.

Groetjes,

Alex

Reageer