Skip to main content
antwoord

Geen bereik in Litouwen

• October 27, 2025
  • 5 reacties
  • 18 Bekeken

Hoi,

Ik ben op reis in Litouwen en direct al bij aankomst geen bereik. Ik heb mijn telefoon 15 min uitgezet en weer aangezet, niks. Bij handmatig netwerk kiezen zie ik wil netwerken, maar telefoon kan er niet mee verbinden. Roaming settings in de telefoon (IPhone) gechecked, staat goed. Ook op de simyo app staat internet en bellen buitenland gewoon aan. Ik heb voor nu maar een esim geinstalleerd, die doet het wel.

Ik heb dit probleem ook telkens in Frankrijk. Kunnen jullie checken waarom dit gebeurt? Telefoon is een Iphone 15 Pro refurbished

Beste antwoord door Tessanne

​Hi @Gebruiker9009,

Bedankt voor de aanvullende informatie. 

Om meteen maar het eerste te testen: Ik heb de netwerkinstellingen voor het buitenland voor je gereset. Je mag nu opnieuw de telefoon uitschakelen en weer aanzetten na 5 minuten. 

Dan kun je proberen of je weer verbinding krijgt met het netwerk en zo niet, opnieuw proberen een netwerk handmatig te selecteren. 

Ik hoor graag of de reset heeft gewerkt! 

Groetjes, 

Tessanne 

5 reacties

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 28, 2025

Hoi ​@Gebruiker9009

Welkom op het forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Wat vervelend dat je dit probleem vaker hebt in het buitenland. Het is altijd een goed idee om contact met ons op te nemen zodra dit probleem zich voordoet in het buitenland, dan kunnen we namelijk direct proberen het probleem op te lossen en ook testen of de oplossing werkt. Fijn dat je zelf ook al het een en ander hebt geprobeerd met positief resultaat. Het kan heel goed zijn dat je het probleem niet meer hebt na het downloaden van de eSIM, maar dat kunnen wij ook niet met zekerheid zeggen helaas. 

Ik wil je daarom aanraden om meteen contact op te nemen zodra je dit probleem weer hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten! 

Groetjes, 

Tessanne 

• auteur
  • Beginner
  • October 28, 2025

Ha Tessanne, ik ben nog steeds in Litouwen en heb het probleem nog steeds. Ik zou jullie graag opbellen maar dat gaat dus niet :) 

Voor de duidelijkheid: ik heb een esim bundel van een derde partij gekocht omdat jullie service niet werkt. Het probleem is dus nog niet opgelost. Graag hoor ik van je over wat jullie hier aan gaan doen

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 29, 2025

​Hi @Gebruiker9009,

Bedankt voor de aanvullende informatie. 

Om meteen maar het eerste te testen: Ik heb de netwerkinstellingen voor het buitenland voor je gereset. Je mag nu opnieuw de telefoon uitschakelen en weer aanzetten na 5 minuten. 

Dan kun je proberen of je weer verbinding krijgt met het netwerk en zo niet, opnieuw proberen een netwerk handmatig te selecteren. 

Ik hoor graag of de reset heeft gewerkt! 

Groetjes, 

Tessanne 

• auteur
  • Beginner
  • October 29, 2025

Sorry maar inmiddels ben ik in Polen, daar werkt het wel. Is er nog iets anders wat je uit kan zoeken zonder dat ik in Litouwen ben? 

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • October 30, 2025

Hi ​@Gebruiker9009,

Fijn dat het weer werkt in Polen! Nee, de netwerkinstellingen zijn niet land-specifiek bij Simyo. 

Dus helaas kan ik voor Litouwen specifiek niets doen tenzij je daar bent. 

Groetjes, 

Tessanne