.

Beantwoord

bereik Doornspijk Gelderland

  • 30 June 2014
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
LS

ik zit al jaren in een huisje in bos in zomermaanden. Al die jaren goede ontvangst gehad. Dit jaar ineens waardeloos. 3G al helemaal niets (dus geen data) en 2G ook zeer slecht en af en toe onbruikbaar. 

Op de kaart is te zien dat ik nu werkelijk op 50 m na net buiten het groene gebied zit voor 3G. 2G zou goed moeten zijn (is het niet, en dat voor meerdere telefoons met verschillende SIM kaarten op KPN netwerk). Er is dus obvious wat veranderd...

En ja hoor volgens diezelfde kaart is 4G bereik dik in orde daar (geen idee kan het niet testen). Zijn de bestaande klanten weer eens de dupe geworden tbv nieuwe klanten die met 4G gelokt moeten worden?

Heeft het zin om een richt antenne te overwegen (voor mij is 3G data het belangrijkste). Wat voor soort antenne moet ik dan hebben? Op welke freq banden is het 2G en 3G verkeer?

Groet
Rein van den Boomgaard
icon

Beste antwoord door Ernst 1 July 2014, 11:29

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi rvdb,

Wat een pech dat je bereik er zo op achteruit is gegaan :(
Het idee dat je hebt -dat 4G er mee te maken heeft- kan ik echt iet onderschrijven.
Het afgelopen jaar zijn er in heel Nederland niet alleen werkzaamheden geweest om 4G te implementeren, maar wordt er ook landelijk gewerkt aan UMTS 900; een verbeterde versie van 3G.
Alle aanpassingen die gedaan worden aan een zendmast hebben natuurlijk effect. Wanneer er onderhoud gepleegd wordt, of er wordt een nieuwe antenne geplaatst of één vervangen, moet deze ingesteld en afgesteld worden. Ik hoop dat je van me aan wilt nemen dat dit zo optimaal mogelijk gebeurt; dus om zoveel mogelijk aansluitingen in het bereik te hebben.
Als zo'n antenne dan zelfs maar 0,1 graad anders afgesteld is (bewust of onbewust), dan heeft dan op een kilometertje afstand helaas een best groot effect.

Om nu uit te zoeken óf dit bij jou ook werkelijk het geval is, zal ik de postcode moeten weten waar je je bevindt. Ik kan dan checken of daar werkzaamheden zijn geweest, of dat er een andere oorzaak is.
Badge
ik zit al drie dagen te wachten op email....
lijkt me verstandig om niet in forum te gedetaileerde informatie te zetten. Waar kan ik dat per email kwijt was mijn vraag....
Reputatie 5
Badge +11
Hoi, rvdb,

Ik zag inderdaad zojuist dat je per abuis op de mail had gereageerd met de melding dat er een reactie is geplaatst.
Mocht je niet de postcodes, zonder huisnummer overigens, niet in het openbaar willen melden, dan kun je ze per privébericht sturen.

Reageer