Edit 16 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.
Om een nummerbehoud aanvraag te doen, hebben we een aantal gegevens nodig. Als eerst willen wij het telefoonnummer weten die we moeten overnemen. Daarnaast willen we weten wat het simkaartnummer is van je huidige simkaart. We willen weten bij welke provider je vandaan komt en wanneer je contract eindigt. Als je een Prepaid aansluiting hebt, dan heb je geen einde contractdatum. Je kunt er dan vanuit gaan dat wij ongeveer vijf werkdagen nodig hebben om je telefoonnummer over te nemen.
Alle gegevens moeten echter wel kloppen. Hieronder geven wij de meest voorkomende oorzaken waarom de aanvraag wordt afgewezen.
- Te vroeg aangevraagd
- Simkaartnummer
- Nummer is afgesloten
- Nummer/Provider niet bekend
- Portingverzoek al in behandeling
- Klantnummer onjuist/ontbreekt
Voor alle afwijzingen geldt, dat klanten zelf een nieuwe aanvraag zullen moeten indienen. Simyo doet dit niet automatisch, omdat er ergens foute gegevens zijn ingevuld. Op Mijn Simyo kun je zelf een nieuwe aanvraag indienen.
Bovenaan op het tabblad overzicht zie je een blauwe balk staan met de tekst: 'Nummerbehoud afgewezen. Bekijk de reden en vraag opnieuw aan'. Controleer wel alle bovenstaande punten met je huidige provider, als je dezelfde fout(en) maakt, wordt de aanvraag weer afgewezen.
Bladzijde 1 / 1
Te vroeg aangevraagd
Als je abonnement nog niet verlopen is, kun je al wel een aanvraag indienen. Doe je dat eerder dan 60 dagen voordat je huidige contract is afgelopen, dan wordt de aanvraag altijd afgewezen. Je kunt dus pas twee maanden voor je contract is afgelopen een aanvraag indienen. Stel je contract loopt tot 10-05-2014. Dan kun je pas op 11-03-2014 een aanvraag indienen. Alle aanvragen voor 11-03-2014 worden dus afgewezen.
Zakelijk
Bij zakelijke abonnementen heb je drie maanden opzegtermijn i.p.v. de één maand bij een particulier abonnement. Vanwege de langere opzegtermijn, kun je eerder doorgeven dat je wil overstappen naar een andere provider. Je kunt al vier maanden voor je contract eindigt een aanvraag indienen. Stel dat je abonnement eindigt op 10-05-2014, dan kun je al vanaf 11-01-2014 een aanvraag doen. Alle aanvragen daarvoor worden echter ook afgewezen. Doe je het echter pas één maand van te voren, op 11-04-2014, dan kun je pas over drie maanden overstappen, namelijk op 11-07-2014.
Als je abonnement nog niet verlopen is, kun je al wel een aanvraag indienen. Doe je dat eerder dan 60 dagen voordat je huidige contract is afgelopen, dan wordt de aanvraag altijd afgewezen. Je kunt dus pas twee maanden voor je contract is afgelopen een aanvraag indienen. Stel je contract loopt tot 10-05-2014. Dan kun je pas op 11-03-2014 een aanvraag indienen. Alle aanvragen voor 11-03-2014 worden dus afgewezen.
Zakelijk
Bij zakelijke abonnementen heb je drie maanden opzegtermijn i.p.v. de één maand bij een particulier abonnement. Vanwege de langere opzegtermijn, kun je eerder doorgeven dat je wil overstappen naar een andere provider. Je kunt al vier maanden voor je contract eindigt een aanvraag indienen. Stel dat je abonnement eindigt op 10-05-2014, dan kun je al vanaf 11-01-2014 een aanvraag doen. Alle aanvragen daarvoor worden echter ook afgewezen. Doe je het echter pas één maand van te voren, op 11-04-2014, dan kun je pas over drie maanden overstappen, namelijk op 11-07-2014.
Simkaartnummer
Als het simkaartnummer niet klopt, geeft je huidige provider dit aan ons door. Gevolg is dat de aanvraag wordt afgewezen. Controleer je gegevens goed, voordat je die invult op de website. Neem desnoods eerst contact op met je huidige provider om te controleren wat je simkaart nummer is. Bij een afwijzing raden wij klanten aan om het simkaartnummer te controleren bij de huidige provider.
Als het simkaartnummer niet klopt, geeft je huidige provider dit aan ons door. Gevolg is dat de aanvraag wordt afgewezen. Controleer je gegevens goed, voordat je die invult op de website. Neem desnoods eerst contact op met je huidige provider om te controleren wat je simkaart nummer is. Bij een afwijzing raden wij klanten aan om het simkaartnummer te controleren bij de huidige provider.
Nummer is afgesloten
Als je telefoonnummer is afgesloten bij de huidige provider, dan kunnen wij dat nummer niet meer overnemen. Het nummer bestaat niet meer. De enige optie die over blijft, is om de aanvraag te annuleren en het (tijdelijke) nummer van Simyo als eigen, nieuwe nummer te gaan gebruiken. Geef dat wel eerst aan ons door, want als je gaat bellen zonder dit te annuleren betaal je het buitenbundeltarief. Je kunt hiervoor een topic aanmaken, een bericht sturen via Facebook of Twitter, mailen of bellen 🙂
Als je telefoonnummer is afgesloten bij de huidige provider, dan kunnen wij dat nummer niet meer overnemen. Het nummer bestaat niet meer. De enige optie die over blijft, is om de aanvraag te annuleren en het (tijdelijke) nummer van Simyo als eigen, nieuwe nummer te gaan gebruiken. Geef dat wel eerst aan ons door, want als je gaat bellen zonder dit te annuleren betaal je het buitenbundeltarief. Je kunt hiervoor een topic aanmaken, een bericht sturen via Facebook of Twitter, mailen of bellen 🙂
Nummer/Provider niet bekend
Als je een verkeerd telefoonnummer aan ons doorgeeft of een verkeerde provider, worden de gegevens niet herkend en zal de aanvraag worden afgewezen. Controleer dus goed of het opgegeven telefoonnummer klopt en of je de juiste provider aan ons hebt doorgegeven. Op Mijn Simyo kan een nieuwe aanvraag worden ingediend.
Als je een verkeerd telefoonnummer aan ons doorgeeft of een verkeerde provider, worden de gegevens niet herkend en zal de aanvraag worden afgewezen. Controleer dus goed of het opgegeven telefoonnummer klopt en of je de juiste provider aan ons hebt doorgegeven. Op Mijn Simyo kan een nieuwe aanvraag worden ingediend.
Portingverzoek al in behandeling
Als je al eerder een nummerbehoud aanvraag hebt ingediend en je doet het nog een keer, dan krijg je deze foutmelding. Als er een andere aanvraag voor nummerbehoud is ingediend, kunnen wij niet je nummer overnemen. De andere aanvraag moet eerst geannuleerd worden.
Deze melding kan op twee manieren voorkomen. Je hebt bij ons twee keer een aanvraag ingediend of je hebt bij een andere provider een aanvraag ingediend. Als je bij een andere provider een aanvraag hebt gedaan, annuleer die dan eerst voordat je een nieuwe aanvraag bij ons indient.
Als je al eerder een nummerbehoud aanvraag hebt ingediend en je doet het nog een keer, dan krijg je deze foutmelding. Als er een andere aanvraag voor nummerbehoud is ingediend, kunnen wij niet je nummer overnemen. De andere aanvraag moet eerst geannuleerd worden.
Deze melding kan op twee manieren voorkomen. Je hebt bij ons twee keer een aanvraag ingediend of je hebt bij een andere provider een aanvraag ingediend. Als je bij een andere provider een aanvraag hebt gedaan, annuleer die dan eerst voordat je een nieuwe aanvraag bij ons indient.
Klantnummer onjuist/ontbreekt
Dit geldt alleen voor zakelijke klanten. Als je een zakelijk abonnement hebt, moet je ook je klantnummer invoeren bij de aanvraag voor nummerbehoud. Als deze niet klopt, wordt de aanvraag afgewezen. Wil je je juiste klantnummer weten? Neem dan contact op met je huidige provider. Alleen zij kunnen je deze gegevens geven. Als je je juiste klantnummer hebt, kun je die opnieuw invoeren op Mijn Simyo voor een nieuwe aanvraag.
Dit geldt alleen voor zakelijke klanten. Als je een zakelijk abonnement hebt, moet je ook je klantnummer invoeren bij de aanvraag voor nummerbehoud. Als deze niet klopt, wordt de aanvraag afgewezen. Wil je je juiste klantnummer weten? Neem dan contact op met je huidige provider. Alleen zij kunnen je deze gegevens geven. Als je je juiste klantnummer hebt, kun je die opnieuw invoeren op Mijn Simyo voor een nieuwe aanvraag.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.