.

Beantwoord

Geen 4G tijdens het bellen met mijn Pixel 4A, hoe kan dit?

  • 23 July 2022
  • 8 reacties
  • 725 Bekeken

hallo, zo gauw ik bel gaat in mijn mobiel het 4G symbool weg, en krijg ik de melding geen internetverbinding.  Als ik het gesprek beëindig is meteen weer internet voorhanden, ligt dus niet aan het bereik?

Heb een pixel 4a, iemand een idee?

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 July 2022, 14:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Limburg,

Bedankt voor je bericht. Poeh, dat is wel erg vreemd zeg…Ik kan hier niks over vinden op het internet. Heb je ook echt getest of jouw 4G het tijdens het bellen niet doet? Je zou dit kunnen testen door iemand te bellen en deze persoon op luidspreker te zetten, hierna kun je kijken of je bijvoorbeeld een Appje kunt versturen of iets kunt Googlen. Wellicht doet je 4G het wél gewoon maar valt de 4G symbool tijdelijk weg bij het bellen. 

Groetjes,
Seren

Hallo Seren,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb dus geen internet als ik bel.  Als ik probeer iets te openen komt boven in de adres balk de mededeling geen internet verbinding.  Whatsapp etc functioneert dan ook niet. Zo gauw het gesprek afgelopen is kan ik dan weer internetten .

Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Dat lijkt er dan op dat jouw toestel geen VoLTE doet/ondersteund i.c.m. Simyo. Daardoor val je terug  naar 2G tijdens het bellen. Dat heet "Circuit Switched FallBack”/CSFB. Met 2G kun je inderdaad niet bellen en internetten tegelijk!

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Seren,

Bedankt voor je reactie, maar ik heb dus geen internet als ik bel.  Als ik probeer iets te openen komt boven in de adres balk de mededeling geen internet verbinding.  Whatsapp etc functioneert dan ook niet. Zo gauw het gesprek afgelopen is kan ik dan weer internetten .

Groetjes

Dat lijkt er dan op dat jouw toestel geen VoLTE doet/ondersteund i.c.m. Simyo. Daardoor val je terug  naar 2G tijdens het bellen. Dat heet "Circuit Switched FallBack”/CSFB. Met 2G kun je inderdaad niet bellen en internetten tegelijk!

Wauw ik wist niet dat dit hier mee te maken had kunnen hebben @Groentjuh 😅. Heel erg bedankt voor het delen! Op het internet lees ik wel terug dat de Pixel 4A VoLTE zou moeten ondersteunen. Heb je gekeken of deze optie aanstaat in de instellingen @Limburg?

Bedankt voor jullie antwoorden. Waar kan ik dat controleren in mijn instellingen?  Ben niet zo een techneut 🙃

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor jullie antwoorden. Waar kan ik dat controleren in mijn instellingen?  Ben niet zo een techneut 🙃

Ik heb even voor je gezocht en ik heb de instructies alleen in het Engels gevonden. Hopelijk heb je hier wat aan: Turn VoLTE on your Google Pixel 4a 5G Android 11.0 on or off

Hallo Seren, bedankt voor je moeite. Jammer genoeg heb ik die optie niet. Weet niet of het eraan ligt dat ik een 4 G toestel heb, of misschien aan de e-sim of omdat ik android 12 heb 

Reputatie 7
Badge +6

Hallo Seren, bedankt voor je moeite. Jammer genoeg heb ik die optie niet. Weet niet of het eraan ligt dat ik een 4 G toestel heb, of misschien aan de e-sim of omdat ik android 12 heb 

Graag gedaan, jammer dat het niet is gelukt. Het kan zijn dat jouw toestel deze functie niet ondersteunt. Ik kan niet met zekerheid zeggen of dit te maken heeft met jouw Android versie. 

Reageer