Beste Simyo,
Ik probeer al een aantal dagen om mijn (simyo) telefoonnummer te registreren in de android Signal app. Daarvoor wordt naar mijn nummer een sms gestuurd met een code. Maar ik krijg elke keer een foutmelding dat de sms niet verzonden kan worden: “Signal couldn't send an SMS code because of issues with the SMS provider.” Nu ben ik verder gaan zoeken, je kan in de Signal app een “debug log” aanmaken en daarin staan specifiekere foutmeldingen: “ExternalServiceFailureException: External service failed to send SMS code temporarily due to providerRejected”
Ik heb ook al een support request bij Signal geopend hierover maar door die error ga ik bijna vermoeden dat dit Simyo specifiek is. Ik hoorde namelijk ook van een vriend met ook simyo die hetzelfde issue had. Kan het zijn dat simyo als provider geblocked is ofzo voor de sms-dienst die signal gebruikt? Ik las ergens dat Signal https://www.twilio.com/ gebruikt om smsjes te versturen. Is hier iets over bekend bij jullie? Kunnen jullie iets doen? Ik wil namelijk heel erg graag Signal kunnen gebruiken. Alvast dank voor jullie hulp!
Groet,
Lennart
Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.