Zins een maand of wat is het bereik van simyo bijna volledig weg hier in huis. Ik heb alle tips en truc al op gevolgd maar niets werkt. Buiten is het probleem weg.
Wat is er loos ??
Bladzijde 1 / 1
Hallo
misschien heeft het er niets mee te maken, maar ik heb sinds dit zomerseizoen ook ineens problemen met ontvangst van 3G en 2G. Zou KPN soms 'stiekem' 2/3G hebben 'opgeofferd' voor het nieuwe 4G wat ze groots aan het uitrollen zijn in Nederland??
Er bestaan wel repeaters die in huis voor voldoende GSM ontvangst zorgen (antenne buiten die signaal daar opvangt en dan weer antenne binnenshuis). En er zijn zelfs apparaatjes die je op (bedraad/glas) internet aansluit en die dan binnenshuis (verbeterde) GSM ontvangst geven dacht ik.
Rein
misschien heeft het er niets mee te maken, maar ik heb sinds dit zomerseizoen ook ineens problemen met ontvangst van 3G en 2G. Zou KPN soms 'stiekem' 2/3G hebben 'opgeofferd' voor het nieuwe 4G wat ze groots aan het uitrollen zijn in Nederland??
Er bestaan wel repeaters die in huis voor voldoende GSM ontvangst zorgen (antenne buiten die signaal daar opvangt en dan weer antenne binnenshuis). En er zijn zelfs apparaatjes die je op (bedraad/glas) internet aansluit en die dan binnenshuis (verbeterde) GSM ontvangst geven dacht ik.
Rein
Dit opperde mijn vriend ook al. Het is ook onstaan rond de tijd dat het 4g netwerk gelanceerd werdt. En ziggo hier aan werdt gelegd (maar kan me niet indenken dat dat de oorzaak is).
Ik weet dat je met van die apparaten het bereik kunt verbeteren maar ik laat me niet op kosten jagen omdat kpn in eens iets veranderd. Ik zit juist bij simyo om de maandelijkse kosten laag te houden...en dit bevalt me alweer 1,5 super.
Ik betaal voor een goed bereik .... dus simyo mag dit oplossen !!
Ik weet dat je met van die apparaten het bereik kunt verbeteren maar ik laat me niet op kosten jagen omdat kpn in eens iets veranderd. Ik zit juist bij simyo om de maandelijkse kosten laag te houden...en dit bevalt me alweer 1,5 super.
Ik betaal voor een goed bereik .... dus simyo mag dit oplossen !!
Hoi tam1978, welkom op het Simyo forum :)
Wat vervelend dat je bereik sinds een tijdje niet meer zo goed is als je gewend was...
In het topic waar rvdb zijn vraag over een soortgelijke situatie stelt geef ik al wat mogelijke oorzaken weer.
Maar waar rvdb heel duidelijk uitlegt hoe zijn bereik is op 2G(GSM) en 3G(UMTS) en met meerdere combinaties telefoon/simkaart, weten we dat van jou niet.
Ook voor jou kunnen we dus nagaan of er sprake is van een probleem, werkzaamheden en iets structureels, maar dan heb ik iets meer informatie nodig. Kun je dat geven?
Wat vervelend dat je bereik sinds een tijdje niet meer zo goed is als je gewend was...
In het topic waar rvdb zijn vraag over een soortgelijke situatie stelt geef ik al wat mogelijke oorzaken weer.
Maar waar rvdb heel duidelijk uitlegt hoe zijn bereik is op 2G(GSM) en 3G(UMTS) en met meerdere combinaties telefoon/simkaart, weten we dat van jou niet.
Ook voor jou kunnen we dus nagaan of er sprake is van een probleem, werkzaamheden en iets structureels, maar dan heb ik iets meer informatie nodig. Kun je dat geven?
Hoi Ernst, ik heb even gekeken naar wat dingetjes. Het blijkt dat ook de mensen met een kpn en Vodafone abonnement geen bereik hebben bij mij in huis. Of beter gezegd het wisselt per seconde.
We hebben het getest met nieuw en oude simkaarten.... maar dat maakt geen verschil, het blijft dramatisch slecht.
In de voor en achtertuin is het bereik ook heel verschillend net als boven op de slaapkamers.
De telefoonverbinding valt als eerste weg en daarna het internet. Maar als Internet nog werkt is die giga traag is. Mijn postcode is 8212bg. ..misschien heb je hier iets aan.
We hebben het getest met nieuw en oude simkaarten.... maar dat maakt geen verschil, het blijft dramatisch slecht.
In de voor en achtertuin is het bereik ook heel verschillend net als boven op de slaapkamers.
De telefoonverbinding valt als eerste weg en daarna het internet. Maar als Internet nog werkt is die giga traag is. Mijn postcode is 8212bg. ..misschien heb je hier iets aan.
Hi tam1978,
Naar aanleiding van wat je me aangeeft heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist van KPN.
Deze geeft aan dat in jouw omgeving het 2g(GSM) netwerk goed is. 3G (UMTS) heeft binnenshuis niet de beste dekking. Je zult dan bij het raam nog een enigszins goed bereik hebben.
Ook is de noordkant beter dan de zuidkant, de dichtstbijzijnde antenne staat namelijk ten noorden van je huis.
Met jouw toestel (een S3 mini?) kun je 2G en 3G apart selecteren en vastzetten. Misschien kun je dit eens een tijdje proberen en zien met welke netwerk je de beste dekking hebt?
Naar aanleiding van wat je me aangeeft heb ik contact opgenomen met een netwerkspecialist van KPN.
Deze geeft aan dat in jouw omgeving het 2g(GSM) netwerk goed is. 3G (UMTS) heeft binnenshuis niet de beste dekking. Je zult dan bij het raam nog een enigszins goed bereik hebben.
Ook is de noordkant beter dan de zuidkant, de dichtstbijzijnde antenne staat namelijk ten noorden van je huis.
Met jouw toestel (een S3 mini?) kun je 2G en 3G apart selecteren en vastzetten. Misschien kun je dit eens een tijdje proberen en zien met welke netwerk je de beste dekking hebt?
Hoi Ernst, ik heb even gekeken naar wat dingetjes. Het blijkt dat ook de mensen met een kpn en Vodafone abonnement geen bereik hebben bij mij in huis. Of beter gezegd het wisselt per seconde.
We hebben het getest met nieuw en oude simkaarten.... maar dat maakt geen verschil, het blijft dramatisch slecht.
In de voor en achtertuin is het bereik ook heel verschillend net als boven op de slaapkamers.
De telefoonverbinding valt als eerste weg en daarna het internet. Maar als Internet nog werkt is die giga traag is. Mijn postcode is 8212bg. ..misschien heb je hier iets aan.
hier hetzelfde sinds een kleine week
postcode 6118 cd(limburg)
kpn geeft niet thuis
Hoi dolcevita200,
Ook bij jou zie ik dat ik 3G niet optimaal is, maar 2G zou wel een goede dekking moeten hebben. Wat voor telefoon gebruik je en kun je daarbij ook het netwerk vastzetten op 2G?
Ik ben erg benieuwd wat er dan gebeurt, zou je dat willen laten weten?
@tam1978, heeft het netwerk vastzetten op 2G bij jou geholpen?
Ook bij jou zie ik dat ik 3G niet optimaal is, maar 2G zou wel een goede dekking moeten hebben. Wat voor telefoon gebruik je en kun je daarbij ook het netwerk vastzetten op 2G?
Ik ben erg benieuwd wat er dan gebeurt, zou je dat willen laten weten?
@tam1978, heeft het netwerk vastzetten op 2G bij jou geholpen?
Hoi dolcevita200,
Ook bij jou zie ik dat ik 3G niet optimaal is, maar 2G zou wel een goede dekking moeten hebben. Wat voor telefoon gebruik je en kun je daarbij ook het netwerk vastzetten op 2G?
Ik ben erg benieuwd wat er dan gebeurt, zou je dat willen laten weten?
@tam1978, heeft het netwerk vastzetten op 2G bij jou geholpen?
hyoi,nee hoor
2G is ook belabberd
valt constant weg
ik heb dit nog nooit gehad,altijd volle bak ontvangst gehad.
ik weet niet waar kpn mee bezig is,maar ik heb gewoon zeer slechte ontvangst
het wisselt zeer sterk in een tijdsbestek van een minuut.
mijn vriendin hetzelfde.
dus ergens zit er iets niet goed bij kpn
Hoi dolcevita200,
Geen leuke situatie lijkt me zo. Ik stuur je via de e-mail even een vragenlijst die je kunt invullen. De antwoorden daarop geef ik door aan de KPN netwerkspecialisten. Zij zullen voor je aan de slag gaan en kijken wat er aan de hand is met het netwerk 🙂
Je kunt de antwoorden sturen naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email] of in reactie op mijn e-mail! Heb je mijn e-mail ontvangen?
Geen leuke situatie lijkt me zo. Ik stuur je via de e-mail even een vragenlijst die je kunt invullen. De antwoorden daarop geef ik door aan de KPN netwerkspecialisten. Zij zullen voor je aan de slag gaan en kijken wat er aan de hand is met het netwerk 🙂
Je kunt de antwoorden sturen naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email] of in reactie op mijn e-mail! Heb je mijn e-mail ontvangen?
Hoi dolcevita200,
Kun je hier laten weten of je de email ontvangen hebt?
Groetjes,
Charlene
Kun je hier laten weten of je de email ontvangen hebt?
Groetjes,
Charlene
hoi,
jullie kunnen gewoon contact opnemen met kpn
hebben jullie in een ander topic ook gewoon gedaan
ik heb die vragenlijst even doorgenomen
sorry,maar dat zijn de domste vragen die ik ooit heb gezien(niet persoonlijk bedoeld)
nee het ligt niet aan onze telefoons
en andere mensen hebben hier ook last van.
mijn buren hebben KPN HI
die hebben hetzelfde probleem:eerst altijd perfecte ontvangst,nu niets meer
dus al met al zwaar.................
die KPN is er echt een zooitje van aan het maken mijns inziens.
leuk die 4G,maar dat ze ook effe aan andere klanten denken aub
vodafone heeft hier wel perfecte ontvangst,terwijl die eerst slechtere ontvangst hadden dan kpn
vreemd allemaal
jullie kunnen gewoon contact opnemen met kpn
hebben jullie in een ander topic ook gewoon gedaan
ik heb die vragenlijst even doorgenomen
sorry,maar dat zijn de domste vragen die ik ooit heb gezien(niet persoonlijk bedoeld)
nee het ligt niet aan onze telefoons
en andere mensen hebben hier ook last van.
mijn buren hebben KPN HI
die hebben hetzelfde probleem:eerst altijd perfecte ontvangst,nu niets meer
dus al met al zwaar.................
die KPN is er echt een zooitje van aan het maken mijns inziens.
leuk die 4G,maar dat ze ook effe aan andere klanten denken aub
vodafone heeft hier wel perfecte ontvangst,terwijl die eerst slechtere ontvangst hadden dan kpn
vreemd allemaal
Hoi dolcevita200,
Aan de hand van het ingevulde formulier nemen we contact op met KPN. Dit is een officieel ingediende netwerkklacht waar KPN onderzoek naar gaat doen. Ik zie alleen niet dat je het klachtenformulier terug hebt gestuurd...? Zou je die als nog willen invullen en naar ons willen mailen?
Laat je ons weten als je dit formulier hebt ingevuld?
Aan de hand van het ingevulde formulier nemen we contact op met KPN. Dit is een officieel ingediende netwerkklacht waar KPN onderzoek naar gaat doen. Ik zie alleen niet dat je het klachtenformulier terug hebt gestuurd...? Zou je die als nog willen invullen en naar ons willen mailen?
Laat je ons weten als je dit formulier hebt ingevuld?
hoi,
blijkbaar leest kpn hier mee
sinds gisteren weer volle ontvangst
ben benieuwd voor hoelang.
ik denk toch dat er iets mis was met de mast of dat ze eraan aan het werken waren.
ik wil je in ieder geval bedanken voor alle moeite die je doet om dit netjes op te lossen
blijkbaar leest kpn hier mee
sinds gisteren weer volle ontvangst
ben benieuwd voor hoelang.
ik denk toch dat er iets mis was met de mast of dat ze eraan aan het werken waren.
ik wil je in ieder geval bedanken voor alle moeite die je doet om dit netjes op te lossen
Hoi dolcevita200,
Dat moet het zijn 😉 Wij zijn in ieder geval blij dat je weer goed bereikbaar bent! Mocht het netwerk toch weer wegvallen of als je andere problemen ervaart, dan horen we dat graag zodat we je verder kunnen helpen.
Dat moet het zijn 😉 Wij zijn in ieder geval blij dat je weer goed bereikbaar bent! Mocht het netwerk toch weer wegvallen of als je andere problemen ervaart, dan horen we dat graag zodat we je verder kunnen helpen.
Dat is wel heel slecht nieuw om te horen ik zit namelijk letterlijk naast het raam op het westen met mijn huiskamer en ga niet voor de gezelligheid bellen op de wc of de slaapkamer.
Kun je mij ook zon vragen lijst doormailen (graag 2x) dan kan ik deze en mijn vriend deze ( hij heeft pre paid van jullie en klaagt ook over een slecht ontvangs hier in de polder) ook invullen en naar jullie retourneren
Ik vind het wel heel verontrustend nieuws dat het bereik zo slecht is van kpn tegewoordig voor mensen met 2 e 3 g. Niet iedereen is in staat om al 4g te ontvangen of er een abbonement voor af te sluiten.
groetjes Tamara
Kun je mij ook zon vragen lijst doormailen (graag 2x) dan kan ik deze en mijn vriend deze ( hij heeft pre paid van jullie en klaagt ook over een slecht ontvangs hier in de polder) ook invullen en naar jullie retourneren
Ik vind het wel heel verontrustend nieuws dat het bereik zo slecht is van kpn tegewoordig voor mensen met 2 e 3 g. Niet iedereen is in staat om al 4g te ontvangen of er een abbonement voor af te sluiten.
groetjes Tamara
Hoi tam1978,
Voordat we eventueel een netwerkklacht voor je kunnen indienen, hebben we nog wat extra informatie nodig 🙂
Uit Ernst zijn eerdere bericht begrijp ik dat het 2G (GSM) netwerk goed zou moeten zijn, maar dat het 3G (UMTS) netwerk niet optimaal is binnenshuis. Daarom ben ik benieuwd of je het volgende geprobeerd hebt en wat daarvan je bevindingen zijn? :)
Met jouw toestel (een S3 mini?) kun je 2G en 3G apart selecteren en vastzetten. Misschien kun je dit eens een tijdje proberen en zien met welke netwerk je de beste dekking hebt?
Ik hoor het graag van je!
Voordat we eventueel een netwerkklacht voor je kunnen indienen, hebben we nog wat extra informatie nodig 🙂
Uit Ernst zijn eerdere bericht begrijp ik dat het 2G (GSM) netwerk goed zou moeten zijn, maar dat het 3G (UMTS) netwerk niet optimaal is binnenshuis. Daarom ben ik benieuwd of je het volgende geprobeerd hebt en wat daarvan je bevindingen zijn? :)
Met jouw toestel (een S3 mini?) kun je 2G en 3G apart selecteren en vastzetten. Misschien kun je dit eens een tijdje proberen en zien met welke netwerk je de beste dekking hebt?
Ik hoor het graag van je!
Ik heb het getest en het blijkt dat 2g overal werkt in huis. 3g werkt helaas alleen aan de oostzijde van het huis bij het raam
Maar als ze beide aanstaan is er geen of heel slecht bereik van 2g. En werkt 3g slecht.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, hoop dat jullie niet komen met de mededeling dat het aan mijn toestel ligt.....
Groetjes Tamara
Maar als ze beide aanstaan is er geen of heel slecht bereik van 2g. En werkt 3g slecht.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie, hoop dat jullie niet komen met de mededeling dat het aan mijn toestel ligt.....
Groetjes Tamara
Ik heb kpn trouwens een mail gestuurd hierover. Maar zoals te verwachten is verwijzen ze me terug naar simyo !!!
Hoi tam1978,
Als 2G goed werkt, dan adviseer ik je om je telefoon daarop vast te zetten. Je moet de telefoon dus niet automatisch een netwerk laten zoeken, dan heb je minder goed bereik. Ik zeg helemaal niet dat het aan je telefoon ligt, maar je kan de simkaart eventueel testen in een andere telefoon om te kijken hoe goed het bereik dan is.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je KPN gaat bellen of mailen. Je bent klant bij Simyo en dat is wat KPN ook zal aangeven. Zij kunnen klanten van Simyo niet helpen. Simyo is een apart bedrijf, maar we maken wel gebruik van het KPN netwerk. Vragen of klachten over het netwerk gaan via ons door naar KPN.
Als je wil kunnen we je als nog een klachtenformulier opsturen. Die sturen wij vervolgens weer door naar KPN met de hoop dat ze het netwerk op jouw postcode zullen verbeteren.
Laat je mij weten hoe ik je verder kan helpen?
Als 2G goed werkt, dan adviseer ik je om je telefoon daarop vast te zetten. Je moet de telefoon dus niet automatisch een netwerk laten zoeken, dan heb je minder goed bereik. Ik zeg helemaal niet dat het aan je telefoon ligt, maar je kan de simkaart eventueel testen in een andere telefoon om te kijken hoe goed het bereik dan is.
Het is inderdaad niet de bedoeling dat je KPN gaat bellen of mailen. Je bent klant bij Simyo en dat is wat KPN ook zal aangeven. Zij kunnen klanten van Simyo niet helpen. Simyo is een apart bedrijf, maar we maken wel gebruik van het KPN netwerk. Vragen of klachten over het netwerk gaan via ons door naar KPN.
Als je wil kunnen we je als nog een klachtenformulier opsturen. Die sturen wij vervolgens weer door naar KPN met de hoop dat ze het netwerk op jouw postcode zullen verbeteren.
Laat je mij weten hoe ik je verder kan helpen?
Sinds een week hebben wij (5) personen allemaal problemen met ons internet (telefoon).
We wonen allemaal in Emmeloord, in verschillende wijken.
i.p.v. 3G staat er een E Zeer slecht bereik.
Al over gebeld, de telefoonnummers zijn al bekend bij jullie.
Zeer vervelend, hebben telefoon nodig voor ons werk.
We wonen allemaal in Emmeloord, in verschillende wijken.
i.p.v. 3G staat er een E Zeer slecht bereik.
Al over gebeld, de telefoonnummers zijn al bekend bij jullie.
Zeer vervelend, hebben telefoon nodig voor ons werk.
Kijk dit heb ik nu ook. Stapel word ik er van. Ook mijn tel na laten kijken. Maar niets mis mee.
Graag ontvang ik het klachten formulier, want ik wordt gek van dit sleche bereik.
Als ik mijn toestel vast zet op een bepaald netwerk moet ik dan zodra ik de deur uit ga deze instelling weer wijzigen. Lijkt mij een beetje omslachtig namelijk....
Groeten Tamara
Als ik mijn toestel vast zet op een bepaald netwerk moet ik dan zodra ik de deur uit ga deze instelling weer wijzigen. Lijkt mij een beetje omslachtig namelijk....
Groeten Tamara
Ik heb sinds mijn overstap enkele jaren geleden alweer van Vodafone naar Simyo altijd erg goed bereik in Lelystad, zowel 3G als bellen.
.... En ziggo hier aan werdt gelegd ......
;) In Lelystad heeft UPC het alleenrecht voor de kabel..... :rolleyes:
;) In Lelystad heeft UPC het alleenrecht voor de kabel..... :rolleyes:
Hoi Naomi2011 en siska,
Bij jullie beiden is bekend dat er problemen zijn met een antenne/locatie.
Gezien de 100 kilometer die er tussen jullie woonplaatsen ligt, hebben deze niets met elkaar te maken.
Maar hoe vervelend het ook is, er gaan soms dingen stuk.
Jullie zijn hier inmiddels beiden ook over geïnformeerd.
tam1978, jou stuur ik een blanco netwerkklacht per e-mail.
Zou je die volledig in willen vullen en terug kunnen mailen?
RicoK, leuk om te lezen dat je meldt juist wél goed bereik te hebben :o
We krijgen het vaak enkel te horen als het niet goed is, en dat moeten we ook horen, maar een ander geluid is ook weleens leuk :)
Naomi2011; welkom op ons forum!
Bij jullie beiden is bekend dat er problemen zijn met een antenne/locatie.
Gezien de 100 kilometer die er tussen jullie woonplaatsen ligt, hebben deze niets met elkaar te maken.
Maar hoe vervelend het ook is, er gaan soms dingen stuk.
Jullie zijn hier inmiddels beiden ook over geïnformeerd.
tam1978, jou stuur ik een blanco netwerkklacht per e-mail.
Zou je die volledig in willen vullen en terug kunnen mailen?
RicoK, leuk om te lezen dat je meldt juist wél goed bereik te hebben :o
We krijgen het vaak enkel te horen als het niet goed is, en dat moeten we ook horen, maar een ander geluid is ook weleens leuk :)
Naomi2011; welkom op ons forum!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.