Skip to main content

.

Beantwoord

Waarom werkt registratie SMS voor Signal app niet? Foutmelding: provider rejected?

  • 14 januari 2025
  • 4 reacties
  • 321 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste Simyo,

Ik probeer al een aantal dagen om mijn (simyo) telefoonnummer te registreren in de android Signal app. Daarvoor wordt naar mijn nummer een sms gestuurd met een code. Maar ik krijg elke keer een foutmelding dat de sms niet verzonden kan worden: “Signal couldn't send an SMS code because of issues with the SMS provider.” Nu ben ik verder gaan zoeken, je kan in de Signal app een “debug log” aanmaken en daarin staan specifiekere foutmeldingen: “ExternalServiceFailureException: External service failed to send SMS code temporarily due to providerRejected”

Ik heb ook al een support request bij Signal geopend hierover maar door die error ga ik bijna vermoeden dat dit Simyo specifiek is. Ik hoorde namelijk ook van een vriend met ook simyo die hetzelfde issue had. Kan het zijn dat simyo als provider geblocked is ofzo voor de sms-dienst die signal gebruikt? Ik las ergens dat Signal https://www.twilio.com/ gebruikt om smsjes te versturen. Is hier iets over bekend bij jullie? Kunnen jullie iets doen? Ik wil namelijk heel erg graag Signal kunnen gebruiken. Alvast dank voor jullie hulp!

 

Groet,
Lennart

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

 

Beste antwoord door LennartH

Vanochtend werkte het opeens wel. Ik heb niet de app hoeven te herinstalleren. Ik weet nog niet wat er nou aan de hand was, ik heb ook nog geen antwoord van Signal gekregen. Maar ik ben blij dat het nu werkt!

 

Bekijk originele reactie

4 reacties

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2403 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi ​@LennartH,

Bedankt voor je bericht. Goede vraag en goed dat je contact opneemt hierover! 

Eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen of wij deze SMS dienst blokkeren. Ik heb de vraag daarom even uitstaan bij onze Netwerk Specialist. Zodra ik een terugkoppeling krijg van hen zal ik je dat in dit topic laten weten 😉.

Groetjes,
Amy


  • Beginner
  • 2 reacties
  • 15 januari 2025

In een andere post over dit probleem kwam als mogelijke oplossing naar voren: app helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Wifi uitzetten (!) en dan opnieuw proberen te registreren. Bij mij werkte dat. In elk geval niet te snel opnieuw proberen als het niet lukt. Succes!


Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Helper
  • 4 reacties
  • antwoord
  • 15 januari 2025

Vanochtend werkte het opeens wel. Ik heb niet de app hoeven te herinstalleren. Ik weet nog niet wat er nou aan de hand was, ik heb ook nog geen antwoord van Signal gekregen. Maar ik ben blij dat het nu werkt!

 


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • 2403 reacties
  • 15 januari 2025

@LennartH Zojuist heb ik te horen gekregen dat wij deze SMS diensten niet blokkeren. Fijn dat het voor nu is opgelost! 

@FrankLudz Bedankt voor het delen van de tip!

Groetjes,
Amy


Reageer