Skip to main content

.

Vraag

Foutmelding bij downloaden app Signal?


Ik wil graag Signal downloaden, maar bij het verzenden van de authenticatie-sms geeft de app al dagen aan dat het geen sms-code kan verzenden vanwege problemen met de sms-provider. Ik lees in de FAQ dat dit vaak bij de provider ligt. Zijn er meer mensen met ervaring hiermee en hoe los ik dit. 

Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

14 reacties

  • Beginner
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

Ik heb dit probleem ook!


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi ​@Claudia998 en ​@0otje,

Bedankt voor je bericht. Geeft de app specifiek aan dat dit ligt aan onze sms-provider? Zo ja, zou je hier een screenshot van kunnen sturen? Daarnaast wil ik jullie vragen om de volgende stappen uit te voeren op [deze] pagina, wellicht lost dit jullie probleem op. 

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Ik krijg ook dezelfde error, ik had er al een eigen topic voor aangemaakt voor ik dit topic zag.


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 14 januari 2025

Dochter en ik ervaren hetzelfde probleem. De een met een Android telefoon, de ander met iOS. Inmiddels heb ik eenmaal een code binnen gekregen, maar na het invullen kreeg ik de mededeling dat die onjuist was. De sms was daarna ineens verdwenen uit de berichtenlijst. 
Ik krijg nu geen foutmelding meer, maar ik krijg ook geen sms met verificatiecode binnen. 
 

 


  • Beginner
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Beste Seren, dank voor je reactie!
Er staat niet dat het ligt aan de Simyo-sms-server en ik kan wel ‘gewoon’ sms-jes versturen, dus het líjkt in eerste instantie een Signal-probleem. Behalve… dat anderen in de afgelopen dagen aangaven probleemloos de app te kunnen installeren. Ik probeer het al sinds vrijdag of zaterdag heel regelmatig zonder succes (zie bijgaande screenshots).
Soms krijg ik het beeld zoals hierboven bij de screenshot van Film 158, maar er komt geen sms binnen (wordt deze misschien als spam afgevangen?).
Fijn dat je onderzoekt wat hier aan de hand is! Olga

 

 


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 14 januari 2025

Het is mij uiteindelijk gelukt! Ik heb de app verwijderd en weer opnieuw gedownload. Daarna lukte het nog niet gelijk, maar na een paar keer proberen wel. Op de site van Signal lees ik dat je het niet te vaak achter elkaar moet proberen. Maar het loont dus wel om het zo nu en dan te blijven proberen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom het eerst niet lukte en nu wel. Het zou ook nog kunnen komen doordat ik de wifi heb uitgezet (al had ik dat eerder ook al geprobeerd, en toen hielp het niets). 


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

Bij mij nu ook gelukt, app opnieuw installeren, wifi uit, en klaar! Alleen weten we nu nog niet waar het precies aan heeft gelegen…


  • 811 reacties
  • 15 januari 2025

Bij het KPN forum zijn er ook meldingen en mogelijke oplossingen 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 15 januari 2025

Fijn om te horen dat het inmiddels wel is gelukt! Ik vraag mij af of de oplossing dan is om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden, zouden jullie dit ook kunnen proberen ​@Claudia998, ​@LennartH en ​@0otje? Mocht dit niet werken zal ik hier navraag over moeten doen bij onze netwerkspecialisten. 

Ik hoor graag van jullie!


  • Beginner
  • 4 reacties
  • 15 januari 2025

Hi ​@Seren,

Dit heb ik al verschillende keren geprobeerd in de afgelopen dagen (wissen en opnieuw installeren), ook in combinatie met uitschakelen wifi, maar tot nu toe helaas geen succes bij mij. 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2402 reacties
  • 16 januari 2025

Hoi ​@0otje,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je hier ook problemen mee hebt! In dit topic is gisteren een oplossing gemeld door een andere klant, wellicht dat dit ook voor jou de oplossing biedt.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


  • auteur
  • Beginner
  • 1 reactie
  • 16 januari 2025

Helaas nog steeds hetzelfde issue… met en zonder wifi, de app verwijderd en opnieuw geinstalleerd en ook mijn telefoon zelfs opnieuw opgestart.

 

dit is het bericht dat ik ontvang.


  • Beginner
  • 4 reacties
  • 17 januari 2025

Inmiddels heb ik de app toch kunnen installeren… het is heel irritant maar de oplossing lijkt dus te zijn: wachten en blijven proberen?

Groet en succes, Olga


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1758 reacties
  • 17 januari 2025

Hi ​@Claudia998,

Vervelend dat het nog steeds niet is gelukt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan kijken we samen verder naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren


Reageer